بازدید 11228
۴
گزارش

بزرگترین پرونده جعل درفوتبال ایران و رای عجیب فدراسیون

کد خبر: ۷۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 15 February 2018

اول آبان ماه امسال گزارشی از پرونده ای عجیب در فوتبال پایه استان تهران روی خر‌وجی برخی رسانه ها قرار گرفت که تصور می شد با توجه به انتشار عمومی تخلف؛ با آن برخوردی قاطع و روشن انجام شود اما این توقعی گزاف بود.

به گزارش تابناک ورزشی، پرونده جنجالی مذکور به بازیکنی با دو هویت که برای جوانان استقلال تهران و با سن بیست و چهارسال بازی می کرد، اختصاص داشت اما ابتدا داستان را مرور کنید.به نوشته سایت برنامه نود؛ رضا توکلی آغچلو بازیکن موردنظر در این پرونده ، با چند هویت در فوتبال پایه ایران بازی کرده بود. او‌ در تیم صبای قم در رقابت های لیگ جوانان کشور با هویت حسین توکلی آغچلو حضور پیدا کرده بود. در حالی که در سال های ما قبل از پیوستن به صبا دارای هویتی به نام رضا توکلی آغچلو بود. موضوع وقتی جالب تر شد که هویت سومی هم از رضا توکلی پدیدار شد.افرادی مطلع هویتی سوم از این فرد را با توجه به اسناد و مدارک موجود مشخص کردند. هویتی به اسم یاسر قدمی که بازیکن تیم گسترش ویژن تهران بود.

تمام اتفاقات و اسناد و مدارک موجود درباره پرونده فوق، نگاه اذهان عمومی و رسانه ها را معطوف به واکنش سریع و محکم کمیته های انضباطی،استیناف،اخلاق و... می کرد. اما با گذشت سه ماه از برملاشدن جعل صورت گرفته چه اتفاقی افتاد؟ در روزهای ابتدایی پس از انتشار و پخش در برنامه نود، کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران به ریاست عبدالله پور از در دست بررسی بودن این پرونده خبر داد. عبدالله پور‌ البته در جواب به مربیان تیم های متضرر از حضور این بازیکن در بازی های مقابل آنها همراه با تیم جوانان استقلال،ایراد و مانع بزرگ رای قطعی هیات فوتبال را وجود یک رای از مرجعی بالاتر به نام کمیته استیناف فدراسیون فوتبال می دانست.

 پرونده وارد فاز جدیدی شد

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ، بعد از ارائه اسناد و مدارک جدیدی از تخلف رضاتوکلی توسط باشگاه وفایی شیراز‌ حکم قبلی برائت او را لغو و با استناد به مواد ۵۸-۶۱ و همینطور ۷۴ آیین نامه انضباطی دادنامه قبلی ( برائت بازیکن و باشگاه ) را مردود و رای به محرومیت بازیکن ،محکومیت مالی باشگاه متبوع یعنی صبای قم، و سه بر صفر شدن بازی هایی که رضا توکلی با هویت حسین توکلی برای صبای قم در لیگ جوانان کشوری حاضر بوده ، داده است.

در حالی که به نظر می رسید با وجود چنین حکمی از سوی کمیته استیناف که مرجعی بالاتر در رسیدگی پرونده های انضباطی است، دست کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران برای صدور حکمی قاطع باز باشد، اما این کمیته انضباطی در اقدامی عجیب با مردود دانستن شکایت تیم های المپیک اندیشه،راه آهن،مقاومت، جهان ورزش، پرسپولیس و پیکان، در حکمی بیان داشت که نتایج مسابقات فوق مقابل استقلال،بدون تغییر باقی خواهد ماند و فقط بازیکن به جزای نقدی و محرومیت محکوم می شود! دلیل صدور این حکم هم، بی خبری باشگاه استقلال به جعلی بودن مدارک و استناد این باشگاه برای عقد قرارداد با بازیکن فوق به رای قبلی کمیته استیناف اعلام شده است.

 حکم عجیب هیات فوتبال استان تهران

جالب اینجاست که کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران در رای صادره خود اعلام می کند که بازیکن اقرار به جعل اسناد کرده است و دارای سه هویت به نام های رضا و حسین توکلی و همچنین یاسر قدمی بوده است و علا‌وه بر اقرار وی استعلامات صورت گرفته هم ادعای شاکیان پرونده را ثابت می کند، با همه این تفاسیر اما کمیته انضباطی حاضر به تغییر نتیجه بازی های تیم های متضرر نشده و این در حالی است که هفته پایانی رقابت های لیگ جوانان استان تهران پنج شنبه و جمعه همین هفته برگزار می شود و همین تیم استقلال در دیداری فینال گونه برای کسب مقام قهرمانی روز جمعه مقابل تیم مقاومت قرارخواهد گرفت! دیداری که شاید با سه بر صفر اعلام شدن نتایج تیم استقلال مقابل شاکیان پرونده، برای مقاومت نقش دیداری تشریفاتی داشت و برای استقلال نبردی برای بقا در لیگ برتر جوانان!

چند سوال اینجا مطرح می شود. سوال اول اینکه آیا کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران که عدم رای قطعی خود را وجود رای از مرجع بالاتر می دانست، حال با رای قطعی کمیته استیناف دال بر سه بر صفر اعلام شدن بازی های صبای قم (تیم قبلی رضا توکلی ) مقابل حریفانش، به این قطعیت و نظر نرسیده است که رای عادلانه سه بر صفر اعلام شدن نتایج استقلال تهران است؟

سوال دوم این است که دلیل طولانی شدن پروسه رای هیات فوتبال استان تهران چیست؟در حالی که رای کمیته استیناف سوم بهمن ماه صادر شده است، چرا کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران، صدور رای را تا بیست و چهارم بهمن ماه یعنی روز ما قبل هفته پایانی مسابقات به درازا کشاند؟ کمیته اخلاقی که به پرونده ی جعل مهر و امضای باشگاه استقلال ورود کرد چرا رای خود را در این زمینه صادر نمی کند؟ آیا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در خواب زمستانی هستند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
طرف کس و کار نداره ببین چه بلایی دارن سرش میارن . شما اگه خیلی قانونمندین یه رسیدگی جزیی هم به جعل اسناد طارمی و هدایتی و ...قهرمانی غیر قانونی سال گذشته پرسپولیس بکنین . طرف خودش داره میگه جعل کردیم اونوقت فدراسیون میگه نه شما نمی فهمین قراردادت درست بوده .
در خواب زمستاني هم نباشند در روياي قهرماني استقلال هستند
اگه قرار باشه بازیهای تیم جوانان استقلال 3-0 به سود حریفان بشه باید بازیهای فصل قبل بزرگسالان پرسپولیس هم به دلیل جعل قرارداد طارمی 3-0 به سود سایر تیمها بشه
ای تابناک رنگی ما فکر کردیم میخوای از طارمی جان بگی یا شاید میخوای همه طارمی جان را فراموش کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار