بازدید 3343

پیشنهادهای تعرفه‌ای سال ۹۷ به دولت ارسال می‌شود

کد خبر: ۷۶۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 27 January 2018

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت با تغییرات تعرفه‌ای که بار تورمی دارد، مخالف است، گفت: پیشنهادات تعرفه‌ای برای سال ۹۷، طی هفته‌های آینده به هیات دولت ارسال خواهد شد.

به گزارش مهر، مجتبی خسروتاج در خصوص تدوین نظام تعرفه‌ای کشور برای سال ۹۷ کل کشور، گفت: مطابق با روال هر سال، جدول حقوق و عوارض گمرکی باید در دولت به تصویب برسد و پس از آن، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات دولت ارسال شود تا به تصویب رسیده و ابلاغ شود؛ این در حالی است که پس از تصویب، جزئیات آن در سایت الکترونیکی قرار داده می‌شود تا همه از آن اطلاع یابند و در نهایت، برای اطلاع برخی نقاطی که دسترسی به اینترنت و یا سایت ندارند، به صورت کتاب هم منتشر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت معمولا تغییرات تعرفه‌ای را در انتهای هر سال مصوب و ابلاغ می‌کند؛ اما به هرحال ممکن است نقطه نظراتی بر روی تعرفه‌ها داشته باشد که همانند سال گذشته، تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها به سال بعد موکول شود؛ این نظر دولت است و وزارت صنعت، در موعد مقرر تعرفه‌ها را به دولت ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته وزارت صنعت در مدت زمان تعیین شده، جزئیات پیشنهادات تعرفه‌ای را به دولت ارسال کرد که با توجه به اینکه نظر دولت بر آن بود که برخی از تعرفه‌ها ممکن است بار تورمی داشته باشند، تصویب آن به سال بعد موکول شد که در نهایت، آذرماه امسال، تصویب نهایی صورت گرفت.

به گفته خسروتاج، امسال نیز طبق روال هر سال، تعرفه‌های پیشنهادی از سوی کمیسیون ماده یک جمع بندی و به دولت ارایه می‌شود و این کار تا پایان سال انجام خواهد شد، اما در نهایت، تصمیم گیرنده دولت خواهد بود که امیدواریم امسال پیش از اتمام سال، تصمیم نهایی اتخاذ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل