بازدید 3864

مرغداران استان تهران و قم درگیر آنفولانزای مرغی

یک مقام مسئول گفت: تمام واحد‌های مرغداری استان تهران و ۸۰ درصد واحد‌های مرغداری استان قم با بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان درگیر هستند.
کد خبر: ۷۷۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 02 February 2018

یک مقام مسئول گفت: تمام واحد‌های مرغداری استان تهران و ۸۰ درصد واحد‌های مرغداری استان قم با بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان درگیر هستند.

فرزاد طلاکش دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت شیوع آنفولانزای فوق حادپرندگان اظهار کرد: روند شیوع بیماری در تمامی استان ها به جز قم به کندی در حال پیشروی است، به طوریکه در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر شیوع بیماری به صورت توده‌ای اعلام نشده است.

به گفته وی؛ در 20 روز گذشته به طور متوسط، 80 درصد واحدهای مرغداری استان قم درگیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی واحدهای مرغداری استان تهران با بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان درگیر هستند، بنابراین تخم مرغ‌های توزیعی در استان تهران از منابع وارداتی و استان‌های مشهد، فارس  و اصفهان تامین می شود.

طلاکش نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 6 هزار و 200 تومان اعلام کرد و گفت:  نرخ هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی ها 500 تومان اعلام شده که این قیمت کاملا متعادل است.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار در پاسخ به این سوال چرا هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها به قیمت 600 تا 800 تومان به فروش می‌رسد، بیان کرد: براساس آخرین آمار از روند بازار و کنترل تعزیرات؛ تنها ممکن است برخی خرده فروشان اقدام به گران فروشی کنند که در صورت گزارش مردم با متخلفان، به طور قطع برخورد خواهد شد.

به گفته وی؛ هم اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ مصوب 12 هزار و 600 تومان در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی کارمندی و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، اگر شیوع بیماری روند چند ماه اخیر را داشته باشد، مطمئنا با محدودیت جدی در عرضه و در نهایت نوسان قیمت روبرو خواهیم شد، در غیراین صورت افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر