بازدید 4156

دیدار «ترزا می» با رئیس جمهور چین در پکن

کد خبر: ۷۷۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 02 February 2018
نخست وزیر انگلیس گفت: انگلیس با چین در مسایل جهانی دارای دیدگاه نزدیکی است و به نقش مهم چین در امور بین المللی نیز اهمیت می‎دهد.

به گزارش ایرنا، ترزامی پنجشنبه شب در دیدار با شی جین پینگ، رییس جمهور چین در پکن اظهار امیدواری کرد انگلیس و چین با همکاری در چارچوب یک کمربند و یک جاده، به توسعه اقتصاد جهان و منطقه کمک کنند.
 
نخست وزیر انگلیس در این دیدار ضمن ابلاغ پیام ملکه انگلیس به شی جین‎پینگ گفت: از دیدگاه چین نسبت به روابط دو کشور تقدیر می‎کنم.
 
وی افزود: سفر شی جین پینگ به انگلیس در سال 2015 میلادی، آغازگر یک عصر طلایی در روابط دو کشور بود که به
توسعه عمیق روابط دو کشور در زمینه‎های مختلف کمک کرده است.
 
رییس جمهور چین نیز در این دیدار با ارسال پیامی به ملکه انگلیس گفت: انگلیس از جمله نخستین کشورهایی در غرب است که چین نو را به‎ رسمیت شناخت.

شی جین‎پینگ افزود: پس از برقراری روابط سیاسی، همکاری‎های دو کشور به نتایجی ثمربخش رسیده است.

وی ادامه داد: سال 2015 میلادی، به انگلستان سفر کردم و یک پردهی طلایی را بین روابط دو کشور باز کردیم.
 
به گفته وی چین مایل است همراه با انگلیس ضمن پیشبرد توسعه با ثبات و سالم روابط دو کشور در عصر جدید، ایجاد رفاه بیشتر برای مردم دو کشور، سهم بیشتری در شکوفایی و ثبات جهان داشته باشد.  

شی جین‎پینگ تاکید کرد: اکنون چند قطبی شدن جهان، جهانی شدن اقتصاد، توسعه‎ اطلاعات در جامعه، تنوع فرهنگی، صلح، توسعه و همکاری به گرایش عمده عصر تبدیل شده است.

به گفته وی چین و انگلستان باید با همگامی با گرایش توسعه عصر، با توجه به نیازهای همکاری در مراحل مختلف توسعه، عصر طلایی روابط دو کشور را تقویت کنند.

سفر سه روزه 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس به چین، صبح روز چهارشنبه با بازدید از شهر 'ووهان' مرکز استان هوبی چین آغاز شد.

این دومین سفر ترزامی، نخست وزیر انگلیس به چین بعد از رسیدن به قدرت است، او پیش از این در سال 2016 در نشست سران کشورهای 20 قدرت اقتصادی جهان که در هانگژو چین برگزار شد شرکت کرده بود.

چین و انگلیس روز پنجشنبه در ادامه اولین دیدار رسمی 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس از این کشور، 12 توافقنامه همکاری در عرصه های مختلف امضا کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر