بازدید 14021
۱

کشف لاشه یک پرنده دارای سیستم ردیاب ماهوره‌ای

کد خبر: ۷۶۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 09 January 2018

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان موفق شد یک بهله پرنده شکاری که مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای بود را در مناطق حوزه شهرستان شناسایی و کشف کند.

‌‌به گزارش ایسنا-‌به نقل از محیط زیست، پورملایی بیان کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص پیگیری یک بهله پرنده شکاری از نوع گونه عقاب صحرایی که به سیستم ردیاب ماهواره‌ای نیز مجهز شده، و در حوزه استان سیستان و بلوچستان و نزدیک شهرستان سراوان قابل مشاهده است، پیگیری‌ها و مراقبت‌های شبانه روزی یگان حفاظت برای شناسایی و کشف پرنده مورد نظر شروع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: با توجه به سیگنال‌های دریافتی و وسعت بسیار زیاد مناطق و همچنین وجود پستی و بلندی‌های فراوان در مناطق کوهستانی و پس از سه شبانه روز گشت و کنترل و دیده بانی، بالاخره لاشه پرنده علامت گذاری شده توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان کشف و ضبط شد.

پورملایی خاطر نشان کرد: پس از کشف لاشه پرنده شکاری مجهز به سیستم ردیاب ماهواره‌ای، یگان حفاظت اقدام به جمع آوری بقایای لاشه و ارسال به سازمان حفاظت محیط زیست کشور بمنظور مطالعه و بررسی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
سیستم ردیاب را برای تحقیقات یررسی محل های حرکت پرنده و حوزه پروازی یا به زبان ساده تر تا بیبینند پرنده در فصل های مختلف در کجاهای دنیا زیست می کند و نوع دیگرش را شکارچی ها برای اینکه بتوانند پرنده خود را تعقیب کنند بکار می برند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر