بازدید 2210

دیدار بوتفلیقه با مشاور پادشاه عربستان در الجزایر

رئیس جمهوری الجزائر یک روز پس از توضیحات نخست‌وزیر این کشور درباره عذرخواهی از عربستان درخصوص ماجرای ورزشگاه "عین ملیله" از مشاور پادشاه این کشور استقبال کرد.
کد خبر: ۷۶۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 22 January 2018

رئیس جمهوری الجزائر یک روز پس از توضیحات نخست‌وزیر این کشور درباره عذرخواهی از عربستان درخصوص ماجرای ورزشگاه "عین ملیله" از مشاور پادشاه این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزائر با حضور احمد اویحیی، نخست وزیر این کشور از ترکی بن محمد بن فهد بن عبد العزیز آل سعود، مشاور پادشاه عربستان استقبال کرد.

این دیدار یک روز پس از توضیحات اویحیی درباره عذرخواهی از ریاض صورت گرفت که وی در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص عذرخواهی کشورش از ریاض به خاطر اقدام تماشاچیان فوتبال گفته بود، قانون الجزائر توهین به مقامات بیگانه را همانند توهین به سران این کشور جرم می‌داند.

 پیشتر تماشاچیان فوتبال الجزائر در ورزشگاه "عین ملیله" در استان "ام البواقی" عکسی ترکیبی از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به تصویر کشیده بودند. روی این تصویر به زبان انگلیسی عبارت "دو روی یک سکه" نوشته شده بود.

اویحیی افزود، الجزائر روابط حسنه‌ای با عربستان دارد، سال ۱۹۹۵ سفیر عربستان با پرچم الجزائر وارد سازمان ملل شد، مساله‌ای که ممکن است از لحاظ همبستگی میان کشورهای عربی اسلامی امری طبیعی باشد.

وی گفت، آیا تصور می‌کنید نخست وزیر الجزائر از یک مقام درجه سه یا چهار عربستانی (رئیس مجلس شورای عربستان) استقبال می‌کند و از او به دلیل اقدام ناشایست مردمش عذرخواهی نمی‌کند؟ الجزائر به دنبال خصومت بی‌دلیل با هیچ کشوری نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل