بازدید 3967

فراخوانی برای نابودی بیت‌ کوین

بانک تسویه حساب های بین المللی به بانک های مرکزی جهان اعلام کرد که با اعمال سیاست های سخت گیرانه نسبت به ارزهای رمزنگار، آنها را از گردانه ارزها خارج کنند.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 07 February 2018

بانک تسویه حساب های بین المللی به بانک های مرکزی جهان اعلام کرد که با اعمال سیاست های سخت گیرانه نسبت به ارزهای رمزنگار، آنها را از گردانه ارزها خارج کنند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «آگوستین کارستنس» رییس بانک تسویه حساب های بین المللی گفت: بیت کوین، ترکیبی از حباب و یک فاجعه است. وی از بانک های جهانی خواست تا بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگار را تحت فشار قرار دهند تا مانع از تبدیل شدن آنها به تهدیدی برای ثبات مالی شود.

فراخوانی برای نابودی بیت‌ کوین

رییس بانک تسویه حساب های جهانی گفت: بسیاری بر این باورند که حجم پایینی از ارزهای رمزنگار و اتصال محدود آنها، نگرانی را در سطح سیستماتیک ایجاد نمی کند؛ در حالی که اگر اقدامات به موقع در این راستا اتخاذ نشود، آنگاه ارزهای رمزنگار با سیستم مالی اصلی بیشتر متصل می شوند و تهدیدی برای ثبات مالی محسوب می شوند.  

«کارستنس» در ادامه تصریح کرد که بانک های جهانی احتمال تغییر عملیات های خود با استفاده از فناوری بلاک چین یا فناوری دفتر حساب توزیع شده (DLT) را که ارزهای رمزنگار را پشتیبانی می کند را با دقت بررسی کرده اند.

وی گفت: در عمل تجارب بانک های مرکزی نشان می دهد که سیستم های متکی به (DLT) در مقایسه با سیستم های تسویه حساب و پرداخت متداول بسیار هزینه برتر هستند. این مقام بانکی در ادامه خاطر نشان کرد که در مورد تب ارزهای رمزنگار، استقبال آن به جنون انجام معاملات پُرریسک نسبت داده می شود تا اینکه به عنوان ابزاری برای پرداخت الکترونیکی به آن نگاه شود.

«کارستنس» گفت: رگولاتورهای مالی در حال نزدیک تر شدن به اعمال اقدامات سخت گیرانه تر نسبت به ارزهای رمزنگار هستند؛ ضمن اینکه برخی از بانک ها نباید خودپردازهای بیت کوین را برای خرید و فروش این ارز رمزنگار تبلیغ کنند.  

بر پایه این گزارش، بانک تسویه حساب های بین المللی در سال ۱۹۳۰ میلادی تاسیس شد و قدیمی ترین نهاد مالی جهان است و به دلیل اینکه بانک های مرکزی جهان در آنجا حساب دارند به عنوان بانک، بانک های مرکزی هم شناخته می شود. بانک تسویه حساب های بین المللی، طلا و تراکنش های ارز خارجی را برای بانک ها انجام می دهد و ذخایر آنها را نگهداری می کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر