بازدید 6751
۵

خاکپور علیه کی‌روش/بزدلی را از درون وجودت به دیگران نسبت نده

کد خبر: ۷۷۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 13 February 2018

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران نسبت به اظهارات اخیر کارلوس کی روش در تلویزیون، با یادداشتی واکنش نشان داد. 

به گزارش تابناک ورزشی، این یادداشت متفاوت امروز در رسانه ها منتشر شد و مستقیما سرمربی پرتغالی تیم ملی را نشانه گرفت.

هر بنی‌بشری از خزانه وجودی خویش می‌بخشد چنانکه آن چیز که در ذات او نهفته است را به دیگران بخشیده یا به عبارتی صفات خود را به دیگران می‌دهد حال اگر این صفات حسن و نیکویی باشد یا زشت یا پلید. ایران کشوری است با هزاران سال تمدن و اسطوره‌هایی که تاریخ بشریت به آنها و دستاوردهایشان می‌بالد.

در تمامی این ادوار این اسطوره‌ها با توانایی‌های مختلف و در لباس‌های مختلف باعث فخر ایران و ایرانی شده‌اند از حضرت مولانا و سعدی و حافظ تا ابن سینا و ذکریای رازی و خیام، از فردوسی و رستم و سهراب تا دکتر حسابی و پرفسور سمیعی و از شهید فهمیده و باکری تا علی دایی،‌مهدوی‌کیا و علی کریمی.

هر یک در لباسی و هر یک در جبهه‌ای اما با یک هدف مشخص و آن تنها سربلندی و عزت و افتخار ایران و ایرانی... می‌دانید نقطه مشترک تمامی این اساطیر چه بوده؟ شجاعت، جسارت، و شهامت آنها را از دیگران متمایز و تبدیل به اسطوره ساخته است.

بزدلی صفتی است که در جوهره وجودی این بزرگان یافت نمی‌شود و همانگونه که گفتم آنهایی که این صفات و القاب را به دیگران نسبت می‌دهند از خزانه وجود خود می‌بخشند زیرا خودشان چیزی غیر از این در ذات خود ندارند. بزدل از ترس بزدلی خویش دیگران را بزدل می‌خواند در صورتیکه آنکس که شجاع و دلیر است نیازی به تحقیر دیگران و به کار بردن القاب ندارد.

این آقای متشخص! درست می‌فرمایند استعداد را می‌توان خرید (البته استعداد ذاتی است ومی‌توان آن را پرورش داد) اما شخصیت را نه به همین دلیل هم ما پول دادیم و شما را خریدیم تا از استعدادت استفاده کنیم و نمی‌توانیم شخصیت تو را تغییر دهیم. در ایامی به سر می‌بریم که مسئولین بسیار به آن می‌بالند و شعارهایی را در این چهل سال گذشته شنیده‌ایم که امروز اکثر قریب به اتفاق مسئولین به آن عمل نمی‌کنند. 

اما بچه‌های انقلاب که در فدراسیون نشسته‌اند. ریاست محترم فدراسیون فوتبال که خود را بچه انقلاب و جنگ می‌خواند آیا به این درک رسیده که چرا انقلاب کردیم؟ یا چرا هشت سال جنگیدیم؟ اگر هم فراموش کرده‌اید یادآوری می‌کنم. فلسفه جنگ و انقلاب مبارزه با استعمار و سلطه بود، فلسفه جنگ و انقلاب دفاع از حق و مبارزه با ظلم بود، فلسفه انقلاب و جنگ دفاع از کیان ایران و ایرانی و مبارزه با تجاوزگر خارجی بود.

اما به کجا رسیده‌ایم که اسطوره یک ملت را بزدل می‌خوانند و ما در مقابل کارمند خارجی که استخدام کرده‌ایم و دستمزد گزافی نیز به او پرداخت می‌کنیم تا کمر تا می‌شویم و جرات و جسارت حرف زدن نداریم. کدام یک بزدلیم؟
تاریخ و مردم ایران حقارت شما را در مقابل این منفعت خواهی و ریاست طلبی‌تان فراموش نخواهد کرد همچنان که اسطوره‌ای چون علی کریمی را به خاطر خواهد سپرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تو دیگه چی می گی با این سابقه خرابت ...... جدیدا کنسرتی تو آمریکا نذاشتن؟ !؟!
واقعا متاسفم,بزدل کسانی هستند که در مقابل این توهین به محبوبترین اسطوره فوتبال کشور سکوت کردند,اخراج کی روش و عذرخواهی مسیولین فوتبال کشور حداقل کاری است که باید انجام شود
اسطوره یعنی چی ....اقای کریمی یک فوتبالیست بود ایا ایشان لگد به ساک زدن رو فراموش کرده ......اینها همه خجالت نمیکشند..... حسادت هم حدی داره کدامیک از اینها کارنامه قابل دفاع داره.... عین زمان قاجار که شوستر که برای ترمیم اقتصاد ایران امده بود با همچین آدمهایی مجبور شده بره و دوباره امثال همین اقایان همه چیز رو بهم ریختن.....!!!!!
خیلی یک موضوع رو بزرگ کرده اید کارلوس کروش به علی کریمی حتی فحش هم نداد اما اقای کریمی باعث شد که تربیت هوادارنش در عرض این 24 ساعت و نحوه حرف زدنشون مشخص شود .فکر میکنم همین کافی باشه تا ادم تربیت افراد رو بسنجه .هر چبزی لیاقت میخاد واقعا .واقعا اگر مربیان این کشور و اونهاییکه فقط منتظر یک حرف هستند اگر کارنامه درخشان داشتند چه می کردند .هیچ کس حتی نمیگه و نگفت که پاداش مربی به علی کریمی چه ارتباطی داره که مطرح میکنه هرکسی باید حد خودش رو بدونه .مگر علی کریمی جه کارتامه ای در مربیگری داره که به خودش اجازه میده راجع به سرمربی صحبت میکنه .مورینیو هست گواردیولا هست کیه ؟؟؟ رونالدو هست کی هست ؟؟ برای افراد بی سواد در فوتبال ایران شدیدا متاسفم .اینقدر غرور و کینه و حسادت وجودتون روپرکرده که رها نمیتونین بشین . هرکی هر وقت کارنامه داشت حرف بزنه کسی که کارنامه نداره بیخود میکنه حرف بزنه .
جناب خاکپور برات احترامقائل هستم ولی موافقت نیستم .اولا همه رده کردن هم هی اسطوره ها و در یک صف قراردادن اونها خیلی باید با رعایت موازین مختلفی صورت بگیره,طبیعتا فرق بین امیرکبیر ,ستارخان,باقرخان ,میرزا کوچک و شهیدباکری ها و همت ها و زین الدین ها و فهمیده ها ...با غیور مردان ورزشی که خود نیز سلسله مراتبی در شان و جایگاه دارند زیاد درست نیست هرچند قابل ارزش و احترام می باشند.در ثانی استعداد و شخصیت هر کسی در کلام و ادب افراد نهفته است که با احترام به عرق ملی و ایرانیزه نشدن موضوع,باید عرض کنم شخصیت و استعداد کی روش و علی کریمی هر دو به یک اندازه نیست....و از طرفی تا زمانی که خود کی روش در خصوص کلمات و جملاتی که در برنامه ی نود از جانبش خوانده شده توضیح نداده,بیانیه و مطلب شما یک حمایت یک سویه بیش نیست .جناب خاکپور سیاست گرایی شما در ادوار مختلف ورزشی شما نشان از درایت و هوش و استعداد و شخصیت ذاتی شما داشته و دارد.یه کم عجله کردی اینبار...یک بار اشکالی نداره برای هر کسی پیش میاد .موفق باشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل