بازدید 24344
۳

چگونگی گذراندن دروس معرفی به استاد دانشگاه پیام‌نور

کد خبر: ۷۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 23 January 2018

دانشجویان همه دانشگاه‌ها در صورت باقی ماندن واحد در سال آخر، برای فارغ‌التحصیلی می‌توانند از شرایط معرفی به استاد استفاده کنند.

به گزارش آنا، در معرفی به استاد، دانشجو می‌تواند به جای آنکه در طول ترم همانند سایر دانشجویان درسی را امتحان بدهد با هماهنگی مرکز خود اقدام به دریافت درس به صورت معرفی به استاد کند و امتحان درس مورد نظر را زودتر از زمان برگزاری امتحانات پایانی دانشگاه بدهد.

در معرفی به استاد پیام‌نور امتحان درس مورد نظر ازسوی استاد معرفی شده گرفته می‌شود و دانشجو می‌تواند میزان مطالعه و نحوه امتحان را با استاد خود هماهنگ کند.

در پیام‌نور چه کسانی می‌توانند معرفی به استاد بگیرند؟

دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری یا همان تئوری باقیمانده داشته باشند امکان درخواست معرفی به استاد دارند. دروس عملی، آزمایشگاه، پروژه و دروسی که واحد نظری عملی دارند امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است دو عنوان درس، یعنی تعداد واحد آن دروس ملاک نیست بلکه زمانی که دانشجو نمرات همه دروسش اعلام شده است و تنها دو عنوان درس نظری باقیمانده داشته باشد که اگر آن دروس را پاس کند فارغ‌التحصیل می‌شود.

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتی که تنها یک عنوان درس نظری باقیمانده داشته باشند می‌توانند آن درس را به صورت معرفی به استاد بگیرند. دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد.

دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان‌نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد است.

نحوه ثبت‌نام معرفی به استاد

دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن همه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق پیشخوان خدمت دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه کند. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت همه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی سوابق تحصیلی وی، تایید تقاضای معرفی به استاد کند. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین‌نامه و مقررات آموزشی در اولین نیمسال و مسئولیت اجرای آن به عهده کارشناس آموزش مرکز یا واحد است.

همچنین در صورتی که دانشجو درس نظری – عملی را الزاما در نیمسال آخر انتخاب و در بخش عملی آن، نمره قبولی کسب کند و در بخش نظری نمره مردودی اخذ و یا غیبت کرده باشد، می‌تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد اخذ و پس از کسب نمره قبولی، نمره عملی نیز ثبت شود.

شهریه معرفی به استاد

در معرفی به استاد کل شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدهای اخذ شده به صورت کامل از دانشجو گرفته می‌شود.

در دانشگاه پیام‌نور براساس قانون در هر زمانی بجز ایام امتحانات امکان برگزاری زمان‌های خاصی را برای معرفی به استاد در نظر معرفی به استاد وجود دارد ولی با این وجود در پیام‌نور در تقویم آموزشی گرفته می‌شود.

استاد کیست؟ منبع امتحان کجاست؟

این موضوع هم بستگی به مرکز دارد هر استادی که مرکز تعیین کند. معمولا هر آنچه که در لیست منابع نوشته شده است منبع امتحان است ولی از آنجا که اختیار با استاد است و قانون معرفی به استاد است قاعدتا استاد می‌تواند حجم مطالعه و … را تغییر بدهد و در واقع می‌توان گفت همه چیز از منبع امتحان تا نمره در اختیار استاد است.

ثبت نمره معرفی به استاد نیز فقط در همان بازه های زمانی از پیش مشخص شده در تقویم آموزشی سال تحصیلی امکان پذیر است.

برخی مراکز هنوز از عنوان تکدرس استفاده می کنند که باید بگوییم تکدرس همان معرفی به استاد است و اصطلاح تکدرس دیگر صحیح نیست و مربوط به قانون قدیم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
با سلام دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی با وقفه در امتحانات و ندادن فرصت مجدد برای میان ترم در بهمن ماه به اساتید به دانشجویان ضربه روحی بزرگی زد لطفاً عاجزانهپیام ما را به مسئولان پیام برسانید.با تشکر
سلام
ترم آخر ۲۴ واحد برام میمونه با دو واحد اختصاصی در دوره کارشناسی میخواسم ببینم میتونم ۲۴ واحد بردارم دو واحد هم معرفی به استاد دیگه تابستون برندارم؟
سلام میخواستم بپرسم که آیا در معرفی به استاد امکان رد شدن در امتحان وجود داره یانه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان