بازدید 14792
۳

رمزگشایی از تاخیر شاپرک

کد خبر: ۷۶۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 30 January 2018
مدیرعامل شرکت شاپرک با بیان این که تسویه وجوه برای دارندگان پوز در دنیا هر 48 ساعت یک بار است، افزود: با تصمیم بانک مرکزی تسویه وجوه هر 24 ساعت یک بار انجام می‌شود که این تصمیم به دلیل برخی مسائل امنیتی و سوء استفاده‌‌های برخی‌ افراد گرفته شد. کاهش دفعات تسویه، اعتراض برخی دارندگان پایانه های پوز را در پی داشته است که از آن جمله می توان به جایگاه داران سوخت اشاره کرد.
 
به گزارش خراسان، گزارش های میدانی حاکی از این است که لااقل در مشهد، برخی از فعالان این صنف، پرداخت وجه بنزین از طریق کارت را متوقف کرده اند. خبرگزاری های دیگر نیز از چنین اتفاقی در برخی دیگر از شهرها خبر داده اند.
 
با این حال مدیر عامل شاپرک در گفت وگو با خبرگزاری فارس، به تشریح تصمیم جدید گرفته شده در این زمینه پرداخت.محسن قادری با اشاره به کاهش دفعات تسویه وجوه در معاملات با کارت خوان، اظهار کرد: به تازگی تسویه‌ها از هفت بار در روز به 24 ساعت یک بار تغییر کرده در حالی که تسویه‌ در دنیا هر 48 ساعت یک بار است.
 
وی افزود: در ابتدا بانک مرکزی با هدف فرهنگ‌سازی و گسترش دستگاه‌های پوز و پرداخت‌های کارتی تعداد دفعات تسویه را برخلاف رویه‌های جهانی افزایش داد اما اکنون باید به سمت استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم.مدیرعامل شرکت شاپرک در واکنش به این نکته که برخی جایگاه‌داران در واکنش به تسویه 24 ساعت یک بار فقط وجه نقد می‌پذیرند، گفت: بعید است این مسئله فراگیر شده باشد اما اگر جایگاه دار به هر دلیلی به دنبال فروش بنزین به وسیله پول نقد باشد، خودش باید ریسک احتمال سرقت را بپذیرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی از کاهش تعداد دفعات تسویه از هفت بار در روز به یک بار در روز چه بوده است، اظهار کرد: به دلیل برخی مسائل امنیتی و سوء استفاده‌‌های برخی‌ افراد این تصمیم گرفته شد. به گزارش ایبنا،قادری با بیان این که  بانک مرکزی و شرکت شاپرک هیچ نفعی از افزایش زمان تسویه به 24 ساعت یک بار نمی‌برند، افزود: وظیفه شاپرک بررسی صحت و سقم تراکنش ها و ارائه گزارش به بانک ها برای پرداخت پول است.پیش از این روزنامه دنیای اقتصاد، «تاخیر در تسویه تراکنش‌ها» را با هدف استاندارد سازی امنیتی در مبادلات پولی و «کند کردن سرعت گردش پول» و در نتیجه مهار رشد نقدینگی دانسته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۳
یکی نیست به این بابا بگه آخه کدوم کار ما مثل استاندارد روز دنیاس که این یکی باید باشه. دیگه جدیدا باب شده هرچی به نفعشونه رو (مثل قیمت سوخت) با استانداردهای روز دنیا مقایسه میکنن ولی مواقع دیگه ما تافته جدا بافته ایم. واقعا کهههههههههههههههه
استاندارد روز دنیا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دفعه قل هم زمانی که دلار گرون شد امدن این کار رو کردن . قبلا تسویه در آن واحد بود . گفتن هی دلار خرید فروش میشه بخاطر این هر چهار ساعت تسویه بشه . خدا میدونه پشت پرده کدوم آقا زاده ژن خوبی تصمیم به این کار گرفته . ما هم فقط باید مطیع اوامر باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار