بازدید 2033

استعفای مقام آمریکایی پس از اظهارات توهین‌آمیزش علیه مسلمانان

یک مقام آمریکایی که از سوی دونالد ترامپ منصوب شده بود، پس از افشای کلیپی از سخنان نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه خود استعفا کرد.
کد خبر: ۷۶۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 20 January 2018

یک مقام آمریکایی که از سوی دونالد ترامپ منصوب شده بود، پس از افشای کلیپی از سخنان نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه خود استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در کلیپی که از "کارل هیگبی" رئیس امور خارجی در شرکت خدمات ملی و اجتماعی (CNCS) منتشر شده است، او در سخنانی بسیار توهین‌آمیز  می‌گوید "پیروان اسلام به همان چاه‌ مستراح مسلمان خود بازگردند."

هیگبی در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ به عنوان قائم مقام فعالیت می‌کرد و به عنوان سخنگوی سازمان "گریت آمریکا پک" فعالیت می‌کرد که حامی دونالد ترامپ بود. پس از آنکه سی‌ان‌ان این کلیپ را بازنشر کرد، هیگبی استعفا داد. این فایل از یک برنامه رادیویی با عنوان "صدای آزادی" گرفته شده که هاگبی سابقا مجری آن بود.

سازمان امور خارجی در شرکت خدمات ملی و اجتماعی یک آژانس فدرال دولتی است و یک سری برنامه‌های داوطلبانه برای التیام مشکلات اجتماعی نظیر فقر دارد. سخنگوی این نهاد فدرال می‌گوید استعفای هیگبی فورا انجام شد.

کارل هیگبی در برنامه اینترنتی که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ در آن بود، تنفر خود از مسلمانان و سیاه‌پوستان را ابراز کرده بود. او در بخشی از سخنانش با توصیف اسلام به عنوان "ایدئولوژی یک کودک‌آزار" گفت: من مسلمانان را دوست ندارم. مردم می‌گویند "کارل، تو نژادپرستی، تو نباید اینطوری باشی، تو جنسیت‌گرایی." یا عیسی مسیح، من اصلا مسلمانان را دوست ندارم"!

این کلیپ پس از آن فاش شد که دیک دوربین، از سناتورهای دموکرات، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم کرد که مکررا از واژه "چاه مستراح" در زمان صحبت درباره کشورهای آفریقایی حین نشستی در کاخ سفید با موضوع مهاجران استفاده کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر