بازدید 1843

کلنگ سفارت جدید آمریکا در نیومکزیکو به زمین زده شد

آمریکا کلنگ ساخت سفارت جدیدش به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار را در شهر نیومکزیکو در حالی به زمین زد که این اقدام از سوی مقام‌های دو کشور مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 14 February 2018

آمریکا کلنگ ساخت سفارت جدیدش به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار را در شهر نیومکزیکو در حالی به زمین زد که این اقدام از سوی مقام‌های دو کشور مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی دولت آمریکا پیروزی برای دیپلماسی پس از ماه‌ها تنش بر سر برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در ساخت دیوار مرزی با مکزیک انجام شده است.

مقام‌های دو کشور در مراسمی کلنگ ساخت این سفارت جدید در نیومکزیکو را بر زمین زدند که نزدیک سکونت "کارلوس اسلیم"، ثروتمندترین مرد مکزیک قرار دارد و قرار است در سال ۲۰۲۲ ساخت آن پایان یابد.

روبرتا جاکوبسون، سفیر آمریکا در مکزیک در مراسم کلنگ زنی، بر اهمیت روابط دو جانبه میان مکزیکوسیتی و واشنگتن تاکید کرد و گفت: مکزیک یکی از نزدیکترین و ارزشمندترین شرکای آمریکاست.

کمپانی ساختمانی "کادل" آلاباما مسئول اجرای این پروژه است؛ یکی از شش کمپانی که به آژانس حفاظت مرزی و گمرکی آمریکا پیشنهاد شد تا طرح ترامپ را در ساخت دیوار مرزی با مکزیک بسازد.

لفاظی‌های ترامپ درباره ساخت دیوار مرزی با مکزیک که یکی از مسائل اصلی در کمپین انتخاباتی‌اش بود، به تنش در روابط بین دو کشور منجر شده بود.

پروژه ساخت این سفارت خانه جدید در مکزیکوسیتی در پی لغو سفر ترامپ به لندن برای گشایش سفارت جدید آمریکا در این شهر انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر