بازدید 8383
۷

جزئیاتی از تخلف میلیاردی در وزارت نفت

کد خبر: ۷۶۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 16 January 2018

نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تخلف در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت را تشریح کرد.

هدایت‌الله خادمی نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تخلف و سوء استفاده مالی یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، گفت: این فرد پس از مشخص شدن تخلف و سوء استفاده مالی به یکی از کشور‌های همسایه و از آنجا به کانادا رفته است.

وی با بیان اینکه مشخص شده که 15 میلیون دلار به‌علاوه 60 میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود: چک‌های مربوط به مدیریت اکتشاف برای وصول به بانک ارجاع می‌شده که مسئولان بانک به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام می‌کنند که به‌دلیل نبود منابع حساب‌های مدیریت اکتشاف مسدود می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پس از مطلع شدن مسئولان مدیریت اکتشاف از این موضوع، به‌سراغ حسابرس مدیریت اکتشاف رفته که متوجه می‌شوند وی از کشور متواری شده است.

خادمی با تذکر اینکه نباید افراد 2تابعیتی در مناصب حساس مسئولیتی داشته باشند اظهار داشت: این فرد که تابعیت کانادا را داشته تقریباً نفر دوم مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت بوده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی و تهیه گزارش از سوی نهاد‌های قضائی و اطلاعاتی کمیسیون انرژی نیز به این مسئله ورود کرده و با دعوت از مسئولان شرکت نفت و اکتشاف این موضوع را بررسی می‌کنند.

نایب‌رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با ابراز اینکه مسئولان مدیریت اکتشاف در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند، گفت: معمولاً اسناد مالی حداقل 2امضایی هستند لذا یکی از امضا‌ها را این شخص انجام می‌داده است، امضای دیگر چگونه انجام می‌شده؟ آیاجعل می‌شده؟ این مسائل باید بررسی شود.

نماینده ایذه در مجلس با تأکید به اینکه "لذا این وضعیت نشان دهنده این است که این اتفاقات به‌صورت سازمان‌یافته رخ می‌داده و مسئولان مدیریت اکتشاف باید زودتر متوجه این سوء استفاده و تخلف می‌شدند"، ادامه داد: همچنین این وضعیت بیانگر این است که سوء استفاده طی چند سال گذشته نیز وجود داشته و اگر بانک به‌دلیل کمبود منابع به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام نمی‌کردند این روند ادامه پیدا می‌کرده است.

خادمی با بیان اینکه تخلف در مدیریت اکتشاف می‌تواند هشداری برای مسئولان وزارت نفت باشد که در سایر قسمت‌ها چنین سوء استفاده‌هایی صورت نگیرد، تصریح کرد: شاید پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی اعضای کمیسیون در صورت نیاز تحقیق و تفحص مطرح شود تا بتوان چنین مسائلی را در سطح گسترده‌تری پیگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۷
آخر سال که میشه برای افزایش حقوق اقشار ضعیف جلسه پشت جلسه میزارید که همیشه فشار و سختی رو دوش مردم و زندگی شون باشه، این پول هاییکه راحت دزدیده میشه و صرف عیاشی نورچشمان در خارج از مملکت میشه حق همین مردم هست که ازشون دریغ می کنید!

خدا ازتون نگذره...
"وی با بیان اینکه مشخص شده که 15 میلیون دلار به‌علاوه 60 میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود..."
بیشتر شبیه داستان یک فیلم تخیلی در ناکجا آباد است. اول داستان معلوم میشود که پولها نیست، وسط داستان میفهمیم که طرف مربوطه هم نیست. آخرش متوجه میشویم که این دفعه حتی اسم مستعار هم نیست. نه ب.ز. نه ج.چ. نه ه.ف.
بوق شرکت نفت هم در آمد
مبارکه !
2
همش تقصیر امریکاست
مرگ برامریکا
با نام خدا .

با سلام .

متاسفانه در سازمان ها و بانک ها و وزارتخانه ها و سایر دستگاهها ی دولتی رد پایی از تخلفات پولی چند صد میلیون تومانی وجود دارد ..........میلیارد بماند .
سایت محترم تابناک باید علل و ریشه این تخلفات سنگین اقتصادی رامسئولین بررسی نمایند و سریعا" جلوگیری نمایند و پیشگیری .
با کنترل نامحسوس بازرسی در تمام سازمانها و ادارات و نهاد های دولتی و وزارت خانه ها با شدت تمام .
انسان به خواندن این مطالب به استیصال میرسد .
تقاضا میشود این مسائل را در سایت قرار ندهید . ما که کاری نمی توانیم بکنیم جز اینکه به معترضین بپیوندیم !!!!!!!
چقدر جالبه که اکثر اختلاس گران بدون کوچکترین ممانعتی و با سرمایه های میلیاردی از کشور فرار میکنند و حق یه ملت رو تضییع میکنند . حالا کافیه یه مردی بخاطر 1000 تومان به همسرش بخاطر مهریه بدهکار باشه . انواع زندان ، ممنوع الخروجی و.. رو براش بکار میبندن تا فرار نکنه . واقعا تاسف آوره .
از ویژگیهای دزدان دارای ظاهری آراسته و مودب و تایید تام وتمام دستورات بالادست ودارای فاصله معنیدار از غیرخودی وپای ثابت مجالس تا وقتش میباشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل