نبض خبر؛

دستگیری خریداران و دلالان ارز توسط پلیس

کد خبر: ۷۷۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 14 February 2018
تعداد بازدید : 1149
بازدید 8006
۵
از صبح امروز اقدامات پلیسی برای جلوگیری از افزایش ارزش ارزهای خارجی آغاز شده است. در همین راستا اعلام شد، در پی نوسانات و التهابات اخیر بازار ارز و در ادامه برخوردهای قانونی با سوداگری مخرب در بازار ارز، 755 حساب دلالان ارزی بلوکه و مسدود شد. از سویی دیگر پلیس در اقدامی قابل تامل شماری از خریداران و دلالان خرده پا ارز را در خیابان منوچهری تهران بازداشت کرد که شبکه خبر تصاویر این اشخاص را بدون پوشش چهره تحت عنوان اخلال گران بازار ارز منتشر کرد. به گفته کواکبیان، روزانه 5 میلیون دلار از طریق بانک مرکزی به بازار تزریق می‌شود که این رقم در مقابل گردش مالی دلار در ایران رقم اندکی است و افزایش دلار نه به واسطه خریدهای نقدی اندک در فردوسی، بلکه بر اساس خریدهای کلان تجار و مجموعه های عظیم اقتصادی با رقم های چند ده میلیون دلاری افزایش می‌یابد. دستگیری چند دلال خرده پا، صرفاً اثر روانیِ فوری بر بازار دارد که این اثر روانیِ فوری به سرعت نمایان شد و قیمت ارز در حدود 100 تومان کاهش یافت. نفسِ خرید و فروش ارز به هر میزان خلاف قانون نیست. پیش از این و در زمان دولت احمدی نژاد نیز در زمان افزایش قیمت ارز، از این اقدامات برای کنترل موقت بازار استفاده شده بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
خب خداروشکر عوامل گرونی هم دستگیر شدن
بیشتر به مانور شبیه امیدوارم تداوم داشته باشه ما که به فکر رفتن از ایران افتادیم
مطمئن هستید این خرده دلالان با عث افزایش نرخ ارز شده اند مسخره کردیید مردم راه ؟؟؟ شما خودتان مردم را در صف ارز بردیید و هر روز به آنها دلار داده ایید و آنها هم برای بدست آوردن مابه التفاوت نرخ دولتی !!!!! و آزاد دست به دامان اینها شده اند . از قدیم گفته اند چاقو دسته خودش را نمی برد اگر راست می گویید و خوب هم می شناسید ارزفروشهای میلیاردی را برویید آنها را بگیرید نه این بنده های خدا را که برای چند تومان رزق روزی از روی ناچاری دلال شده اند آنهم دلال مردم نه شرکتها و مافیای بزرگ ....
ممنون اقای سیف چقدر خوب بازار را کنترل کردی !روحانی تاسف
اقدام نیروی انتظامی همانند زدن توسر بچه یتم است. اگر نیروی انتظامی میخواهد کار صحیحی انجام دهد باید سیف رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولین بخش ارزی این بانک را دستگیر کند.