بازدید 5246
سوژه

چرا گلزنان لیگ ایران با هت تریک غریبه هستند؟

عدم خلق موقعیت های گلزنی به اندازه قابل قبول، فروکش کردن عطش گلزنی مهاجمان و گلزنان بعد از به ثمر رساندن گل اول یا دوم، سازماندهی بهتر تیمها در خط دفاعی و ... مرتبط دانست.
کد خبر: ۷۶۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 29 January 2018

در رقابت های فوتبال باشگاهی ایران، به نسبت آمار هت تریک توسط مهاجمان یا سایر بازیکنان پائین است و اصلاً با کشورهای مطرح و شناخته شده در فوتبال قابل مقایسه نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، در لیگ برتر هفدهم پس از گذشت ۲۱ هفته از رقابتها، فقط دو بازیکن توانسته اند هت تریک کنند. به همان نسبت که در مورد هت تریک گفته شد، آمار دبل کردن گلزنان (زدن دو گل در یک بازی) هم پائین است. به عنوان مثال، مهاجمی مثل علی قربانی که چندین سال در لیگ برتر مشغول بازی است، در دیدار برابر پارس جنوبی جم برای اولین بار در دوران بازی توانست دبل کند. و یا اینکه دو تیم لیگ برتری هیچ بازیکنی با دو گل زده در یک بازی نداشتند. در لیگ برتر ایران تعداد گلزنانی که در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برسانند، خیلی زیاد نیست و هت تریک گلزنان تیم های باشگاهی در حد شاهکار تلقی می شود. در ادامه نگاهی آمار هت تریک و دبل بازیکنان تیم های مختلف لیگ برتر ایران در فصل جاری را مشاهده می کنید:

۴ گله

ذوب آهن یک بار (مرتضی تبریزی)

Image result for ‫مرتضی تبریزی‬‎

 هت تریک(3گل در یک بازی)

گسترش فولاد تبریز ۱ بار (سامان نریمان جهان)؛ استقلال تهران ۱ بار (محسن کریمی)

Image result for ‫محسن کریمی‬‎

 دبل(2گل در یک بازی)

پرسپولیس ۳ بار (مهدی طارمی یک بازی؛ علی علیپور ۲ بازی)؛ استقلال تهران ۳ بار (سرور جپاروف یک بازی؛ علی قربانی یک بازی)؛ صنعت نفت آبادان ۲ بار (کرار جاسم یک بازی؛ آگوستو سزار یک بازی)؛ ذوب آهن اصفهان یک بار (سیدمحمد حسینی)؛ نفت تهران یک بار (عیسی آل کثیر)؛ فولاد خوزستان یک بار (حسن بیت سعید)؛ سیاه جامگان مشهد یک بار (یونس شاکری)؛ سایپا یک بار (مهدی ترابی)؛ سپاهان اصفهان یک بار (ساسان انصاری)؛ پیکان یک بار (مرتضی آقاخان)؛ پارس جنوبی جم یک بار (آویس نانگ)؛ استقلال خوزستان یک بار (یونس دلفی).

Related image

 به نوشته سایت برنامه نود فقط چهار تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر بیش از یک بازیکن دارند که در یک بازی دبل یا هت تریک کرده است. این مسئله را می توان به عوامل مختلفی از جمله عدم خلق موقعیت های گلزنی به اندازه قابل قبول، فروکش کردن عطش گلزنی مهاجمان و گلزنان بعد از به ثمر رساندن گل اول یا دوم، سازماندهی بهتر تیمها در خط دفاعی و ... مرتبط دانست. همچنین، در فوتبال ایران به چنین جنبه های آماری نسبتاً فرعی توجه چندانی نمی شود و شاید این مسئله هم تأثیرگذار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار