بازدید 2882

تأکید بر استفاده از تحریم برای مقابله با ایران در نشست کنگره آمریکا

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه جلسه‌ای با موضوع «تحریم، به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا» برگزار کرد.
کد خبر: ۷۶۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰ 11 January 2018

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه جلسه‌ای با موضوع «تحریم، به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا» برگزار کرد.

به گزارش تابناک، اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی روز چهارشنبه با موضوع «تحریم، به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا» بر ضرورت استفاده از این تدابیر تنبیهی برای مقابله با ایران تأکید کردند.

«اد رویس»، رئیس این کمیته در اظهاراتی گفت که واشنگتن از تحریم‌های اقتصادی خود برای مقابله با ایران استفاده کرده است. او گفت: «تابستان گذشته، در واکنش به تهدیدهای ادامه‌دار از سوی ایران، روسیه و کره شمالی، کنگره اقدام به اجرایی کردن قانون کاتسا کرد.»

«رویس» در ادامه به انتقاد از توافق هسته‌ای برجام پرداخت و آن را «توافق عمیقاً معیوب دولت اوباما» خواند و یادآوری کرد که اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مخالفت فراحزبی خود با این توافق را اعلام کرده‌اند.

این عضو ارشد کنگره آمریکا گفت: «این کمیته در حال کار بر روی طرحی برای بیرون راندن سپاه از اقتصاد ایران و محروم کردن آنها از منابع مالی لازم برای بی‌ثبات‌سازی عراق، سوریه و لبنان و تهدید اسرائیل است.»

«خوان زارات»، مشاور اسبق رئیس‌جمهور و دستیار اسبق وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در این نشست خواستار به کارگیری تدابیری برای اعمال فشار بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و منزوی کردن آن شد.

وی گفت: «درباره ایران، صرفنظر از دیدگاه‌هایی که درباره برجام وجود دارد، می‌توان فوراً با تمرکز بر روی مواردی مانند نقض حقوق بشر، فساد، حمایت از تروریست‌ها و نائبان شبه‌نظامی، نقض نظام تحریم‌های سازمان ملل با پیشرفت برنامه موشکی تدابیری را برای منزوی‌سازی سپاه پاسداران و سران این کشور به کار گرفت.»

«آدام زوبین»، معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا و دیگر کارشناس این نشست، خواستار پایبند ماندن آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران، اما اعمال تحریم علیه این کشور در حوزه‌های خارج از چارچوب برجام شد.

او گفت: «ما هیچ تعهدی در توافق هسته‌ای نداده‌ایم تا فشارها علیه فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران را متوقف کنیم. هدف قرار دادن مقام‌ها و شبکه‌های آمریکایی که بابت نقض حقوق بشر، حملات سایبری، خریداری موشک و تروریسم مقصر هستند مناسب و موجه است.»

«درک مالتز»، مقام اسبق وزارت دادگستری آمریکا بخش اعظم سخنرانی خود را به روش‌های مقابله با گروه حزب‌الله لبنان اختصاص داد. وی گفت: «امیدوارم ببینم مردان و زنان فداکار در جامعه اطلاعاتی و مجری قانون در کشورمان گردهم جمع شده و از تمامی ابزارهای قدرت مالی‌مان برای مقابله با حزب‌الله استفاده کنیم.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «کنگره بایستی منابع مورد نیاز برای تأمین مالی عملیات‌هایی با هدف مقابله با شبکه‌های تهدید حزب‌‌الله و ایران را فراهم کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر