بازدید 3562

واکنش کاخ کرملین به تحریم‌های تازه آمریکا

کد خبر: ۷۶۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲ 27 January 2018

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: دولت روسیه در قبال تحریم های آمریکا تدابیر محتاطانه اعمال کرده است.

به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» جمعه شب گفت: دولت روسیه تدابیر لازم محتاطانه را برای مقابله با تحریم های آمریکا و انتشار فهرست تحریمی جدید این کشور اتخاذ کرده است.

وی درباره تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: بدیهی است که کابینه دولت و رئیس جمهوری که در تماس دائم و گفت وگو با وزرا است از مدت ها پیش تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ و اعمال کرده است تا مانع از ریسک های احتمالی شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه روسی گازتارو به نقل از سخنان پسکوف نوشت: اخیرا تصمیم گرفته شده است که یک بانک روسی ویژه فعالیت شرکت های تسلیحاتی تعیین شود و هم اکنون بانک پروم سویازبانک خدمات لازم را ارایه می دهد.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: وزارت دارایی روسیه اوراق قرضه اروپایی برای عرضه به شهروندان روس که حساب های بانکی خارجی دارند، منتشر می کند.

وی ادامه داد: مشابه سامانه سویفت نیز در روسیه ایجاد و راه اندازی شده است.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه دو مقام ارشد روس از جمله معاون وزیر انرژی این کشور و نیز 19 نفر از شهروندان روس و مقام های جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را تحریم کرد.

در فهرست جدید تحریمی آمریکا 20 شرکت روسی ازجمله شرکت های صنعتی سیلاوی ماشینی و تخنوپروم اکسپورت قرار گرفته است.

آمریکا از سال 2014 و با تغییر حکومت اوکراین و جداشدن منطقه کریمه از این کشور و وقوع مناقشه در منطقه دونباس چندین بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه روسیه وضع کرده است و اتحادیه اروپا نیز از این سیاست های واشنگتن پیروی می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس