بازدید 2841

چاوش‌اوغلو:آمریکا باید ارسال تسلیحات برای پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د راقطع کند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: دیگر می خواهیم به جای وعده و وعید شاهد اقدامات عملی باشیم؛ باید ببینیم که آمریکا به پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د تسلیحات نظامی ارسال نمی کند.
کد خبر: ۷۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 27 January 2018

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: دیگر می خواهیم به جای وعده و وعید شاهد اقدامات عملی باشیم؛ باید ببینیم که آمریکا به پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د تسلیحات نظامی ارسال نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌ اوغلو وزیر خارجه ترکیه که برای حضور در نشست شورای مشورت استانی حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور در آنتالیا به سر می برد، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره کمک تسلیحاتی آمریکا به کُردهای مورد حمایت واشنگتن در سوریه اعلام کرد: دیگر می خواهیم به جای وعده و وعید شاهد اقدامات عملی باشیم؛ باید ببینیم که آمریکا به پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د تسلیحات نظامی ارسال نمی کند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: آمریکا مجبور به قطع ارتباط خود با این گروه های تروریستی است. واشنگتن باید تروریست‌های پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د را متقاعد کند تا سلاح های خود را کنار گذاشته و تسلیحاتی که به این گروه ها ارسال کرده است را نیز بازپس بگیرد.

لازم به ذکر است، پیشتر «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا بر لزوم توقف تسلیح یگان های مدافع خلق و اتحاد دموکرات کردهای سوریه تأکید کرده بودند.

کالین و مک مستر ساعاتی پیش در گفتگویی تلفنی بر لزوم توقف تسلیح گروه های مسلح کُرد سوری و رسیدن به تفاهمی برای هماهنگی میان واشنگتن و آنکارا تأکید کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل