بازدید 6208

آغاز انقلاب اقتصادی چین از روستاهای این کشور

بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جاری، دولت چین لیستی از سیاست های اساسی خود را ذیل ''سند مرکزی شماره ی ۱''  در خصوص ''حیات بخشی'' به نواحی روستایی این کشور منتشر کرده است. لازم به ذکر است که عنوان ''سند مرکزی شماره ی ۱'' به سیاست های اساسی ای اطلاق می گردد که دولت چین در ابتدای سال میلادی منتشر کرده و در سال های آتی آن را اجرا خواهد کرد. 
کد خبر: ۷۷۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 05 February 2018

آغاز انقلاب اقتصادی چین از روستاهای این کشوربر اساس گزارش های منتشر شده در روز جاری، دولت چین لیستی از سیاست های اساسی خود را ذیل ''سند مرکزی شماره ی ۱'' در خصوص ''حیات بخشی'' به نواحی روستایی این کشور منتشر کرده است. لازم به ذکر است که عنوان ''سند مرکزی شماره ی ۱'' به سیاست های اساسی ای اطلاق می گردد که دولت چین در ابتدای سال میلادی منتشر کرده و در سال های آتی آن را اجرا خواهد کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری شینهوآ چین، بر اساس سندی که مشترکا توسط حزب کمونیست و شورای ملی چین منتشر شده است، با توجه به ورود اقتصاد چین به عصری جدید و ایجاد موقعیت های جدید بخش روستایی این کشور جای زیادی برای پیشرفت داشته و باید به اهداف زیادی دست یابد.

آغاز انقلاب اقتصادی چین از روستاهای این کشور

لازم به ذکر است که سیاست ''حیات بخشی'' به نواحی روستایی چین یکی از سیاست های اصلی ای است که دولت این کشور ذیل برنامه ی کلی تر ''مدرنیزه کردن اقتصاد چین'' دنبال می کند و گزارش منتشر شده توسط حزب کمونیست و شورای ملی این کشور از آن به عنوان یک '' تکلیف تاریخی'' یاد کرده است. این گزارش عنوان کرده است که (اقتصاد) چین بدون مدرنیزه شدن بخش کشاورزی و نواحی روستایی نمی تواند ''مدرن'' تلقی گردد. در این راستا، سیاست ''حیات بخشی'' دولت چین برای بازه های زمانی متفاوت هدف های متنوعی را تعیین کرده است.

در این رابطه، قرار است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرد چینی زیر خط فقر زندگی نکند و بهره وری نواحی روستایی و میزان تولید بخش کشاورزی این کشور به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. همچنین، قرار است که تا سال ۲۰۳۵ میلادی تمام اتباع چین که در نواحی شهری و روستایی زندگی می کنند به طور مساوی به خدمات عمومی دسترسی داشته و به طور کلی در هم تنیدگی بین شهر و روستا پررنگ تر باشد. علاوه بر آن، تا سال ۲۰۵۰ نواحی روستایی باید از نظر بصری زیبا بوده و کشاورزان روستایی از وضع معیشتی بسیار خوبی برخوردار باشند.

همچنین، در سیاست حیات بخشی دولت چین از مسوولان محلی دولت چین خواسته شده است برنامه های خود را بر اساس ''واقعیت های محلی'' برای اجرای سیاست های نامبرده ارائه دهند. به طور مثال، در روستاهایی که به طور کافی توسعه یافته اند یکی از اولویت ها می تواند افزایش کیفیت خدمات عمومی باشد. این در حالی است که در روستاهایی که از منابع غنی طبیعی یا فرهنگی برخوردارند سیاست های توسعه بخشی باید با در نظر گیری لزوم حفاظت کافی از این منابع دنبال شود. 

از دیگر اهدافی که ذیل سیاست حیات بخشی نواحی روستایی چین دنبال می شود می توان به موارد ذیل اشاره کرد: ایجاد زمین های کشاورزی با کیفیت تر با جلوگیری از آلودگی آب و خاک، استفاده از ابزارآلات کشاورزی پیشرفته، استفاده از ابزار مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن آب واستفاده از روش های سخت گیرانه تر برای سنجش کیفیت محصولات کشاورزی.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان