بازدید 22680
رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با «تابناک»؛

قیمت ارز باید کمتر از 4000 تومان باشد/ قیمت دلار در روزهای آینده کاهش می یابد

بالا رفتن قیمت دلار تأثیر زیادی ـ چه مستقیم یا غیرمستقیم ـ بر قیمت کالاهای وارداتی و حتی تولیدات داخلی نیز دارد. برخی دلیل این گرانی را تقاضای روانی در بازار می دانند و برخی با عینک سیاسی به موضوع می نگرند و نوسانات موجود را مرتبط با برجام و تصمیمات اخیر ترامپ می دانند.
کد خبر: ۷۶۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 26 January 2018

قیمت ارز باید کمتر از 4000 تومان باشد/ قیمت دلار در روزهای آینده کاهش می یابدنرخ دلار در ایران، همواره با نوسانات زیادی روبه رو بوده، ولی هیچ گاه قیمت آن کاهش نداشته، بلکه همیشه به دلایلی بالا رفته است.

به گزارش «تابناک»؛ بالا رفتن قیمت دلار تأثیر زیادی ـ چه مستقیم یا غیرمستقیم ـ بر قیمت کالاهای وارداتی و حتی تولیدات داخلی دارد. برخی دلیل این گرانی را تقاضای روانی در بازار می دانند و برخی با عینک سیاسی به موضوع می نگرند و نوسانات موجود را مرتبط با برجام و تصمیمات اخیر ترامپ می دانند.

اما بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که دلیل بالا رفتن قیمت ارز، علاوه بر دلایل روانی آن، فعال نبودن بانک مرکزی در بازار است، به این صورت که بانک مرکزی نتوانسته، تعادل درستی بین عرضه و تقاضا برقرار کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: هم اکنون نرخ ارز دچار فضای روانی شده و یک فضای احساسی و سفته بازی در بازار حاکم شده که البته دلیل آن عدم حضور فعال بانک مرکزی در بازار ارز است.

اگر بانک مرکزی حضور فعالی داشته باشد، کار را مدیریت کرده و مانع این کارها می شود. در حال حاضر اتفاقی در کشور ما رخ نداده که یکباره با چنین جهش ارزی مواجه شویم. زمانی بود که تورم در اقتصاد ما بیش از 40 درصد بود و باعث جهش ارزی می شد، ولی اکنون که ما افزایش تورمی نداشته ایم!

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: نرخ تورم بر اساس گزارش بانک مرکزی در این سال ها، تک رقمی بوده؛ بنابراین، انتظار ما از نرخ ارز متناسب با کاهش نرخ تورم تغییرات کمتری نسبت به گذشته است. از سوی دیگر، افزایش قیمت نفت و حجم فروش نفت در اقتصاد ما و همچنین افزایش میزان درآمد نفتی در اقتصاد ما تأثیرگذار است.

این نماینده مجلس گفت: ما در گذشته نفت را با قیمت 25 تا 30 دلار هم فروخته ایم، ولی اکنون بالای 60 دلار معامله می شود؛ یعنی منابع ارزی کشور رو به افزایش است؛ بنابراین، در این شرایط، باید یک رابطه منطقی بین نرخ ارز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: البته یکی از عوامل تأثیرگذار در ماه های اخیر، تراز منفی کشور بود. در 9 ماهه اخیر، 6 میلیارد دلار تراز بازرگانی مان منفی شده و این وضعیت مناسبی نیست. عامل منفی تأثیرگذار در نرخ ارز هم داریم اما مجموعه همه اینها باعث نمی شود که این میزان افزایش نرخ ارز داشته باشم.

وی گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت ارز انفعال بانک مرکزی در مقابل شرایط روانی بازار است، بانک مرکزی ما باید فعال باشد. نباید منفعل عمل کند؛ به عبارت دیگر، باید منابع و مصارف را تعیین کند. باید فضای بازار را به دست بگیرد و عرضه و تقاضا را کنترل کند، این عدد که بالا رفته، اصلا منطقی نیست و عدد آن باید با مدیریت بانک مرکزی کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که به نظر شما عدد منطقی برای نرخ ارز چقدر است، گفت: باید این موضوع محاسبه شود و تغییرات نرخ تورم در تغییرات نرخ ارز و همچنین نرخ ارزی که در سال 92 آزاد شده، منطبق برآورد کرد. تصور من این است که باید نرخ ارز زیر 4000 تومان باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به اینکه با توجه به اوضاع اقتصادی فکر می کنید، وعده مسئولان برای کاهش نرخ ارز در روزهای آتی محقق خواهد شد، گفت: اگر بانک مرکزی با ارائه اطلاعات دقیق و مدیریت بازار و روان سازی بازار عرضه و تقاضا فعال عمل کند، می توان امیدوار بود که نرخ ارز کاهش پیدا کند.

وی گفت: تقاضای موجود در بازار یک تقاضای روانی است و نگرانی مردم از افزایش قیمت ارز تقاضا در اقتصاد را تشدید کرده است و این تقاضا، تقاضای واقعی نیست، بلکه تقاضای واقعی، تقاضا برای تولید و واردات دستگاه های مورد نیاز در شرکت های خصوصی برای تولید است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۲
از این بایدها زیاد بوده ما باید پول اب و برق هم نمیدادیم دلار زیر 4000 تومان پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
چه کسی به شما گفته پول آب و برق نباید بدید؟
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
فعلا با بالا نگه داشتن دلار دارند خوب جیب مردم را می زنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
این سوالیست که همه جوابشو میدونن ناشناس
متحیرم تو چرا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
ناشتاس 14:39 امام خمینی در سال 1357 در اوج راهپیمایی ها به صراحت فرمودند مردم کشوری که روی منابع سرشار نفت و گاز نشسته اند به چه دلیل باید پول آب و برق و گاز و نفت بپردازند. من در سال 57 سی سالم بود. شما چطور اصلا بدنیا آمده بودید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
امروز شنبه 7 بهمن دلار تا 4515 تومان افت کرد و بعد از آن دوباره شروع به افزایش کرده کف قیمت دلار4500 تومان است وتحت هیچ شرایطی از این پایینتر نخواهد آمد
منتظر باش
من دیروزپنجشنبه ۵ بهمن رفتم دلاربخرم ملت هجوم آورده بودپندبرای خریددلار خیلی ازصرافی هانمی فروختند آنهایی هم که میفروختندبه هرنفرفقط دوهزاردلارمیدادند
کرمان خودروبه بهانه افزایش قیمت دلار قیمت سانتافه را ظرف ۸ ماه صدمیلیون تومان گران کرد چه کسی بایدازمنافع مصرف کننده دفاع کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
کرمان خودرو مال بنده وجنابعالی نیست تا سازمان حمایت از مصرف کننده دخالت کنه و ترمزشو بکشه. !!
رییس اتاق بازررگانی یک سال پیش رسمااعلام کردقیمت واقعی دلار۵۰۰۰ تومان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
واسه اینکه دلار پس انداز کرده بود و حوصله نداشت خیلی انتظار بکشه.
بااین القاات روانی موفق نمیشویدقیمت دلاارراپایین بیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
در سه کلمه دو غلط داری ، القائات و دلا
غیرت ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
شما چقدر دلار پنهان کردی برا فروش که اینقدر جوش می زنی
درسته منابع ارزی زیاد شده اما دو تا دلیل دیگه برای افزایش نرخ ارز وجود داره: اولی کسری بودجه دولت و دومی که مهمتره بهم خوردن برجامه!...اگه برجام بهم بخوره و فروش نفت نصف بشه و یا نتونیم دلار حاصل از فروش نفت رو به ایران بیاریم قطعا دولت دلار کم میاره! شاید الان خزانه پر باشه اما مگه این خزانه پر بعداز برهم خوردن برجام چه مدت جوابگوی نیاز کشوره!!! برای همین دولت قصد داره منابع ارزی رو برای روز مباداش نگه داره.....
من پارسال صدهزاردلارکانادارا۲۷۰ میلیون تومان خریدم الان دلارکانادابالای ۳۷۰۰ تومان هست بعبارت دیگه من درظرف یکسال صدمیلیون تومان سودکردم کدام بازارچنین سودی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
داداش سود نکردی. حداکثر اینه که ارزش پولت حفظ شد. مطابق با همین ارزش به اصطلاح افزوده پولت، همه پیز دیگه هم رفته بالا. این زرنگ بازیها کارمونو به اینجا کشوند.
غیرت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
به کار اشتباهت افتخارم میکنی
بخاطر اتفاقات اخیربرجام دلارشب عیدبالای ۵۰۰۰ نومانه شک نکنید
آنچه که بطورکاذب واحساسی داره میره بالا رشدبورس هست نه دلار
قیمت مسکن هم بخاطردلارخیلی بالارفته وهمچنان بالاترخواهدرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
آره تا متری 700 میلیارد تومن جا داره
وقتی دولت بطوردستوری نرخ سودبانکی راکاهش میده کاملا طبیعی هست مردم هم برای حفظ ارزش پولشان سرمایه هاراازبانک هاخارج وبه بازارهای مسکن وارزوطلامیبرندواین باعث جهش قیمت دراین بازارهامیشه
کف قیمت دلار۴۵۰۰ تومان هست وتحت هیچ شرایطی ازاین پایین ترنمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
وقتی رو 3500 تومن غش کرد تحلیل شما دیدن داره . پول کو ؟ همون ریالش تو دست و بال مردم نیس . دلت خوشه رکود محضه بازار
متاسفم برای مردم عادی
چرا غیر علمی حرف می زنی از سال 93 تاکنون بالای 50 درصد تورم داشتیم و دلار هم 10 درصد تورم داشته، پس باید 40 درصد ریال سقوط کند که حدود 1500 تومان است پس باید دلار حدود 5000 تومان باشد و پایین نگه داشتن تصنعی دلار غیر علمی است و یک روزی مثل 91 انفجار سقوط ارزش ریال به وجود می آید یا سال 73
پاسخ ها
شاگرد استاد
| United States |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
استاد جان! تورم تنها عامل تاثیرگذار در نرخ تبادل واحد های پولی نیست . عوامل بسیاری از جمله نرخ بهره ، موجودی ذخائر بانک های اصلی ، ترازهای تجاری ، عوامل سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، رکود اقتصادی در بخش های مختلف، بازار اوراق بهادار و بیش از بیست عامل دیگر ، تنها بخشی ازتحلیل قیمت است . به همین سادگی که می فرمایین نیستش قربان . فرمایش شما به هیچ عنوان علمی نیست
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
بقیش رو هم بلد نیستم چون رشتم اقتصاد نیست فقط می دونم که بسیار بسیار بسیار پیچیده تر از این حرفاست . با احترام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
شما که از حرف زدنت معلومه لیسانس هم نداری چرا به اسم استاد کامنت میذاری . اگر دانشگاه کالفرنیا شما با پرچم ایران!!! استادش باشی که باید درشو گل بگیرن سیکل جان
ما هم که جیگریم باور کردیم
خلاصه اینکه دولت تدبیر و امید ، همه را نا امید نموده است . فقط به فکرخودش و مدیران نجومی بگیرش می باشد.
نجات کشوروملت در کاهش قیمت دلار به 7تومان است در غیر اینصورت کشور به ویرانه تبدیل وملت به فقر مطلق دچار خواهندشد
بر چه اساس باید کمتر از 4000 تومان باشند..ایشون واقعا اقتصاد خوندن؟؟ عجببببب .....بر اساس تورم کشور و تورم جهانی الان باید دلار بالای 6000 تومان باشد.پس لطف چوب حراج بر منابع کشور نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
یعنی منابع کشور پیش شماست؟
به مرگ گرفتید به تب راضی شویم؟؟؟
۴۰۰۰تومان؟؟؟؟
خجالت داره
تاچندماه پیش گفته میشدقیمت دلار۵۰۰۰ تومان هست ولی بااتفاقات اخیرونافرجام شدن برجام قیمت دلارمیره بالای ۶۰۰۰ تومان
از نظر من وقتی دولت میخواهد جلو افزایش دلار بگیره دلار مثل مواد مخدر میشه و حتما بالاتر هم خواهد رفت چون دیگه دلاری در خزانه نیست طبق صحبت های ریئس بازرسی کشور دولت حتی آینده هم فروخته و دلار تا ۱۰ هزارتومان هم بالا خواهد رفت و این در صورتی است که برجام بهم نخوره و اگر برجام بهم بخوره دیگه دلار نایاب خواهد شد
این بابا از اقتصاد چیزی نمیدونه.به فکر رای آوردن دوره بعد خودش هست و گرنه چطور امکان داره ظرف ۵ سال حد اقل ۶۰ درصد تورم داشته باشی ولی ارز فقط ۱۰% گران بشه؟؟
دلاربه بیش ار 4600تومان رساندند حالا به افتخار اعلام میکنند به 4000تومان خواهدرسید واقعا جز تاسف حرف دیگری میتوان زد
بازم بایدونبایدبازم اقتصاددستوری؟ واقعا ازگذشته عبرت نگرفتید؟ اگرقیمت دلارومسکن وطلا اینطورفته بالابخاطرهمین دستورهاهست زممانیکه دستورمیدادیدنرخ سودبانکی هرروزپایین تربیاد بایدفکرامروزراهم میکردید
چهل سال تجربه ثابت کرده قیمت هرچیزبره بالادیگه پایین بیانیست
شتر در خواب بیند پنبه دانه


بله حتما میاد پایین
آقای ریس جمهور تو یه مصاحبه نمایشی قول دادن می یاد پایین
دولت دست به بازی بسیار خطرناکی زده . شاید در کوتاه مدت با گرون کردن دلار مقداری از کسری بودجشو پوشش بده اما ادامه این وضع امواج تورمی شدیدی ایجاد میکنه که آثار مخربش در اوضاع رکودی فعلی غیرقابل کنترل و جبرانه . اقتصاد نابود شد
میشه حقوقمان رو به دلار بدهند
تنها راه اينه كه تيم اقتصادي دولت()بركنار بشن اقاي صمد كريمي معاون بانك مركزي در حوضه ي دلار كه فكر كنم از زمان احمدي نژاد هم حضور داشت . به يه دليل ساده اون هم عدم تزريق دلار به بازار و اگاهانه كه بازار رو اشفته كنن و قيمت رو ببرن بالا بقيه ي تئو ري بافيهاي اقتصادي هم فقط رد گم كردن ميباشد
تو جو روانی ایجاد شده و التهاباتی که مصنوعی بیشتر هم میشه بانک مرکزی با ذوق و شوق فراوان میلیاردها دلارشو 4500 میندازه مردم هیجانی و احساسی . خرش که از پل گذشت قیمت سقوط آزاد میکنه ضررش میمونه برای افراد ساده و تاثیرپذیر . این شما اینم آینده نزدیک این سیاه بازیها
با افزايش دلار جنسهاي داخلي خيلي زوتر از جنسهاي خارجي گران ميشه
زیباکلام: من معتقدم از این بعد منسوخ است، برای اینکه با وجود صداوسیما، تلگرام و سایر راه های ارتباط جمعی دیگر می خواهند چه چیزی را روز جمعه بگویند که ما متوجه شویم.
چرا رییس جمهور و معاون اولش نمیندازن گردن احمدی نژاد؟؟؟ من فک کنم تو جلسه پرسش و پاسخ هفته اینده رییس جمهور این وضعیتو میندازن گرون ایشون و روزنامه های طرفدار دولتم تیتر اولشون مثله همیشه احمدی نژاد میشه.
چشم بهش میگم!
مردم نگران اوضاع اقتصادی و ثبات در اینده هستند از این نظر رو به دلار اورده اند.
دیدگاه من این است که دولت خواسته و یا ناخواسته با فروش ارز از طریق شرکتهای خصولیتی خود بودجه مورد نظر را تامین کرده است لذا قیمت انقدر بالا نمی رود که بعد از کاهش مقداری از ان ثبات بازار و نرخ افزایش ارز برای دولت صورت گیرد فرضا ۱۰۰۰ تومان می برد بالا بعد ۵۰۰ تا می اوردپایین تا هردو طرف راضی باشند لذا کاهش قیمت ارز وجود دارد چون درصد کمی از مردم درگیر دریافت ارز هستند و اصل مصرف ارز دست خود دولت است مگر نه ارز در اختیار مردم عددی نیست . از این رو است که اقای سیف میگوید ارز کاهش می اید درست است بدلیل اینکه حدود ۹۵ درصد ارز دست دولت است نه بازار و مردم . چون ارز درد دست مردم بدرد نمی خورد . کاری باهاش نمی توانند بکنند فقط باید در گاو صندوق باشد که انهم ممکن است از ارزشش کم شود . فقط ارزش ان این است که طی یکسال یا دو سال بخرید و نگهش دارید که بااین شرایط فرقی نمی کند چون همان پول را هم با سود ۲۲ در بانک بگذاریدهمین می شود . پس فقط این یک بازی با ملت است وکسانی که سرمایه زیاد دارد سود می برند . مگر نه همان سود بانکی بهتر است .
دقیقا از زمانی که دولت بودجه سال 96 را تقدیم مجلس نمود و قیمت بنزین را به یکباره 50 درصد افزایش داد این توهم یا واقعیت پیش امد که وضعیت اقتصادی دولت بحرانی و خراب است و از همان زمان قیمت دلار روند جهشی بخود گرفت الته دولت هم از این امر استقبال نموده و با وارد کردن دلار و فروش به قیمت ازاد به بازار کسری بودجه خود را کاهش داد حضرات نمایندگان یعنی به این موضوع واقف نیستند اگر نیستند وای بحال این ملت با این نمایندگان
دوست گرامی (شاگرد استاد) سایر عوامل موثر به معنی نفی این فرمول علمی نیست
چرا قيمت هفتاد ريالى دلار در سال پنجاه و هفت بايد امروز به چهل و پنج هزار ريال و يا بيشتر رسيده باشد و دلمان را خوش كنيم كه كمى أرزان شده است؟ چرانبايد در صدد بر آئيم كه ارزش پول ملى افزايش يابد و با كمك آن هم در صدد مبارزه با تورم و هم نا بسامانى اقتصادى و بيكارى بر آئيم ؟ بازار تجارتى كه پايه آن را بعلت نا بسامانى هاى توليدات داخلى واردات از خارج از سنگ قبر و تخم مرغ گرفته تا ديگر مايحتاج تشكيل ميدهد و خريد آنها با ارز هاى خارجى از هر نوع چه با دلار و چه با يورو انجام ميگردد چگونه ميتواند تثبيت گردد و جلوى فقر و بيكارى و عدم كفاف در آمد أقشار كم در آمد را براى پوشش هزينه روز مره زندگى بگيرد. در اين خصوص بايد بطور جدى اقدام نمود و دل به بالا و پائين رفتن ارزهاى خارجى خوش نكرد . براى درمان درد بايد بدنبال شناخت علت و رفع آن بود در غير اينصورت راه بجائى نخواهيم برد.
افزایش قیمت دلار دست دولت است علیرغم افزایش قیمت نفت دولت کسری بودجه دارد وفقط بلد ه از جیب مردم تامین کند
اصلا معلومه چه خبره چرا همیشه مسایل رو لاپوشانی می کنند نارضایتی داره موج می زنه و اون هایی که پستی دارند فقط به بدبختی ها لبخند می زنند اصلا تا حالا کسی اومده بگه اقا من توان انجام این کار و ندارم و استعفا می دم یعنی همه کارشون درسته؟

این رو هم همه می دونند که بعد از عید دلار بالای 5000 تومن میشه حالا یکی مثل سخنگوی دولت بیاد بگه مگر دولت مرده که اقشار ضعیف له بشن
کاش ادمهای کاربلد سر کار بودن
وقتی دلار 20 درصد رفته بالا، قطعا تورم هم 10-15 درصد میره بالا. ولی مطمینا بازم میگن تورم تک رقمیه!!!
دولت خودش را بست.
با سلام خدمت نماینده محترم ان موقع که نفت 25 دلار بود دزدی 123مییلیارد بود الحمدالله 60 به بالا شده دزدی نیست اختلاس شده 1000 میلییارد خدا را باید شکر کنیم که بیشتر نشود قیمت نفت چون من مال باخته به پول خودم هم نمی رسم چه به سود بعد از 15 که گذشت هنوز در حال شور هستند مسئولین
خوب همه میگن باید کم شه,شرایطم همه دال بر کاهش قیمت ارزه,اقای سیف هم که تویت کردن رتبه ریسک سرمایه گذاری تو ایران بر اساس گزارس بین الملی OECDکاهش پیدا کرده و تبریک گفته, پس چه دلیلی داره ارز پایین. نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت میگه باید پایین بیاد,وزیر اقتصاد میگه پایین میاد,ریس دفتر بازرگانی میگه پایین میاد,کارشناسا میگن پایین میاد,ریس جمهور میگه قول میدیم پایین میاد,ریس بانک مرکزی سیف میگه پایین میاد,مجلس مثل آقای ابراهیمی میگه پایین میاد!!! پس چی باید بشه که پایین بیاد آخه دست کیه پس مملکت؟؟؟؟
با سلام جالب است که همیشه پس از کران شدن میخواهد ارز باشد یا اجناس با کمی تزریغ ارز یا جنس از سرعت ان میکاهند و کمی هم پائین میاد ولی دوباره گران میشود در ضمن برجام اخره کارش است بقیه ان هم که همه میدانید
دلار دولتی یا همون مبادله ای هر روز داره میره بالا و الان نزدیک ۳۷۰۰ تومن شده. بنابراین دلار آزاد هم گرون میشه. دلار موقعی ارزون میشه که دلار دولتی هم ارزون بشه. دلار دولتی ارزون نمیشه چون دولت کسر بودجه داره، پس آنگاه دلار گرون میشه نه ارزون.
یادمه اقای روحانی قبل از انتخابات قبلی میگفت دلار باید 700 بشه اینکه قیمتش اونزمان نزدیک 2000 بود محصول ناکارآمدی و بی اندیشی و استفاده نکردن از افراد کارامده الان دو برابر شده محصول چیه ؟ الحمدالله تو این مملکه هر کسی اشتباه کنه جوابگو نیست و کسی ازش نمیخواد توضیح بده ،
در سال جدید که نرخ دستمزدها در بخش خدمات دولتی و خصوصی بالا می ره طبیعیه که همزمان دلار هم صعود کنه . شک نکنید که در سال نو قیمت یک دلار به 5 هزار تومان می رسد . اقای سیف گفته که دلار ارزان می شود می خواهد دلار ها را با قیمت کم خریداری و برای شب عید به مردم عرضه کند البته با قیمتی که خودشون اعلام می کنند. 500تومان در یک ماه دلار گران می شود 100تومان میاد پایین می گویند دیدید گفتیم دلار ارزان می شود . من که فریب نمی خورم حقوقمو اخر ماه که مبلع 1/5 میلیون است را بعد از کسر اجاره منزل. قبضهای اب . برق . گاز . تلفن . موبایل . اقساط معوقه بانک . خرج یک ماهه منزل . بقیه اش را می خواهم دلار بخرم که بعد از عید با سود ان بلکه بتوانم یک خانه برای خودم در شمال تهران بخرم تا از مستاجری نجات پیدا کنم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار