بازدید 5065

ثبت سفارش واردات 1900 دستگاه خودرو در یک روز

مدیر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد: در نخستین روز گشایش سامانه ثبت سفارش (دهم دی ماه) درخواست واردات 1900 دستگاه خودرو در این سامانه ثبت شد.
کد خبر: ۷۶۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 02 January 2018

مدیر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد: در نخستین روز گشایش سامانه ثبت سفارش (دهم دی ماه) درخواست واردات 1900 دستگاه خودرو در این سامانه ثبت شد.

«علی علی آبادی فراهانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره احتمال بسته شدن دوباره سامانه ثبت سفارش تصریح کرد: دلیلی ندارد این سامانه بسته شود زیرا در ماه های گذشته که این سامانه بسته شد، به صورت موقتی و برای ساماندهی واردات خودرو بود.

علی آبادی اضافه کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل ها، زمان بازشدن این سامانه به طول انجامید.

وی گفت: سامانه ثبتارش خودرو در ساعت های اداری از 8 صبح تا 4 بعدازظهر باز است؛ زیرا باید تاییدیه نهایی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شود.

مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در این باره توضیح داد: مصوبه هیات وزیران در مورد ساماندهی واردات خودرو نهم دی ماه ابلاغ شد و دهم دی ماه سامانه ثبت سفارش آغاز به کار کرد.

علی آبادی فراهانی ادامه داد: با توجه به اینکه این مصوبه تکمیل آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو است ماده 13 تا 17 به آیین نامه مواد فنی خودرو اضافه شده است؛ بنابراین مطابق مفاد آن سامانه ثبت سفارش شروع به کار کرد.

علی آبادی افزود: براساس ماده 13 مصوبه نمایندگان رسمی که بتوانند زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش ارائه کنند، امکان ثبت سفارش دارند.

وی بیان کرد: البته افراد حقیقی و حقوقی نیز اگر با نمایندگان رسمی قرارداد خدمات پس از فروش منعقد کنند می توانند ثبت سفارش داشته باشند.

مدیر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت افزود: ثبت سفارش و واردات خودروهای بالای 2500 سی سی و خودروهایی با بیش 40 هزار دلار ارزش، ممنوع است.

وی همچنین درباره فرصت یک روزه ثبت سفارش خودروهای تولید سال 2016 نیز گفت: یکشنبه آخرین روز سال 2017 میلادی بود و مطابق ماده 7 آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو، خودروهایی که بیش از یک سال از ساخت آنها گذشته باشد، منوعیت ثبت سفارش دارند.

علی آبادی گفت: طبق اطلاع رسانی انجام شده افرادی که خودروهای ساخت 2016 آنها در گمرک وجود دارد باید به سامانه مراجعه کنند و ثبت خود را انجام دهند که استقبال خوبی نیز داشتیم و در آخرین روز حدود 1250 خودرو ساخت 2016 ثبت شد.

به گزارش ایرنا، سامانه ثبت سفارش خودرو که برای ساماندهی واردات و مدیریت منابع ارزی به مدت 6 ماه بسته شده بود، به گفته مسئولان در پی تحقق اهداف تعیین شده، از دهم دی ماه کار خود را آغاز کرده است.

بر اساس آمارهای گمرک، در 9 ماهه نخست امسال و با وجود بسته شدن ثبت سفارش خودرو از تیرماه، در مجموع 58 هزار و 637 دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و 559 میلیون دلار وارد کشور شد؛ این در حالیست که در کل سال 95 در مجموع 45 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده بود.

همین جهش وارداتی سبب شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس آنچه «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران آن را «مدیریت منابع ارزی» عنوان کرد، در تیر ماه امسال سامانه ثبت سفارش خودرو را ببندد.

به گفته وی، میزان بالای ثبت سفارش واردات خودرو به بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو منجر شد.

سرانجام دهم دی ماه با ابلاغ مصوبه هیات وزیران در مورد واردات خودروهای سواری، تکمیل آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب سال 1382 و اصلاحات آن سامانه ثبت سفارش خودرو از ساعت 9 و 30 دقیقه باز شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر