بازدید 9736
بازتاب

حمله مایلی‌ به دادکان:خودش با انتخابات مهندسی‌شده رئیس شده حالا صدایش درآمده

بعضی از آقایان می‌گویند انتخابات مهندسی شده است، اما آنها خودشان هم با همین انتخابات مهندسی شده، رئیس فدراسیون شدند و حالا صدای‌شان درآمده است. طوری صحبت می‌کنند که انگار خودشان انتخابی بودند!
کد خبر: ۷۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 09 January 2018

محمد مایلی‌کهن در تازه ترین مصاحبه اش که پس از مدتها سکوت انجام شده، این بار علیه دادکان و ادعایش صحبت کرده است که شائبه دفاع از وزارت ورزش را مطرح می کند.

به گزارش تابناک ورزشی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: بعضی از آقایان می‌گویند انتخابات مهندسی شده، اما آنها خودشان هم با همین انتخابات مهندسی شده، رئیس فدراسیون شدند و حالا صدای‌شان درآمده است. مایلی‌کهن با اشاره به اتفاقات اخیر ورزش اظهار داشت: مدت‌هاست سعی می‌کنم کمتر صحبت کنم و چندان حوصله هم ندارم صحبتی داشته باشم، اما برخی اتفاقات را که می‌بینم، نمی‌توانم چیزی نگویم. متأسفانه با وجود جریان‌های اخیری که در کشور به راه افتاد، بازهم می‌بینیم که در کشور ما به استفاده از نخبه‌ها علاقه‌ای نشان داده نمی‌شود و فقط به دنبال منافع جناحی و گروهی خودمان هستیم. کارمند سابق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: چه اشکالی دارد وقتی یکی را می‌بینید که نخبه است، خدمات شایانی به مملکت کرده و دوست و دشمن هم به این قضیه اذعان دارند، از او استفاده کنید؟ چرا افرادی را به صحنه می‌آورید که با ورزش بیگانه هستند؟ شخصیت حقیقی و حقوقی آنها محترم، اما این افراد با ورزش بیگانه هستند. به دنبال این هستیم چنین افرادی را به ورزش بیاوریم و بعد انتظار داریم که در ورزش شکوفایی داشته باشیم و در میادین بین‌المللی و کرسی‌های بین‌المللی سری از سرها بیرون بیاوریم.

حمله مایلی‌ به دادکان:خودش با انتخابات مهندسی‌شده رئیس شده حالا صدایش درآمده

رؤسای فدراسیون‌ها قبلاً انتصابی بود و حالا که انتخابی شده، بازهم انتصابی است
مایلی‌کهن با بیان اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک در پیش است، گفت: من سال‌ها در دفتر مشترک فدراسیون‌ها مسئولیت داشتم. در گذشته رؤسای فدراسیون‌ها انتصابی بودند و سازمان تربیت بدنی رؤسا را انتصاب می‌کرد و بعد انتخابی شد، اما از همان زمان هم که انتخابی شده، بازهم انتصابی است و فقط به این انتصاب شکل و شمایل داده‌ایم. «در دو سه دوره از مجامع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حضور داشته‌ام».

مایلی‌کهن با بیان این جمله تصریح کرد: دو سه دوره به عنوان نماینده مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال معرفی شدم. طبعاً می‌دانستند من به آقای محسن صفایی فراهانی اعتقاد دارم و من را به عنوان نماینده مربیان انتخاب می‌کردند. حالا بعضی از آقایان می‌گویند انتخابات مهندسی شده است، اما آنها خودشان هم با همین انتخابات مهندسی شده، رئیس فدراسیون شدند و حالا صدای‌شان درآمده است. طوری صحبت می‌کنند که انگار خودشان انتخابی بودند! در مقاطعی چون می‌دانستند من به چه کسانی رأی می‌دهم، من را به عنوان نماینده مربیان به مجمع معرفی می‌کردند. یک دوره آقای صفایی فراهانی بودند و می دانستند رأی من به ایشان است، من را به مجمع فرستادند.

انتخابات‌ها قبلاً مهندسی می‌شد، اکنون هم مهندسی می‌شود
سرمربی سابق تیم ملی در واکنش به این مسئله که یعنی اگر او به صفایی فراهانی رأی نمی‌داد نمی‌توانست در مجمع حضور داشته باشد، گفت: همینطور است و اگر می‌دانستند به آنها رأی نمی‌دهم، من را به مجمع نمی‌فرستادند. هرکسی می‌گوید انتخابات‌ها قبلاً مهندسی شده نبود و الان مهندسی می‌شود، دروغ محض است. الان مهندسی شده است و قبلاً هم مهندسی می‌شد. حالا که آقایان خودشان نمی‌توانند به عرصه بیایند، این صحبت‌ها را می‌کنند.

مایلی‌کهن با درخواستی از حسن روحانی خاطرنشان کرد: من از آقای رئیس جمهور می‌خواهم با توجه جریانات اخیر جامعه، به خودشان بیایند. طبیعی است مسئولانی که از جامعه فاصله دارند، شاید خیلی چیزها را ندانند. مشکلات جامعه را که نمی‌توان کتمان کرد. چگونه می‌خواهیم فقر و گرانی را کتمان کنیم؟ نمی‌گویم این فقر و گرانی محصول این دولت است، چون 40 سال از انقلاب ما گذشته است. متأسفانه خیلی مسئولان ما در همین زلزله اخیر با خیلی چیزها آشنا شدند، چون این زلزله اخیر بود که نشان داد ما هموطنانی داریم که خودشان، زن و بچه‌شان و احشام‌شان در یک جا زندگی می‌کنند. آمارهای خودمان می‌گویند که ما حداقل هزار مدرسه کپرنشین داریم.

کانال خواب‌ها چگونه معتاد شده‌اند و عوامل آن چیست؟
وی درباره «کانال خواب‌ها» که پس از کارتن خواب‌ها و گور خواب‌ها در جامعه مشخص شده‌اند، گفت: کانال خواب‌ها را اخیراً دیده‌ایم و حالا می‌گویند این افراد معتاد هستند، اما عوامل اعتیاد آنها چیست و چرا معتاد شده‌اند؟ اگر حرف بزنم، می‌گویند یک زمانی هم واردات هروئین بود، اما باز هروئین از افیونی‌های امروز بهتر بود. آن موقع می‌گفتند، اشرف، خواهر شاه هروئین را به کشور می‌آورد، حالا چه کسانی مواد مخدر را وارد می‌کنند؟

خدمات هاشمی‌طبا به ورزش قبل از انقلاب هم وجود نداشت
مایلی‌کهن خاطرنشان کرد: دوست و دشمن می‌گویند در عرصه ورزش، بعد از انقلاب یک آدمی به اسم سیدمصطفی هاشمی‌طبا آمده است. زمانی که او در رأس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک بود، خدماتی به ورزش کشور داد که حتی قبل از انقلاب هم چنین خدماتی داده نشده بود. در انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم دیدیم که هاشمی‌طبا چه انسان معقولی است.مدیرکل پیشین دفتر برنامه‌ریزی و تربیت فنی سازمان تربیت بدنی با اشاره به عضویت هاشمی‌طبا در IOC که پس از 25 سال یک ایرانی توانست به آن راه پیدا کند، به تسنیم گفت: ما کرسی IOC را پیش از انقلاب در اختیار داشتیم که بعد از انقلاب عضویت ما را لغو کردند و آن را از ما گرفتند، اما بعد از 25 سال این هاشمی‌طبا بود که به خاطر عملکرد خوبی که در ورزش داشت، توانست کرسی بگیرد. کسب کرسی IOC به همین سادگی‌ها نیست و باید آنقدر قوی باشید و پول خرج کنید که بتوانید به این کرسی برسید، اما ژاک روک هاشمی‌طبا را به خاطر عملکردی که داشت، عضو IOC کرد. اصلاً می‌دانید کرسی IOC چقدر اعتبار دارد؟ جزو بالاترین پست‌های دنیاست. شما هر چقدر هم رئیس فدراسیون شوید، رئیس فدراسیون‌های جهانی شوید یا هر پست دیگری داشته باشد، اما عضویت در IOC بالاترین پست است.

 بیشتر ساخت و سازهایی که در ورزش شد، از 5 ریال‌هایی بود که به ازای هر نخ سیگار گرفتیم
وی یادآور شد: هنوز جای پای هاشمی‌طبا را در ورزش می‌بینید. اکثر ورزشگاه‌هایی که ساخته شده، ساختمان کمیته ملی المپیک و آکادمی کمیته ملی المپیک از مدیریت هاشمی‌طباست. او در این ورزش دارای فکر و اندیشه بود به این ورزش آمد و یک جاهایی هم او را مورد تمسخر قرار دادند، اما من یک نمونه از کارهای او را می‌گویم. هاشمی‌طبا به مجلس رفت و گفت به ازای هر نخ سیگار 5 ریال به ورزش داده شود و بیشتر ساخت و سازهایی هم که انجام شد، از محل همین 5 ریال‌ها بود. ساختمان کمیته ملی المپیک، ساختمان وزارت ورزش، مجموعه انقلاب، هتل المپیک، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ورزشگاه کاشان، کرمان، سردار جنگل رشت، ساری و... همه رد پا و یادگار هاشمی‌طبا در ورزش است. بعد از تمام اینها، بحث علمی کردن ورزش کار هاشمی‌طبا بود، تمام دستگاه‌های مدرن و بدنسازی که برای سنجش و اندازه‌گیری آمادگی قهرمانان وارد شد، کار او بود و یک معاون دوست داشتنی به اسم مهندس فائقی هم داشت که همیشه این کارها را دنبال می‌کرد.

صالحی‌امیری انسانی محترم، اما با ورزش بیگانه است
مایلی‌کهن ادامه داد: این آدم‌ها را در ورزش‌مان داریم، بعد به دنبال صالحی امیری می‌رویم؟ او انسانی کاملاً محترم و با شخصیت، اما موضوع بیگانه بودنش با ورزش است. مگر هاشمی‌طبا برای این مملکت نیست و این مملکت برای او هزینه نکرده است؟ اصلاً من که از او تعریف می‌کنم نه، از دشمنان او بپرسید که توانایی‌های هاشمی‌طبا چیست. چه اشکالی دارد او را دوباره به عرصه بیاوریم و رئیس کمیته ملی المپیک شود؟ زمانی که هاشمی‌طبا عضو IOC بود، خودمان باعث شدیم کرسی را از او بگیرند. بنا به دلایلی او را از کمیته ملی المپیک برداشتند و وقتی فردی در کشور خودش عضو کمیته ملی المپیک نیست، به دنبال آن کرسی IOC را هم می‌گیرند.

به هاشمی‌طبا ایراد بازنشستگی می‌گیرند، اما به جز او بازنشسته نداریم؟
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال تصریح کرد: آقای روحانی! شما که هاشمی‌طبا را می‌شناسید. او هیچ اشکالی ندارد، مخالف کسی نیست، بسیار کار بلد و برای پیشرفت ورزش هم بسیار مناسب است. چه اشکالی دارد که او دوباره رئیس کمیته ملی المپیک شود؟ ایراد می‌گیرند که بازنشسته است، اما به جز او ما دیگر بازنشسته نداریم؟ بازنشستگی که منع بین‌المللی نیست، ما خودمان این قانون را گذاشته‌ایم. همین حالا هم خیلی بازنشسته داریم که در فدراسیون‌ها مشغول به کار هستند. حرف من این است که صالحی امیری تا ورزش را بشناسد، چهل سال زمان می‌برد. زمانی که هاشمی‌طبا برای آکادمی ملی المپیک دستگاه‌های ورزشی آورد، خودش با آنها تمرین می‌کرد، آزمایش‌شان می‌کرد و با کسانی که تخصص داشتند، در این خصوص بحث داشت تا بهترین‌ها در اختیار ورزش باشد. حالا چرا چنین فردی را نمی‌آوریم تا رئیس کمیته ملی المپیک کنیم؟

حتی اگر دشمن‌مان کار بلد است، باید او را به میدان بیاوریم
وی تصریح کرد: باید کشورمان را دوست داشته باشیم و حتی اگر دشمن‌مان هم کار بلد است، او را برای کمک به میدان بیاوریم، حالا هاشمی‌طبا که با کسی هم مشکلی ندارد و باید از او استفاده کنید. اگر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شود، برای ورزش ما تبعات بین‌المللی خواهد داشت. او نه تنها به ورزش کمک نمی‌کند، بلکه برای ورزش تبعات هم خواهد داشت. در دنیا همه چیز را کاملاً رصد می‌کنند و اگر کسی وارد ورزش شود، گذشته‌اش را می‌بینند که چه کاره بوده و چگونه آمده است. مایلی‌کهن در خصوص دوران کوتاه حضور صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: آن عرصه هنر بود، اما در عرصه ورزش این مسائل شوخی بردار نیست، چون پست ریاست کمیته ملی المپیک، بین‌المللی است و فردی که رئیس می‌شود باید ارتباطات بین‌المللی داشته باشد. مطمئناً در عرصه بین‌المللی تمام استخوان‌های ما را هم می‌شناسند و هنوز صالحی امیری رئیس نشده، تبعات منفی برای ما خواهد داشت، چون ارتباطات بین‌المللی ورزش ما باید از طریق کمیته ملی المپیک باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر