بازدید 4137

آغاز اعتصاب ۲۴ ساعته کارگران صنعتی در آلمان

کارگران بخش صنعت آلمان در اعتراض نسبت به دستمزد و ساعات کاری، اعتصاب ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۷۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 01 February 2018

کارگران بخش صنعت آلمان در اعتراض نسبت به دستمزد و ساعات کاری، اعتصاب ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اتحادیه قدرتمند " آی. گ . متال" خواهان اعتصابات ۲۴ ساعته تا روز جمعه شده است تا به منزله آخرین هشدار قبل از رای گیری برای ادامه اعتصاب باشد که می‌تواند برای شرکتهای وابسته به زنجیره تامین قطعات خودرو و سایر قطعات، فلج کننده باشد.

این اتحادیه با توجه به این که آلمان سریع‌ترین نرخ رشد شش سال اخیر را داشته و پایین‌ترین نرخ بیکاری را به ثبت رسانده است، خواهان افزایش ۸ درصدی حقوق ۳.۹ میلیون کارگر بخش مهندسی و فلزات این کشور طی ۲۷ ماه شده است. این اتحادیه همچنین خواستار اعطای حق کاهش ساعت کاری از ۳۵ به ۲۸ ساعت در هفته برای مراقبت از کودکان، سالمندان و بستگان بیمار و بازگشت به کار تمام وقت پس از دو سال است.

این نخستین تلاش جدی آی. گ . متال برای کاهش ساعت کاری از زمان اعتصابات ۷ هفته ای سال ۱۹۸۴ است که به کاهش ساعت کاری از ۴۰ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته منجر شد. کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۶.۸ درصدی دستمزد را داده‌اند اما با ساعت کاری کمتر موافقت نکرده‌اند مگر اینکه بتوانند ساعت کاری کارکنان را زمانی که ضرورت داشته باشد، افزایش دهند.

این اتحادیه و کارفرمایان برای از سرگیری مذاکرات پس از روز جمعه اعلام آمادگی کرده‌اند اما هر دو طرف گفته‌اند خواستارتمایل بیشتر طرف مقابل برای دادن امتیازات هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها