بازدید 3907
سناتور شومر:

مذاکره با ترامپ مثل «مذاکره با ژله» است!

کد خبر: ۷۶۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵ 21 January 2018

رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا با انتقاد از رئیس جمهور این کشور، او را «مذاکره کننده ای غیرقابل اعتماد و متزلزل» خواند و مذاکره با ترامپ را مثل «مذاکره با ژله» دانست!

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا روز شنبه با انتقاد شدید از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا را یک «مذاکره کننده غیرقابل اعتماد و متزلزل» خواند.

شومر در واکنش به عدم موفقیت کنگره آمریکا در دستیابی به یک توافق و ممانعت از «تعطیلی دولت» با عصبانیت گفت که مذاکره با رئیس جمهور آمریکا «مثل مذاکره با ژله است»!

سناتور شومر در ادامه گفت: «دونالد ترامپ ابتدا با یک لایحه بودجه موقتی چهار یا پنج روزه برای دولت موافقت کرد تا هم خود و هم رهبران کنگره زمان کافی برای دستیابی به یک توافق در اختیار داشته باشند؛ اما کمی بعد، وی نظر خود را تغییر داد!»

رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا همچنین به تماس تلفنی ترامپ اشاره کرد که طی آن، به جای چند روز از یک توافق سه هفته ای صحبت کرده بود. شومر اینگونه تعریف کرد: «درست چند ساعت بعد، آنها [مقامات کاخ سفید] دوباره تماس گرفتند و از شروط جدید و تازه ای صحبت کردند. شروط مورد درخواست آنها کاملاً غیرقابل مذاکره بود».

این سناتور برجسته دموکرات آمریکا در ادامه گفت: «مذاکره با مقامات کاخ سفید مثل مذاکره با ژله است... به محض اینکه یک گام به جلو بردارید، راستگرایان افراطی رئیس جمهور را به برداشتن سه گام به عقب وامی دارند».

گفتنی است که دولت آمریکا برای نخستین بار- از سال ۲۰۱۳ تاکنون- به دلیل عدم توافق جمهوریخواهان و دموکرات‎های کنگره بر سر مسائلی همچون بودجه و مهاجرت رسماً تعطیل شد.

به این ترتیب، همه فعالیت‏های دولت آمریکا به استثنای موارد کاملاً حیاتی به حالت تعطیل درمی‎آید. البته ارتش، نهادهای امنیتی، بخش خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی تنها نهادهایی هستند که تحت تاثیر تعطیلی سازمان‌های دولتی قرار نمی‌گیرند.

لازم به ذکر است که این چهارمین تعطیلی دولت فدرال آمریکا طی ۲۵ سال گذشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر