بازدید 21496
این خبر تکمیل می شود؛

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند/مدارس و دانشگاه‌های تهران تعطیل شد

بارش شدید و ناگهانی برف که به یک باره نزدیک به 13 استان کشور را در بر گرفت، شهروندان و مدیران بحران کشور را به شدت غافلگیر کرد؛ اتفاقی که موجب شد تا هزاران شهروند ایرانی در جاده های بین شهری و نیز خیابان های درون شهری گرفتار شوند و عملیات امداد رسانی به آنها نیز به کندی پیش رود. در این بین حال و روز مناطق زلزله زده از همه مناطق دیگر بدتر است.
کد خبر: ۷۶۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 28 January 2018

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید//ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستندبارش شدید و ناگهانی برف که به یک باره نزدیک به 13 استان کشور را در بر گرفت، شهروندان و مدیران بحران کشور را به شدت غافلگیر کرد؛ اتفاقی که موجب شد تا هزاران شهروند ایرانی در جاده های بین شهری و نیز خیابان های درون شهری گرفتار شوند و عملیات امداد رسانی به آنها نیز به کندی پیش رود. در این بین حال و روز مناطق زلزله زده از همه مناطق دیگر بدتر است.

به گزارش «تابناک»، با آغاز بارش شدید برف و بوران در بسیاری از مناطق کشور که اطلاع رسانی قابل قبولی نیز در رابطه با آن به شهروندان داده نشده بود، بسیاری از مردم دچار مشکلاتی شدند و تعداد تصادفات جاده ای نیز افزایش یافت. با وجود استمرار بارش ها در بسیاری از مناطق کشور هنوز مشکلات پیش آمده حل نشده است و نیاز به عملیات های امداد و نجات محسوس است.

 

توصیه‌های هلال‌احمر برای در برف‌ماندگان
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۸:۳۴

اگر در کولاک یا برف داخل خودرو محبوس شدید، این توصیه‌های را جدی بگیرید:


▪️در گوشه‌ای توقف کند.‌چراغ‌های خطر را روشن کنید.

▪️در جایی توقف کنید که ‌احتمال پیداشدن ‌توسط گروه نجات زیاد باشد.در چنین شرایطی‌، نباید اقدام به پیاده‌روی کنید ‌مگر آنکه در آن حوالی ساختمانی پیدا کنید که امکان پناه گرفتن وجود داشته باشید.

▪️بارش برف‌ باعث ایجاد خطا در تشخیص میزان مسافت و فاصله می‌شود.

▪️برای گرم نگهداشتن داخل ماشین لازم است در هر ساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری آن را روشن کنید. در چنین شایط مراقب مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باشید.

▪️هر چند وقت یک‌بار برف موجود در لوله اگزوز را پاک کنید.

▪️برای گرم نگهداشتن بدن تان نرمش کنید، اما خود را بیش از حد خسته نکنید.

▪️اگر چند نفر هستید به همدیگر تکیه زده و از کت ‌و پالتو به عنوان روانداز استفاده کنید.به نوبت بخوابید. همواره باید یک نفر بیدار باشد تا به گروه نجات علامت بدهد.

▪️مایعات بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.

▪️مواظب باشید که باتری خودرو از کار نیفتد.

▪️در شب‌، چراغ داخل خودرو را روشن کنید ‌تا امدادگران و گروه نجات بتوانند ‌شما را ببینند.

▪️اگر در جایی دور گرفتار شده اید، می‌توانید با استفاده از سنگ یا شاخه درختان کلماتی نظیر کمک یا SOS را با حروف بزرگ روی برف بنویسید تا توجه امدادگران و گروه نجات را از داخل هلیکوپتر یا هواپیمای جستجو جلب کند.

راه‌اندازی قطارهای فوق العاده بین تهران و قم
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۷:۲۱

معاون مسافری راه آهن از راه اندازی قطارهای فوق العاده از ساعت 16:30 امروز باتوجه به محدودیت سفرهای جاده ای خبرداد و گفت: این قطارها با فاصله زمانی یک ساعت از تهران به قم و بالعکس تا ساعت 24 امشب سیرخواهند داشت و اقدام به جابه جایی مسافرین خواهند کرد.


به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن با اشاره به محدودیت سفر های جاده ای از راه اندازی قطارهای فوق العاده از ساعت 16:30 امروز خبرداد و گفت: این قطارها با فاصله زمانی یک ساعت از تهران به قم و بالعکس تا ساعت 24 امشب سیرخواهند داشت و نسبت به جابه جایی مسافرین اقدام خواهند کرد.


وی افزود: همچنین همین برنامه قطار فوق العاده از فردا صبح تا ساعت 24 علاوه بر قطارهای موجود در مسیر تهران-قم پیش بینی شده تا اقدام به جایه جایی مسافران در این محور کنند.

پوزش استاندار بابت بروز مشکل برای برخی از شهروندان
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۴۵
به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران روز یکشنبه در پایان جلسه کمیته بحران استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: افرادی که ناگزیر به انجام سفر‌های برون شهری هستند، ضمن اطمینان از سلامت فنی خودرو، تجهیزات مناسب برای سفر‌های زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما در سطح استان، اظهار کرد: به همین دلیل و با توجه به برودت هوا و یخبندان در سطح معابر، تمامی مدارس و دانشگاه‌های استان تهران در فردا (دوشنبه) تعطیل شد. در خصوص تعطیلی و تاخیر در آغاز ساعت کاری ادارات تهران و دیگر شهرستان‌های استان، هماهنگی با هیات دولت ضروری است که با انجام هماهنگی و بررسی شرایط تا پایان امشب دراین خصوص تصمیم گیری و اطلاع رسانی به موقع خواهد رسید.

مقیمی همچنین با تاکید بر اینکه هموطنان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، افزود: نگرانی در زمینه تامین گاز مصرفی شهروندان در سطح استان نداریم، ولی صرفه جویی و مصرف بهینه دراین شرایط کاری منطقی است. همچنین هموطنانی که در جاده‌های کوهستانی تردد می‌کنند حتما مراقب احتمال وقوع بهمن و ریزش کوه‌ها در محور‌های کوهستانی باشند و با احتیاط کامل و توجه به راهنمایی نیرو‌های پلیس و راهداری تردد کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شب گذشته برخی از هموطنان به دلیل بارش سنگین برف و ایجاد ترافیک و راه بندان در معابر به ویژه مسیر‌های اصلی برون شهری تهران دچار مشکل شدند، گفت: از تمامی این عزیزان برای بروز مشکلات پیش آمده و تحمل شرایط نامساعد، پوزش طلبیده و عذرخواهی می‌کنم. البته از شب گذشته تا کنون تمامی دستگاه‌های مسئول با بسیج امکانات، تلاش گسترده‌ای برای پاکسازی و بازگشایی مسیر در جهت تامین رفاه و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان انجام دادند.

مقیمی گفت: از همه هموطنان بخاطر این مشکل و گرفتاری پوزش می‌طلبیم.
محدودیت شبانه پروازهای مهرآباد موقتاً لغو شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۴۴

به گزارش فارس، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ساعت ۱۶ امروز بارش‌ها کاهش می‌یابد و با توجه به آماده بودن سطوح پروازی مهرآباد، با کاهش بارش‌ها و افزایش دید افقی، از بعدازظهر امروز پروازهای مهرآباد برقرار می‌شود.

استاد دانشگاه تهران: شهروندان به درختان کاری نداشته باشند!
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۲۱

دکتر حسین آخانی، گیاه شناس و استاد دانشگاه تهران، در مورد درخواست اخیر شهردار تهران که از مردم خواست برف درختان را بتکانند، به «تابناک»، گفت:  قاعدتاً نباید این کار صورت گیرد. چون هم خطرناک است و هم می تواند با زدن بیل و چوب باعث زخمی شدن درختان شود.

آخانی افزود: مهمترین نکته ای که من در بازدیدم از شهر داشتم این بود که فقط درختان کاج هستند که در معرض خطرهستند. ما قبلا بارها و بارها در مورد این درختان غیر بومی سفارش داده بودیم. کاج به دلیل ریشه سطحی خیلی راحت در اثر باد و برف سنگین می افتد و چون همیشه سبز است برف ها را روی خود نگه می دارد.

وی تأکید کرد: نکته مهم دیگر نیاز درختان به برف و سرما است. باید اجازه داد این برف ها روی درختان بماند، چون به از بین رفتن آفت ها مانند سفید بالک کمک خواهد کرد.

مدارس و دانشگاه‌های تهران تعطیل شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۰۰

با تصمیم اتاق بحران تهران و با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش و دانشگاه های استان تهران در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه تعطیل است.

سقوط داربست در خیابان امام حسین(ع)
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۴:۰۲

امیر سالاری شهردار ناحیه 7 منطقه 5 شهرداری تهران در تشریح جزئیات سقوط داربست در خیابان امام حسین (ع) اظهار کرد: دقایقی پیش یک داربست ساختمان در حال ساخت در خیابان امام حسین(ع) در ناحیه 7 شهرداری منطقه 5 شهر تهران سقوط کرد.

سقوط داربست در خیابان امام حسین/حادثه هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است

 وی  تصریح کرد: این داربست بر اثر وزش باد و شدت بارش‌های شب گذشته در ساعت 03:30 بامداد سقوط کرده است و ساعاتی پیش کار جمع آوری آن آغاز شد.

شهردار ناحیه 7 منطقه 5 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل شهرداری ناحیه 7 در منطقه 5، به همراه مالک ساختمان، جمع آوری این داربست را آغاز کردند و  در حال حاضر کار جمع آوری داربست  به پایان رسیده  است.

سقوط داربست در خیابان امام حسین/حادثه هیچ گونه تلفات جانی به دنبال نداشته است 

وی تاکید کرد: خوشبختانه حادثه سقوط داربست تلفات جانی نداشت و تنها یک دستگاه خودرو در این حادثه آسیب دیده است.

سالاری یادآور شد: مالک ساختمان فوق که داربست آن سقوط کرده است، موظف به پرداخت خسارت به صاحب خودروی خسارت دیده است و این موضوع در حال پیگیری است.

بلاتکلیفی مسافران راه آهن شهر تهران
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۳:۱۷

بارش برف و استمرار آن، بسیاری از نهادهای خدمات رسان از جمله شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت رجاء را با مشکل مواجه کرده است. جدا از اینکه مشکل پیش آمده ناشی از ضعف مدیریتی است و یا اجتناب ناپذیر، اکنون مسافران زیادی در راه آهن شهر تهران بلاتکلیف هستند و در مورد جزئیات سفر خود اطلاعات چندانی ندارند.

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند

تأسف عارف برای شهرداری و استانداری تهران
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۳:۱۳

محمدرضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد: تاسف میخورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است.

وی افزود: متاسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران-قم و تهران-کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند و مردم ساعت‌ها در این اتوبان‌ها معطل ماندند. ضمنا گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت.

عارف اضافه کرد: از شب گذشته تا کنون تعداد زیادی درخت بر اثر سنگینی بارش برف شکسته که نشان می‌دهد عوامل شهرداری اقدام به برف‌روبی از درخت‌ها نکرده‌اند، ضمن اینکه شن پاشی در کوچه و خیابان‌های فرعی نیز به شکل مطلوب انجام نشده است.

رییس فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: به طور جدی موضوع را از طریق استانداری و شهرداری پیگیری میکنیم تا ببینیم چرا علی‌رغم پیش‌بینی‌های هواشناسی، شهر بعد از بارش برف فلج شد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم عوامل شهرداری و استانداری با فوریت اقدامات لازم را برای برگرداندن استان و شهر تهران به وضع طبیعی انجام دهند.

برف محور ارتباطی ارومیه به مهاباد را مسدود کرد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۲:۲۲

سرهنگ عباس فرمانی اظهار داشت: بارش برف سنگین در محورهای جنوبی استان مشکلات زیادی را در عبور و مرور خودروها ایجاد کرده که نیازمند مراقبت بیش‌ از پیش شهروندان است.

وی افزود: محور ارتباطی ارومیه به مهاباد از گردنه اینانلو تا سد حسنلو به دلیل کولاک شدید و یخبندان مسدود است.

رئیس پلیس‌راه  آذربایجان غربی گفت: پلیس اجازه تردد در این محور را به خودروها نمی‌دهد.

فرمانی افزود: در محورهای نقده - پیرانشهر، نقده - تمرچین و جاده شاهین دژ بارش برف سنگین گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تردد در این محورها بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

توقف قطار به مقصد تهران به علت یخ‌زدگی در زیاران قزوین
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۲:۱۸

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین ایرج زاهدپور خبر داد: قطار زنجان-تهران که ساعت 5:15 صبح حرکت کرده بود پس از سوار کردن مسافر از قزوین در زیاران متوقف شد‌.

وی بیان کرد: علت توقف، یخ‌زدگی سوزن قطار بوده و در حال حاضر مسافران در قطار بوده و درها بسته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: با راه‌آهن هماهنگی لازم انجام شده و با توجه به تعداد بالای مسافران باید قطار کمکی به محل فرستاده شده و مسافران جابه‌‌جا شوند.

زاهدپور گفت: سیستم گرمایشی قطار مشکلی نداشته و امیدواریم هر چه سریع‌تر مسافران جابه‌جا شوند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: تمام محورهای مواصلاتی استان مسدود بوده و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

کولاک در محورهای مواصلاتی استان قزوین ادامه دارد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۲:۱۷

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در پی بارش برف و‌ شدت کولاک در محورهای مواصلاتی آزادراه قزوین-رشت و قزوین-زنجان و همچنین سایر جاده‌های استان از روز گذشته مسدود شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بارش برف، کولاک شدید در جاده‌های استان ادامه داشته و راهداران در تلاش هستند تا محورها بازگشایی شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: تمام راهداران از جمله بیش از 300 راهدار به همراه 250 دستگاه ماشین‌آلات آماده‌باش و در حال نمک‌پاشی و برف،روبی مسیرها هستند.

حق‌لطفی بر داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ تاکید جدی کرد.

تمام واحدهای دانشگاه آزاد تهران تعطیل شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۲۲

مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران، تمامی واحدهای این دانشگاه را در تهران تعطیل اعلام کرد و امتحانات روز یک شنبه نیز لغو شد.

شکسته شدن درختان تهران و اختلال در تردد وسایل نقلیه
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۱۸

با بارش شدید برف و سنگین شدن شاخ و برگ درختان معابر اصلی و فرعی شهر تهران، تعداد زیادی درخت شسکته شده و با افتادن این درختان در خیابان، تردد وسایل نقلیه با مشکل رو به رو شده است.

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند

هوای شهر تهران سردتر خواهد شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۱۶

براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوای تهران طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد یافت و در برخی ساعات به زیر صفر درجه خواهد رسید.

27 فیدر برق تهران از مدار خارج شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۱۳

در پی بارش شدید برف به ویژه در مناطق شمال غربی تهران برق تعدادی از خانوارهای تهرانی قطع شده است. در رابطه با جزئیات این اتفاق مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت: ما در تهران ۴.۵ میلیون مشترک داریم و در حال حاضر حدود ۸۰۰ مشترک برق که عمدتاً در منطقه شمال غرب تهران قرار دارند، دچار قطعی برق هستند.

وی افزود: تنها 27 فیدر برق از مدار خارج شده است که به زودی رفع خواهد شد. این قطعی برق عمدتاً در مناطق شمال غربی تهران رخ داده است و ان شاالله تا چند ساعت آینده مشکل این مشترکین نیز برطرف می شود.

توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات رسانی به شهروندان تهرانی
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۳۲

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در مورد خدمات شهرداری به مردم گفت: از روز گذشته گرمخانه‌ها و برخی اماکن که می‌شد به عنوان گرمخانه از آنها استفاده کرد در حالت آماده باش هستند تا به دلیل سرما کسی بیرون درخیابان‌ها نماند.

وی افزود: از ساعت ۸:۳۰ شب که بارش برف آغاز شد ۱۲۰۰ خودروی برف روب ، ۲۰۰۰ کارگر، ۱۶۳ سایت برف‌روبی و ۳۵۰۰ مخزن شن در آماده باش کامل بودند.

نجفی تأکید کرد: در حال حاضر اطلاع دقیقی از مصدومیت‌ها نداریم، تاکنون مسئله‌ای به جز تردد خودروها وجود نداشته‌ است که بخشی از آن طبیعی و بخشی هم به ضعف امکانات ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: از روز گذشته تا امروز ۲۰۰۰ کارگر که بعضی از آنها شیفت خود را نیز عوض نکرده‌اند مشغول خدمت رسانی هستند.

او به شهروندان توصیه کرد: اگر کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند؛ چون در رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی، اختصاصی و آژانس‌های مسافربری مشکل وجود دارد و تعدادی از آنها کار نمی‌کند.

توصیه اورژانس به همه هموطنان
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۲۵

 اورژانس کشور در پی بارندگی های ساعات گذشته توصیه های زیر را به هموطنان ارائه کرد:

1. از تردد غیر ضرورری خوداری نمایند
2. با عنایت به ترافیک شدید و بسته بودن بعضی از معابر از باز بودن مسیر قبل از حرکت آگاهی کسب کنند
3. بیماران دارو های خود را قبل از تشدید بیماری مصرف نمایند
4. در صورت مشاهده آمبولانس یا پایگایهای اورژانس وضعیت جسمانی خود را به اطلاع عوامل اورژانس رسانیده و در صورت نامساعد بودن حتما به توصیه عوامل اورژانس به مراکز درمانی مراجعه کنند
5. خوردرو ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی ومواد غذایی مجهز و از میزان سوخت کافی اطمینان حاصل نمایند
6. در صورت مسدود بودن مسیر یا وقوع تصادف حتما مسیر تردد خودروهای امدادی را بازنگهدارید
7. افراد سالمند /کودکان /خانم های باردار و بیماران خاص در این شرایط آسیب پذیر تر می باشند .

تا کنون اکثر مراجعات مربوط به بیماریهای های داخلی در راه ماندگان بوده و تا کنون فوتی مرتبط با برف و سرما زدگی گزارش نشده.

قطار مشهد-تهران بالاخره بعد از ۵ ساعت از ورامین به تهران رسید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۲۴

ساعت ٩:٤٣ قطار مشهد-تهران پس از ٤ساعت و ٤٣ دقيقه به ايستگاه تهران رسيد.

مسئولان يخ زدگي خطوط ايستگاه راه آهن تهران را دليل اين تأخير اعلام کردند.

▪️كارگران ايستگاه راه آهن از ساعتي پيش با بيل، كلنگ و پارو اقدام به شكستن يخ ها و برف روبي كردند.

بهترین هوای تهران در روز یک شنبه به ثبت رسید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۲۲

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند

پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۰:۰۰

اسفندیاری مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص شرایط فرودگاه های کشور با توجه به بارش شدید برف بیان کرد: با توجه به شروع بارش برف از شب گذشته عملیات برف روبی از ترمینال فرودگاه ها همچنان ادامه دارد ولی باندهای فرودگاه ها باید دارای ایمنی، دید کافی و شرایط مساعد برای پرواز باشند ولی در حال حاضر با توجه به نبود دید کافی امکان انجام پرواز در فرودگاه ها وجود ندارد.

وی افزود: دید فرودگاه مهر آباد کمتر از 500 متر و دید در فرودگاه امام در ساعت های اولیه صبح حدود هزار متر بوده که در حال حاضر به 600 متر رسیده است.

اسفندیاری تأکید کرد: همه فرودگاه های کشور در شمال غرب، مناطق دارای آب و هوای برفی عملیاتی است و منتظر هستیم در فرودگاه مهرآباد و امام نیز شرایط برای پرواز مساعد شود در غیر اینصورت مشکلی برای انجام پروازها نداریم.

اوگفت: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه ها شرایط را از طریق شماره تماس های اطلاعات برای فرودگاه امام از شماره 096330 و فرودگاه مهر آباد از شماره 199 پیگیری کنند.

آزادراه قم-تهران تا ظهر امروز مسدود است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۹:۴۲

آزادراه قم - تهران به دلیل بارش شدید برف و کولاک که از شب گذشته آغاز شده، از ساعت ۲ بامداد امروز بسته شده و تا ظهر نیز مسدود می باشد.

هشدار شدید هواشناسی؛ بهمن در راه است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۹:۳۵

 سازمان هواشناسی اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: شهروندان از سفر غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.
به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی بویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.
در اسرع وقت شهرداریها و هموطنان عزیر با تکان دادن درختها انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام نمایند.

توصیه شرکت گاز به مردم: دودکش‌ها را سرکشی کنید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۹:۱۵

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت:از شب گذشته گاز با بالاترین حجم مصرف به خصوص در بخش خانگی روبرو بوده و با توجه به برودت هوا پیش بینی می شود حدود 500 میلیون متر مکعب گاز مصرف شده باشد.

وی افزود: با توجه ادامه شرایط جوی به 550 میلیون متر مکعب برسد و  مشکل برای تأمین گاز نداریم، اما لازم است مدیریت مصرف به خصوص در بخش خانگی مورد توجه قرار گیرد.

بوجارزاده تأکید کرد: در شرایط فعلی آب و هوایی و به خصوص بارش برف یک نکته بسیار مهم، امکان مسدود شدن دودکش هاست که از هموطنان خواهش می کنیم که حتماً به دودکش ها سرکشی کنند.

نکات مهمی که در هنگام بارش برف و یخبندان باید بدانید
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۵۹
ادامه تلاش ها برای بازگشایی آزادراه تهران-قم / تهران-ساوه باز است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۴۵

 رییس پلیس راه غرب استان تهران در مورد آخرین وضعیت بزرگراه های بین شهری گفت: عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی آزادراه تهران- قم هستند و پیش بینی می کنیم تا حدود نیم ساعت دیگر این آزادراه بازگشایی شود.

وی افزود: آزادراه تهران- ساوه نیز هم اکنون باز بوده و تردد در آن ها به صورت عادی در جریان است.

مدارس تهران در نوبت عصر نیز تعطیل شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۴۰

رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران از تعطيلي تمامي مدارس در همه مقاطع مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران در نوبت بعدازظهر روز يكشنبه 8 بهمن خبر داد .

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عليرضا راه پيما با اعلام اين خبر افزود: با توجه به تداوم بارش برف و برودت هوا و اعلام مركز هواشناسي استان تهران، كليه مدارس در تمامي مقاطع تحصيلي شهر تهران در نوبت بعدازظهر روز يكشنبه مورخ 8 بهمن 96 تعطیل مي باشند.

شايان ذكر است طبق اعلام استانداري تهران، ادارات آموزش و پرورش شهر تهران نيز فعاليت خود را از ساعت 10 صبح آغاز مي كنند.

افزایش کشته های واژگونی اتوبوس به 7 نفر
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۳۶

بر اساس اطلاعات جدید دریافتی، شمار کشته های حادثه واژگونی اتوبوس در استان اصفهان که به دلیل عدم کنترل اتوبوس توسط راننده رخ داد، از 6 نفر به 7 نفر افزایش یافته است. اخبار تکمیلی از این حادثه تلخ متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

مردم مناطق زلزله زده شب را در سرمای شدید به صبح رساندند
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۳۰

در پی بارش شدید برف و بوران در غرب استان کرمانشاه و بی تفاوتی های گذشته مسئولان به بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق زلزله زده در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین، شهروندان این منطقه شب گذشته را در میان برف بوران، گل و لای و سرمای شدید هوا به صبح رساندند. 

برف و بوران 13 استان کشور را در نوردید/واژگونی اتوبوس ولوو 6 کشته برجای گذاشت/ده ها هزار شهروند در جاده های کشور گرفتار هستند

تردد در بزرگراه تهران -کرج غیر ممکن شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۲۷

بر اساس اطلاعات دریافتی بخش زیادی از مسیر بزرگراه تهران کردج با ترافیک شدید خودروها و در پی بارش برف مسدود است و اتمام سوخت خودروها علناً امکان تردد آرام را نیز از رانندگان گرفته است. پیشنهاد می شود شهروندان حتی المقدور از عزیمت به این بزرگراه تا اطلاع ثانوی خود داری کنند.

پروازهای فرودگاه امام خمینی با تأخیر انجام خواهد شد
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۲۲

 بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی فرودگاه امام خمینی (ره) کلیه پروازه های این فرودگاه تا ساعت 10 صبح با تأخیر صورت خواهد گرفت. در اطلاعیه این فرودگاه آمده است: با توجه به بارش شدید برف و کولاک و همچنین کاهش دید افقی زیر ۲۰۰ متر، تا ساعت ۱۰ صبح امروز هشتم بهمن‌ماه تمامی پروازها با تاخیر مواجه هستند.

 

وضعیت نگران کننده در اتوبان تهران-ساوه/سوخت خودروها تمام شده است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۱۰

خبرهای رسیده از بزرگراه تهران- ساوه نیز حکایت از ترافیک شدید و مسدود بودن بخش های زیادی از این بزرگراه دارد؛ وضعیتی که موجب شده است بسیاری از شهروندان در خودروهای بدون سوخت خود محبوس شوند و سرمای شدید هوا جان آنها را به خطر بیاندازد.

واژگونی اتوبوس ولوو با 6 کشته
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۸:۰۰

در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو در مسیر شیراز تهران و در استان اصفهان نیز تا کنون 6 مسافر این اتوبوس جان خود را از دست داده اند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت:حوالی ساعت ۳ بامداد در کیلومتر ۵ محور شیراز تهران یک دستگاه اتوبوس ولوو با ۲۸ مسافر واژگون شد. وی افزود:متاسفانه در این حادثه تاکنون ۶ تن کشته و ۴ تن مجروح شدند.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اتوبوس مذکور از اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود که دچار این حادثه شد.
برابر نظر اولیه کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده علت این حادثه بوده است

اتوبان قم تهران همچنان مسدود است
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۷:۴۵

 اتوبان قم تهران از شب گذشته با مشکل شدید تردد رو به رو شده است و بر اساس اطلاعات دریافتی همچنان مسدود است. در این اتوبان هزاران خودرو در جاده گرفتار شده اند و با توجه به اتمام سوخت خودروها، سرمای شدید اکثریت این شهروندان را به شدت تهدید می کند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
وجدانمان کجاست دیشب عده زیادی با زن و بچه تو سرما گیر کردند. به هم کمک نکنیم برای هممون پیش میاد
پاسخ ها
برف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
وجدان خيلي وقت است با دل هاي ما ايراني ها قهر كرده.فقط خدا مانده و بس
محور شیراز تهران؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! جل الخالق تا حالا نشنیده بودماز کی تا حالا شیراز همسایه تهران شده
من دیشب توی همون مسیر حرکت می کردد. این اتوبوس های مستانه و بدون احتیاط رانندگی می کردند
مدیریت بحران تو کدوم بحران کوچیک غافل گیر نشد که این دومیش باشه
پس این مدیران با کدام واقعه و حادثه و اتفاقی قدرت مدیریت دارند ؟ هواشناسی جهانی که الان از یک هفته قبل پیش بینی کرده بود قراره سرما برف بیاد . پس چطور دائم با دنیا سرشاخ میشوید و گردن کلفتی میکنید ؟ با یک برف ده سانتی که به وامصیبتا افتادیم اگر خدای نکرده تحریمها برگردن و یه کوچولو جنگ هم بشه چه خاکی باید مردم با شما مدیران تو سرمون بریزیم ؟
جناب تابناك اين خبر برفي شما كه ده هزار نفر تو برف ماندن نمي دانم كولاك چرا آنقدر آب وتابش ميدي اولين خبر داغ ! بشتابين ! اينها روز خبر نگاريه ! چه شده قديم داخل كوچه ها دو متر برف بود !چه اتفاقي افتاده خبر داغ دسته اول پيدا كردين يا ميخواين مردم را شگفت زده كنيد !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
فعلا منفی هایی که خوردی رو بکن تو حلقت بعد دوقت رو بنوش متوهم :))
تابناک جان شما نقش عمده ای در افسردگی ملت دارید چون همش نقاط منفی مسایل رو مینوسید یادم نمیاد خبر خوشی از سایتتون دیده باشم
اصلا ناگهاني نبود. تمام مدل هاي هواشناسي اين رو نشون ميداد.
در ضمن چند استان آماده باش بودند .
هموطنان محترم نبايد سفرميرفتند و يا با تاخير 48 ساعت ميرفتند.
آخی
مردم راحت طلب و بی فکر و غیر فنی تهران البرز قم تاوان غیراستاندارد بودن افکارشون رو میدن که بدون سوخت کافی و زنجیر چرخ شروع به تردد میکنن البته در دولتهای قبل با تعطیلی بموقع ادارات شدیدا به کاهش ترافیک کمک میکردن
پاسخ ها
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
واقعا چرا مردم معابر و جاده ها را برف روبي نميكنند چرا مردم با اينكه همه هواشناسي ها از بروز سرما خبر داده بودند مديريت بحران نكردند
اصلا مگه سازمان مديريت بحران وظيفه اي هم دارد كه بخواهد اينقدر نگران اين مسائل باشد
باشد كه درس عبرتي براي مردم متمول و راحت طلب تهران و البرز باشد
زمانیکه معیار استخدام و سپس ارتقا در سازمانهای دولتی، نه صلاحیت علمی و عملی افراد، بلکه ظواهر دین باشد نتیجه همین میشود که افراد ناتوان و غیرمتخصص با سواستفاده از ظواهر مذهبی همه جا را فرامیگیرند و به جای اینکه به لزوم انجام وظایف شغلی شان بیندیشند صرفا به حقوق سرِماه و دریافتیهای خود فکر میکنند و با مهارت و استادی تمام، بهانه هایی چون نبود بودجه و نیرو را برای "کم کاری" مطرح میکنند.
در حالیکه بزرگترین کم و کاستی این مملکت، همانهایی هستند (از خرد و کلان) که بدون شایستگی بر آن مناصب حیاتی تکیه زده اند.
با جمله اول مخالفم. مدیران بحران کشور همیشه غافلگیر میشوند. تا جالا شده که اتفاقی در کشور بیفته و مدیریت بحران کشور آمادگی قبلی داشته باشه؟!
میشه بگید مدیران بحران کشور کی غاقل گیر نمیشوند؟؟؟؟؟؟؟
من از این واژه "غافلگیر شدن" و "مدیران بحران" بشدت متنفرم چونکه همواره با یکدیگر عجین شده اند. آن مثلا مدیر بحران که با یک برف که از ۱۰ روز قبل پیش بینی شده بود، غافلگیر شده است را باید فرستاد به خانه اش تا کمی هم در خانواده اش را غافلگیر کند. ترا بخدا کشور را از شر این مدیران خلاص کنید
این است مدیریت کشور
بازم غافلگیر شدیم ! اما هواشناسی چند روز است که داره میگه ! نکنه مسئولین بحران شایستگی ندارند !
به آقای زیبا کلام بگین نمیخواد اون میلیاردی که جمع کرده رو برای زلزله زده ها خرج کنه؟!!! نمیدونم چرا وقتی داشتن جمع میکردن همه عجله داشتن الان برای خرج کردنش سختشونه!!!
جالبه هواشناسی دو روز پیش فقط اعلام کرد گفت بارش هایی رو در استان البرز پیش بینی میکنیم و نگفتن حجم بارش ها اینقدر هستش
برف سنگینی اومده
چقدر همه آدم هایی که پناهگاهی گرم دارند خوشحالند و خدا را شکر می کنند.
بی سر پناهان اما چگونه؟
پرندگانی که جمعیت زیادی از آنها شب را به صبح نمی رسانند مثلا همین موسی کو تقی ساکن در بالکن خانه همش با خودش فکر می کند آیا او هم تا صبح خواهد ماند و فردا را خواهد دید؟ معلوم نیست.
این موسی کو تقی نمی داند که این یکی از راحت ترین روش های خدا برای کنترل جمعیت آنهاست.
آنها که در تصادفات کنترل جمعیت نمی شوند در کشتی نمی میرند در برخورد راه آهن از آنجا عبور می کنند و لبخند می زنند و باز هم نمی میرند. سرطان هم بعید است سراغشان برود. از زلزله هم باکی ندارند هر چقدر ریشترش بالا باشد فرقی به حالشان ندارد. فقط آلودگی هوا می ماند که آن هم اگر یک ذره عقل خدا به آنها می داد اصلا به شهرها نمی رفتند. اما دریغ ...
سرما خوردگی هم سراغشان نمی رود به جز همان یک بار که خیلی سرما می خورند و می میرند بدون اینکه سرفه ای تند کنند. کارشان به شربت اکسپکتران یا گایافنزین یا ادالت کولد یا هر قرص سرماخوردگی کودکان یا بزرگسالان نمی کشد.
باز مدیریت بحران غافلگیر شد
تابی جون چه کار داری این بنده خداها را اذیتشون نکن دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
بنوسيم مديريت بحران بخوانيم بحران مديريت
تابناک!!!!!
تو تبدیل شدی به آیه یاس!!!! آیه نحس!!!!!!!

این همه منتظر برف بودیم و تو فقط زشتی ها را می بینی......
اگر باران وبرف نیاید فریاد می زنند اگر هم بیاید فریاد میزنند درست است که میگویند مدیران ناکارامد دارد. اقایان مسئول مملکت تا کی این مدیران بی کفایت را که هشدار را شنیده ولی یک تکانی هم به خود نمی دهند را در صدر بالا نگه داشتید؟
مديران ما در روز هاي معمولا به مشكلات مردم نمي رسند چه رسد به روزهاي بحراني مگر براي مردم زلزله زده كرمانشاه چه كار كردند .
مدیریت بحرانم داریم مگه ما؟؟ در واقع نظاره گران بحران بگیم بهتره... توانایی مقابله با چندسانت برف رو نداریم اونوقت بعد اینکه تموم شد هزارتا مسئول و سخنگو میان تلوزیون میگن که یگان های ما با تمام قوا و امکانات کار امداد رسانی رو انجام دادن یه آمارم میدن مثلا میگن 2350 رو که گرفتار بودن نجات دادین احتمالا واسه همین جاده رو باز نمیکنن که بشمرن چند نفر بوده
یه برف اومده‌ها …
مدارس تعطیل شد، پروازها کنسل شد، پرواز عسلویه-تهران تو اصفهان نشست، بزرگراه صدر بسته شد، اتوبانای تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-تهران مسدود شدن، ملت تو جاده‌ها بدون امداد گیر کردن … والا مدیریت بحران داریم فراتر از استاندارد جهانی
خوبه الان روی هر گوشی موبایل هوشمند یک اپ هواشناسی نصب هست و از یک هفته قبل پیش بینی شده بود، بازم غافلگیر شدن!!!!
مدیران مدیریت بحران کشور همیشه با اتفاقات قابل پیش بینی مانند بارش برف و باران غافلگیر می شوند و بعدش هم خودشان و هم ملت را شرمنده بحران در مدیریت بحرانی اشان می فرمایند.
اگر تچهیزات راهداری هم در حد تچهیزات امنیتی به روز بود وبه همان راحتی خریداری می شد مشکل امروز را نداشتیم
قطار تهران مراغه مهاباد که دیشب (شنبه 7 بهمن ماه) قرار بود ساعت 20:40 از تهران حرکت کنه ساعت 23:10 از مبدا حرکت کرد و راس ساعت 7:40 دقیقه با 4 ساعت تاخیر وارد ایستگاه میانه شد. دلیل تاخیر هم از سوی کادر موجود در قطار خرابی لکوموتیو و نبود جایگزین اعلام شد. جای بسی تعجب است از امکانات پایتخت.
تعجب می کنم با این همه اخطار و اطلاعی که هواشناسی از روز سه شنبه گذشته به مردم و مسئولان داد باز هم از واژه غافلگیری استفاده می کنید! ظهر روز شنبه قبل از شروع بارشها در جلسه ای با حضور همه عوامل اجرایی موضوع بارش باران و برف، شدت بارش و کاهش دما توضیح داده شد. از چه چیزی غافلگیر شدند؟
با اینحال که چند روز بود که گفته بودند همچین سامانه بارشی رو داریم ، ولی دریغ از یه مشت شن و خاک که شهرداری روی خیابانها ریخته باشه . کلا مسئولین فقط موقع انتخابات نیازمند مردم هستن .
از تبریز بگید یخ زدیم تو خیابون و خونه و اداره
بابا مدیریت بحرانو اگه بشکنم بزنی جلوشون غافلگیر میشن...دیگه چه برسه به برف و بارونی که از یه هفته قبل پیش بینی شده بود.
وقتی می گن برف و کولاک میاد مسافرت نرید! یه عده مرض دارند!؟!؟ اخه کی انقدر شغلش تو این مملکت حیاتی و مهم که باید اورژانسی با ماشین تو جاده خودش رو برسونه به جایی!؟؟!
اگر قرار باشه مديريت بحران هم غافلگير بشه كه ديگه واي به روزگار مردم اون كشور
به نظر من اين سازمان را بايد تعطيل كنند و مديران زحمت كشش رو بفرستند منزل و به جاي اون با بودجش چند پارك يا فضاي سبز بسازند حداقل آلودگي هواي تهران رو كه ميشه كاهش داد و اين عزيزان دل هم ديگه غافلگير نميشون و استرس نميگيرند
تلفن هام قطع شده . بلوار فردوس شرق تهران
آقای شهردار و آقای مدیریت بحران
کمی جای گرم و نرمتان را رها کنید و بین مردم باشید ببینید نتیجه کارهای نکرده اتان را. فقط و فقط فکر پست و مقام هستید.
خیلی ادعای آمادگی برای زلزله و .... دارید. شما از پس یه برف و باران هم بر نمی آید تمام راهها قفل میشود و مردم سرگردان.
تابناک جان جای تاسف که شما هم معتقدی که مسئولین کشور غافلگیر شدند بابا از دو هفته پیش دارند اخطار میدن که اوضاع جوی اینطوری میشه
بادمیاد گیریم خاک میادگیریم اب میاد گیریم برق میاد گیریم.وجدانن این چه کشوریه ساختین خداوکیلی
جالبه که کسی نمی گه مردم هم مقصرند !!
هواشناسی یک هفته ای هست هشدار می ده !
اما کسی توجه نمی کنه !
تو این جور مواقع از دست ارگانهای کمک رسان هم کاری بر نمی یاد
باید شرایط بحرانی فروکش کنه تا بشه امداد و نجات انجام داد
باز 30 سانت برف اومد مملکت فلج شد! بهتر است به جای ادعای اداره دنیا (البته بیشتر در دوره های قبلی ریاست جمهوری)اگر اندکی عرضه داریم مملکت خود را اداره کنیم!
بايد بگم مديريت بحران ما بسيار ضعيف هست و چيزى كه من رو اذيت ميكنه عملكرد بسيار بسيار ضعيف بعضى مديران و دروغ گفتن به مردم هست، نمونه اش همين اقاى اسفنديارى ، برادر عزيز فرودگاه مهراباد بخاطر كمبود تجهيزات برف روبى اماده نيست وگرنه ديد مورد نياز براى بلند شدن take offدر فرودگاه مهراباد تهران ٤٠٠ متر و براى نشستن ٨٠٠ متر هست، پس چه بسا اگر سطوح پروازى با مديريت درست و با استفاده از الات برف روبى بموقع انجام ميشد بسيارى از پروازها از مهراباد پرواز ميكرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان