بازدید 8795

ورود کشتی ژاپنی برای عملیات سرد کردن نفتکش

کد خبر: ۷۶۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 14 January 2018

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تشریح آخرین وضعیت و تلاش های انجام شده برای اطفا حریق نفتکش سانچی در دریای چین گفت: از دیشب بدون وقفه کشتی ژاپنی عملیات کولینگ (cooling) را انجام داده است و عملیات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیروس کیان ارثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد وضعیت عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی افزود: در حال حاضر عملیات اطفا با 13 کشتی از چین، کره جنوبی، ژاپن و ایران ادامه دارد.

وی افزود: چنانچه شرایط فراهم شود تیم امداد و نجات ایرانی امروز(یکشنبه) وارد نفتکش خواهد شد و عملیات جستجو برای نجات دریانوردان آغاز می شود.

نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.

البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد، روز گذشته نیز پیکر دو تن دیگر از خدمه ایرانی پیدا شد.

کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید و 21 خدمه آن که همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر