بازدید 2530

مخالفان سوریه در ریاض به بررسی نتایج کنفرانس سوچی پرداختند

هیئت عالی مذاکره‌ کننده مخالفان سوریه به ریاست نصر حریری، با حضور اعضای هیئت نشست دوره‌ای خود را در ریاض، پایتخت عربستان برگزار کرد که دستورکار این نشست شامل چند موضوع در سطوح داخلی هیئت و مباحث عمومی بود. همچنین این هیئت با یک هیئت سازمان ملل دیدار کرد.
کد خبر: ۷۷۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 13 February 2018

هیئت عالی مذاکره‌ کننده مخالفان سوریه به ریاست نصر حریری، با حضور اعضای هیئت نشست دوره‌ای خود را در ریاض، پایتخت عربستان برگزار کرد که دستورکار این نشست شامل چند موضوع در سطوح داخلی هیئت و مباحث عمومی بود. همچنین این هیئت با یک هیئت سازمان ملل دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، اعضای هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه در جریان این نشست در ظاهر تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم و تاکید کردند، اسرائیل دشمن کل ملت سوری است! این در حالی است که مخالفان و شورشیان سوری بارها از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

آن‌ها همچنین مخالفت خود را با هرگونه تلاش جهت تبدیل سوریه به صحنه درگیری‌های منطقه‌ای اعلام کرده و خواستار خروج فوری هر نیروی خارجی از خاک سوریه شدند.

اعضای این هیئت همچنین به بررسی تحولات میدانی و عملیات نظامی ارتش سوریه پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت آتش‌بس در "عفرین" و از بین بردن خطر تروریسم که مانع ایجاد منطقه کاهش تنش می‌شود، به بررسی تحولات سیاسی و روند مذاکرات کنونی سوریه تحت نظارت سازمان ملل و تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به سوریه برای تشکیل کمیته قانون اساسی پرداختند.

آنها همچنین به بررسی مختصر نتایج تماس‌ها و سفرهایی که این هیئت با جامعه جهانی و کشورهای عربی داشته، پرداختند.

در همین راستا، در حاشیه این نشست اعضای این هیئت با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه دیدار و به بررسی روند مذاکرات سوریه در سوچی پرداختند.

دو طرف در جریان این نشست به بررسی پرونده‌های انسانی و سیاسی سوریه پرداختند.

هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه با هیئت دی میستورا طی این نشست به بررسی وضعیت نامساعد انسانی در سوریه و راه‌های اجرای بیانیه ژنو۱، قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و روند مذاکرات پرداختند.

طی این نشست دو طرف به بررسی چند موضوع مانند کمیته قانون اساسی و راهکار تشکیل آن، اسامی اعضا و اختیارات آن‌ها در طول مشارکت‌شان در پیشبرد روند انتقال سیاسی در سوریه  که نیاز به توضیح  دارند، پرداختند.

طبق گفته اعضای این هیئت، این دیدار با تحمیل پیام‌های واضح و روشن دی‌میستورا پایان یافت.

این دیدار پس از نشست هیئت مذاکره کننده سوریه در ریاض در روز شنبه و یکشنبه صورت گرفت؛ به طوری که به بررسی روند انتقال سیاسی در سوریه و خروجی‌های کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه پرداختند که اواخر ماه ژانویه در شهر سوچی روسیه برگزار شده بود.

روسیه ناظر کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی بود که هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه آن را تحریم کرد.

این در حالی است که در این نشست بر سر تشکیل کمیسیون اصلاح قانون اساسی تحت نظارت سازمان ملل توافق شد، به طوری که فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که این کمیته از نمایندگان دولتی و مخالفان تشکیل خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر