بازدید 5394

بیل گیتس هم به صف منتقدین ترامپ پیوست

کد خبر: ۷۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 14 February 2018
بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و همسرش از رئیس جمهور آمریکا به خاطر نحوه برخورد با زنان انتقاد کردند.

به گزارش العالم، بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس روز سه شنبه از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستند با زنان با احترام بیشتری برخورد کند.

این زوج ثروتمند در نامه سرگشاده سالانه خود در پاسخ به پرسش ها در مورد بنیاد خیریه خود، از تصمیم ترامپ برای کاهش کمک های خارجی انتقاد کردند و نوشتند، رئیس جمهور آمریکا باید یک الگوی خوب باشد و همه آمریکایی ها را از طریق اظهارنظرها و سیاست هایش توانمند سازد.

ملیندا گیتس در این نامه نوشت: ای کاش رئیس جمهور ما هنگام سخنرانی و نوشتن پیام توئیتری با مردم، بویژه با زنان با احترام بیشتری برخورد می کرد.

وی افزود: برابری یک اصلی ملی مهم است. حرمت افراد، صرف نظر از نژاد، دین، گرایش جنسی یا جنسیت بخشی از روح کشور ماست.

ترامپ در طول کمپین انتخاباتی سال 2016 خود علیه هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر توهین به زنان و اظهارات رکیکش به زنان در یک ویدیوی ضبط شده مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
 
در این نامه، بیل و ملیندا گیتس همچنین از برنامه های ترامپ برای قطع کمک های خارجی برای مبارزه با فقر و بیماری انتقاد کردند.

بیل گیتس نیز در این نامه نوشت: این تلاش ها نجات بخش جان انسان ها هستند ... و با ایجاد ثبات در کشورهای فقیر و توقف شیوع بیماری قبل از همه گیر شدن، باعث امنیت بیشتر مردم آمریکا می شوند. زمانی که افراد بیشتری مریض یا گرسنه باشند دنیا امن تر نخواهد شد.

پیشنهاد ترامپ برای قطع کمک ها در زمینه دیپلماسی و کمک خارجی روز دوشنبه با مقاومت کنگره روبرو شد، به طوری که جمهوری‌خواهان هم با دموکرات ها همراه شدند و با کاهش آنچه که آنها مخارج «قدرت نرم» در مواجهه با تهدیدات جهانی نامیدند مخالفت کردند.

دولت ترامپ برای وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی آمریکا، 37.8 میلیارد دلار می خواهد. این میزان شاهد کاهشی حدود یک سومی در مقایسه با بودجه 2017 است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان