بازدید 2601

افزایش 520 هزار تنی صادرات ال پی جی ایران

صادرات ال‌پی‌جی از ایران در ماه ژانویه 520 هزار تن افزایش یافته است که بالاترین میزان از زمان لغو تحریم‌ها در سال 2016 به شمار می‌رود.
کد خبر: ۷۷۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 10 February 2018

صادرات ال‌پی‌جی از ایران در ماه ژانویه 520 هزار تن افزایش یافته است که بالاترین میزان از زمان لغو تحریم‌ها در سال 2016 به شمار می‌رود.

به گزارش فارس به نقل از پلاتز، منابع کشتیرانی از شروع قدرتمند صادرات ال‌پی‌جی از ایران در سال 2018 خبر داد و اعلام کردند که در ماه ژانویه ایران 520 هزار تن صادرات داشته که بالاترین میزان از زمان لغو تحریم در سال 2016 به شمار می‌رود.

به گفته منابع کشتیرانی، این حجم، 146 هزار تن بیش از ارقام منتشر شده اولیه  در نیمه ماه ژانویه است. همچنین این رقم 39.4 درصد بیش از 373 هزار تن صادرات در دسامبر 2017  است. در ماه دسامبر، نخستین افزایش ماهانه در 3 ماه گذشته رقم خورده بود. صادرات ال پی جی ایران از ماه سپتامبر به علت کاهش تولید در پارس جنوبی در اثر تعمیرات دو ماهه روند کاهشی را آغاز کرده بود.

محموله‌های ال‌پی جی ایران در سال 2017 در مجموع به 3.5 میلیون تن رسید که بالاترین میزان ماهانه نیز در ماه اگوست با صادرات 423 هزار تن رقم خورد. پس از ماه اگوست تعمیرات در پارس جنوبی آغاز شد و تا نیمه ماه نوامبر به طول انجامید.

به نوشته این گزارش، صادرات ایران به پر کردن کمبود محموله های لحظه ای از غرب آسیا کمک کرده است. عربستان، امارات، قطر و کویت محموله های لحظه ای کمتری صادر می کنند چراکه آنها بر تامین قراردادهای سالانه و تامین نیاز داخلی متمرکز شده‌اند.

منابع کشتیرانی اعلام کردند آمارهای اولیه نشان می‌دهد که تاکنون ارسال 132 هزار تن در قالب 3 محموله در ماه فوریه قطعی شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان