بازدید 8782

افزایش قیمت حامل های انرژی باز هم رأی نیاورد

از هفته ها پیش، بحث افزایش قیمت حامل های انرژی به یکی از چالشی ترین بحث های اقتصادی و سیاسی در میان مردم و مسئولان تبدیل شده است. دولت حسن روحانی امیدوار بود با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و افزایش بهای بنزین و گازوئیل، بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی را تأمین کند.
کد خبر: ۷۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 29 January 2018

زرنگی دولت برای پرداخت نکردن سهم 1.2 میلیارد دلار سهم صندوق توسعه/ صندوق توسعه 13.5 میلیارد دلار صرف حقوق و مزایا کرده استاز هفته ها پیش، بحث افزایش قیمت حامل های انرژی به یکی از چالشی ترین بحث های اقتصادی و سیاسی در میان مردم و مسئولان تبدیل شده است. دولت حسن روحانی امیدوار بود با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و افزایش بهای بنزین و گازوئیل، بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی را تأمین کند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در روزهای گذشته و با افزایش موج ناآرامی ها در شهر های مختلف کشور بعد از ارائه لایحه بودجه سال 97 نمایندگان مجلس به شدت با این موضوع مخالفت کردند، به طوری که روز گذشته نیز در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه، نمایندگان ملت به لایحه رأی مخالف دادند و بار دیگر بودجه 97 به کمیسیون بازگشت.

با این حال، کمیسیون بار دیگر این موضوع را نیز بررسی کرد و پیشنهادهای نمایندگان موافق و مخالف در این باره را به رأی گذاشت؛ اما این بار نیز نظر دولت تأمین نشد و موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی با مخالفت نمایندگان روبه رو شد.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود، از اختصاص ۵هزار میلیارد تومان، برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشسته فرهنگی و عدم موافقت کمیسیون با افزایش قیمت حامل های انرژی خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد درباره نشست امروز (دوشنبه نهم بهمن) کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در ادامه نشست امروز کمیسیون تلفیق مجلس، تصمیماتی برای تأمین منابع مالی برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر پایه مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، 5هزار میلیارد تومان، برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی اختصاص داده شد.

مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل های انرژی

یوسف نژاد تصریح کرد: پس از بررسی ها و اصلاحات انجام شده، امروز گزارش کمیسیون تلفیق بودجه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق، به رغم اینکه پیشنهادهایی برای افزایش نرخ حامل های انرژی مطرح شد، سرانجام پیشنهادها بعد از بررسی رأی نیاورد و کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش قیمت حامل های انرژی موافقت نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
بر اساس قیمت یورو در بازار تهران که امروز 5800 تومان است و با توجه به نسبت جهانی ان که امروز 1.23 است نرخ دلار در بازار تهران باید 4700 باشه. ولی باز بانک مرکزی با دادن رانت 200 تومانی به صرافیهای فامیل و اشنا به دنبال نشان دادن همه چیز خوب است. ولی تا به کی؟ جالا معلوم شده که سال 95 دولت حداقل 8 تا 10 میلیارد دلار از صندوق پس انداز ملی برای پوشاندن کسری بودجه بر داشت کرده به علاوه دهها میلیارد دلار از پولهای نفتی ذخیره شده در بانک های کره ژاپن و چین و اتریش و ایتالیا و ... یعنی خریداران نفت ایران را به صورت فاینانس و با دادن سودها و زیانهای 20 تا 30 درصدی به بانکها و اقتصاد کشورهای وارد کننده نفت ایران خرج بودجه کرده. بنابراین در ظاهر و روی کاغذ داراییهای خارجی بانک مرکزی بالای 100 میلیارد دلار است ولی اگر بخواهیم این فاینانسها و خطوط اعتباری را که با قفل شدن ان پولهای نفت پرداخت شده در نظر بگیریم ذخیره ارزی ایران شاید به زحمت 40 تا 50 میلیارد دلار باشه که برای کشوری با این همه هزینه ارزی و مشکلات و تهدیدات خارجی حداقل ممکن است و از این کمتر امکان کاهش ان خطر اساسی دارد. پس راهی نیست تا قیمت ارز در بازار بالا رود به امید کاهش مصرف ان و البته تورم و فقر و بیکاری بیشتر که البته برای ان مسولان می توانند امار مورد نظر را ببافند. تورم 10 درصدو بیکاری 10 درصد رشد اقتصادی 12 درصد!!!
ترامپ با هوش ترین و موفق ترین رئیس جمهور امریکا ست. فقط ببینید با قیمت نفت چه کرد. قیمت نفت را به نفع شرکتها و تولید نفت امریکا 20 درصد بالا برد و لی از انطرف ارزش دلار امریکا را 20 درصد در برابر یورو پایین اورد. نتیجه اینکه متاسفانه قدرت خرید پول نفت که بر اساس دلار امریک قیمت گذاری شده برای ایران و روسیه تغییری نکرده و اروپا برای صادرات بیشتر مشکل پیدا کرده. ترامپ با کسی در امریکا تعارف نداره و اگر کسی نتواند انتظارات را بر اورده کند فوری او را از کار برکنار می کنه. ترامپ دوست ایران نیست ولی ما باید دشمن خود را بهتر بشناسیم. فقط بگوییم که ترامپ دیوانه است یا نظرات مخالف او در امریکا را که اغلب از همین از کار بر کنار شدگان هستند را منعکس کنیم مانند این می ماند که سر خود را زیر برف کرده باشیم و بگوییم ایشاللا که ترامپ دیوانه است همانطور که سلمان الزایمر داشت!
ما اگر عاقل باشیم فرض را بر باهوشی و زرنگی ترامپ و رقیب می گزاریم و برای ان برنامه می ریزیم. همین ترامپ کاری کرده که قیمت یورو که بیشترین خرید ایران به ان است در بازار تهران تا 50 درصد رشد کند در حالیکه رشد دلار امریکا که ایران نمی تواند خرید دلاری از بازار امریکا داشته باشد فقط 25 درصد رشد کرده. در دنیا هم همه چیز را با این جنگ ارزی به نفع امریکا گرده. دنیا را بهتر بشناسیم تا مانند گذشته ضرر نکنیم
(( دولت حسن روحانی امیدوار بود با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد و افزایش بهای بنزین و گازوئیل بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی را تامین کند. ))
کدوم پروژه هایی اشتغالزایی و عمرانی؟!!! اگه به روی کاغذ باشه که دولت میگه مشکلی نیست و همه سر کار هستن و ما میلیون ها شغل تا الان درست کردیم!!! اول دولت بگه منابعی که با امضای برجام نصیب دولت شد الان کجاست؟ چند تا شغل ایجاد شد با اون منابع؟
عدم افزایش قیمت حامل های انرژی چند نفع دارد اول سبد فقرا و متوسط ها از این کوچکتر نمی شود با تورم ناشی از افزایش قیمت حامل ها . دوم دولت و سیستم را وارار می کند منابع در دسترس را بهبنه برنامه ریزی و از ریخت پاش جلو گیریی کند .سوم تورمی کردن جامعه تاکنون هیچ نفعی برای اقتصاد ایران نداشته بلکه وضع را در عین اینکه واقعی نکرد بلکه از قبل نیز بد تر کرد
اگر حامل های انرژی افزایش ندادند اما کسری بودجه به صورتی دیگر دولت دریافت خواهد کرد امروز قبض گاز و تلفن و برق برایم در درب منزل ارسال شد علاوه بر ارزش افزوده . مالیات و عوارض . کسر به ریال . بیمه .... هزینه خدمات مستمر هم در تعاریف قبض ها اضافه کردند . این دیگر چه صیغه ای است . مثلا پول برق اگر 10هزارتومان باشد 25درصد این میلغ بمقدار 2500 را در هر کدام از قبض ها اضافه شده است . دادستان نمیخواهند وارد شوند . در حقیقت میزان کسورات در قبوض از مبلغ خود برق مصرفی و گاز مصرفی بیشتر هست .
نمایندگان گویی فقط از معلمان می ترسند و برای راضی نمودن معلمان ،بودجهٔ‌بیشتری اختصاص میدهنپ ،گویی سایر بانشسته ها از نامادری هستند ،؟‌آقایان ، اینگونه نیست که شماها فکر میکنید ،زمانه عوض شده ، اکنون ،کوچک ترین خبر در دورترین نقاط جهان به کسر ثانیه ای منتشر میگرد. ،پس بهتر است عاقل باشبد ،واز پوپولیس گرایی ،و گدا پروری دست بردارید ؟‌ از قطع یارانه ها بغیر از افراد مدد جو ،حمایت قاطع نمایید ،ودر عوض حقوقها ،ودستمزدها را واقعی نمایید که‌بیشترین کمک به اشتغال ،ورونق اقتصادی از همین مسیر امکان پذیر است ،تا قشر متوسط جامعه شکل نگیرد ،تولید را هزار برابر بکنید ،رونقی صورت نمیگیرد ،چون برای رونق تولید نیاز به مصرف کننده هست ،ومصرف کننده اگر توان خرید نداشته باشد حتی با تورم منفی هم رپنق ایجاد نمیشود ،این مساله خیلی ساده تر از آنست که نمایندگان ،ندانند ؟‌زیرا مشکل بیکاری ،مشکل تولید ،ومشکل رونق اقتصادی فقط و فقط در گرو خلق قشر متوسط در جامعه میباشد، و آنهم ایجاد نمیگردد الا با واقعی نمودن حقوقها ،ودستمزده ،که برای این کار هم تنها راه درست ،وحقیقی ،حذف یارانهٔ عمومی است بغیر افراد ناتوان که مدد جوی بهزیستی ،وکمیتهٔ امداد میباشد ،، برای اینکار ،نیاز به صداقت ،وشجاعت است و‌با مصوبهٔ قانون بگونه ای عمل نمایید که هیچ پوپولیستی قادر به سؤ استفاده از این امر نا میمون نباشد ،امری که برای فریب مردم از آن استفاده شد،،،حال این شما و خدای شماها ،،،،؟
اگر این افزایش صرف توسعه مملکت می شد باز آدم دلش خوش بود. اما این ترس وجود دارد که صرف اختلاس و کارانه پزشکان شود.
اگر مجلس افزایش قیمت حامل های انرژی را تصویب نکرده پس چطور هست که قیمت دلار صعودی داشته بعدا به مرور زمان با قیمت جهانی اختلاف زیادی دارد . دوم با ثابت نگهداشتن قیمت ها پس دیگر نیازی به افزایش حقوق بگیران نخواهد بود . چون در غیر اینصورت دولت با کمبود بودجه مواجه میشود . اگر مبنا افزایش خدمات و کالاها و ..حامل های انرژی نیست . پس افزایش دیگر معقولات هم دور از ذهن هست در صورتی ما هنوز چه در پرداخت حقوق مزایا و دیگر خدمات از تراز جهانی پایین تر قرار داریم . پس چگونه هست
تا موقعی که سیاست بر اقتصاد سوار است پیشرفت و رفع بیکاری امکانپذیر نیست
خوب اگه دولت نتونه درآمدهای خودشون افزایش بده چطور می تونه بودجه عمرانی رو برای تولید اشتغال بالا ببره؟
واقعا امیدی به بهتر شدن شرایط نیست.باکلی پس اندازپولی جمع کردیم تا خانه ای بخریم اکنون ارزش پولمان کمترشده.متاسفم ازینکه دراین مملکت بدنیا آمدم و متاسف ترم که ازدواج کردم.به همه جوانان توصیه میکنم فکرازدواج هم نکنید.طبیعت خودش بااز بین بردن گروهی برای گروهی دیگرامکانات فراهم میکند.دردهه های آینده با ازبین رفتن گروهی برای بقیه همه چیز وجودخواهد داشت
با قطع یارانه عده ای و دادن مثلا 15 الی 30 ملیون وام به عده ای نه تنها کسی صاحب شغل نخواهد شد بلکه عده ای بدهکار خواهند شد و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر خواهد شد و مردم ناراضی تر خواهند شد برای انکه مردم دارای شغل شوند باید اول بودجه نهادهایی چیزی بلد نیستند قطع شود و بعد رابطه با جهان به حالت عادی درآید و بخصوص بخش صنعت توریسم با جذب توریست فعال شود و شغل واقعی ایجاد شود از یاد نبرید با 15 ملیون فقط میشود لب خط فقر 5 ماه یک خانواده زندگی کند نه اینکه صاحب شغل شود
لطفا کاربران محترم پاسخ دهند که چطور در قبض برق یا گاز یا واب اگر مقدار بهای مصرفی 5هزارتومان باشد چطور امکان دارد که مجموع ارزش افزوده . مالیات و عوارض . بیمه و دیگر کسورات 9هزار تومان باشد این دیگر چه مدلی هست مثل بچه ادم بگویند که چون نتوانستیم قیمت ها را بالا ببریم هر سال یک تعریف جدید در قبوض برای بی اثر کردن یارانه ها از مردم کم میکنیم . کسی توضییح بیشتری دارد ؟
بیخیال کدوم اشتغال..ِِ.اینها مگه اصلا میتونن شغل ایجاد کنن وقتی اصلا صادرات ندارن؟ مگه میشه لز این جیب به اون جیب کنیم بگیم خیر سرمون اقتصاد ریاضتی.... که با زرنگی اسمش رو گذاشتید اقتصاد مقاومتی.....جرات چاپ هم که نداری....
آخر رای می آره!!! حالا ببینین من کی گفتم. این رای گرفتا هم برای تست جامعه هست. اخرش با یه تبصره هایی افزایش می دن. مثلا با افزایش قیمت بنزین به شرط توسعه حمل و نقل شهری و .... موافقت شد. بعدشم یه موج تورم در جامعه ایجاد می شه. حالا ببینین من کی گفتم.
بالاخره باید یک جوری جلوی این ولخرجی مردم گرفته شود
روحانی رابایدتاسال هزاروچهارصد تحمل کنیم واقعا؟؟؟؟بابااین اقاملت رونابودکرد اقتصادو ازبین برد روحانی دست بردار بیخیال کشور بشو بسه دیگه نابودشدیم
نظر من غير قابل انتشار است اينست دموكراسي و مردم سالاري ديني البته اگه اين بقول شماها ٤ تا جوان قرص نخورده بودند و نريخته بودند بيرون مجلس افزايش قيمت حاملهاي انرژي را تصويب كرده بود
مگر امام اب وبرق را رايگان نكردثانياً . ايامطمعن هستيد كه خاوري ديگر پولها را بسرقت نمي برد .
اقای روحانی دولت شما برای داخل کشور چه کاری کرده که حامل های انرژی را می خواهی گران کنی؟؟؟
عدم افزایش قیمت حاملهای انرژی یعنی بیشترشدن کسری بودجه دولت وافزایش بیشترقیمت ارزبرای جبران این کسریها
سوله های بزرگی درست کنید که تا چندسال آینده کارتن خوابهای کشوربسیارزیاد خواهند شد.قشرمتوسط وبالای جامعه که دردوران احمدی نژاد فقیرشدند بزودی بی چیز میشوند و کارتن خواب وباید درخیابان بخابیم
اقایون دستشون رو از جیب مردم دربیارند همه چی درست میشه.
بودجه نهادها را قطع كنند خيلي چيزا درست ميشن، اين نهادها الکي پول ميگيرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل