بازدید 5190

نارضایتی دولت چین از سرعت فعلی رشد اقتصادی

به گفته ی افراد مطلع از مفاد جلسات حزب کمونیست چین، هدف دولت چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ثابت نگه داشتن رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی است.به گفته ی افراد مطلع از مفاد جلسات حزب کمونیست چین، هدف دولت چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ثابت نگه داشتن رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی است.
کد خبر: ۷۶۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 05 January 2018

به گفته ی افراد مطلع از مفاد جلسات حزب کمونیست چین،  هدف دولت چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ثابت نگه داشتن رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی است.به گفته ی افراد مطلع از مفاد جلسات حزب کمونیست چین،  هدف دولت چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ثابت نگه داشتن رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Bloomberg، به گفته ی منابع مطلع، مقامات ارشد دولت چین در جریان کنفرانس اقتصادی حزب کمونیست چین که در ماه گذشته ی میلادی برگزار شد تصمیم گرفته اند که رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی در سال ۲۰۱۷ را همچنان در سال ۲۰۱۸ ثابت نگه دارند.

گفته می شود که در جلسه ی اقتصادی حزب کمونیست چین، اعضای بلند پایه ی این کشور به انتقاد از مقامات مربوط به تنظیم مقررات امور مالی پرداخته اند. دلیل انتقاد های مطرح شده این بوده است که مقامات نامبرده به اندازه ی کافی در راستای جلوگیری از اختلالات در بازارهای مالی این کشور تلاش نکرده اند و باعث شده اند که میزان ''بدهی های داخلی'' دور از چشم دولت مرکزی این کشور افزایش یابد. گفته می شود که پس از جلسه ی غیر علنی حزب کمونیست چین، اعضای حاضر در این جلسه بر روی بیانیه ای رسمی به توافق رسیده اند که به موجب آن تاکید شده است که باید تلاش ها در خصوص جلوگیری از اختلالات در بازار های مالی افزایش یابد. همچنین، این بیانیه اذعان داشته است که یک کمپین اقتصادی تشکیل خواهد شد تا در مدت ۳ سال با خطرات موجود در بازارهای مالی، آلودگی هوا و فقر مبارزه کند.  

لازم به ذکر است که در سال گذشته دولت چین علیرغم سیاست های سخت گیرانه ای که در خصوص کاهش خطرات بازار های مالی اتخاذ کرده بود،  عملکرد بهتری نسبت به هدفی که برای رشد اقتصادی تعیین کرده بود دست یافت. گزارش ها حاکی از آن است که در سه ماهه ی سوم و چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی رشد اقتصادی در این کشور به ترتیب ۶.۸ و ۶.۷ درصد بوده است. افزایش سرعت رشد اقتصادی یکی از اهداف اعلام شده توسط دولت چین است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست