بازدید 3110
گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

بازدهی سکه در اولین هفته زمستان به ۶/ ۱ درصد رسید

در آخرین روز هفته گذشته، دلار از مرز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور و سکه سومین افزایش متوالی را تجربه کرد. هرچند در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی، نرخ میانگین دلار پایین تر از این رقم نشان داده شد. همسو با رشد دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز با ۳ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسید. با افزایش روز آخر، میزان بازدهی سکه در اولین هفته زمستان به ۶/ ۱ درصد رسید. این روند دلار در حالی به ثبت رسید که دلار در آخرین هفته پاییز بازدهی منفی را تجربه کرده بود.
کد خبر: ۷۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 30 December 2017

در آخرین روز هفته گذشته، دلار از مرز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور و سکه سومین افزایش متوالی را تجربه کرد. هرچند در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی، نرخ میانگین دلار پایین تر از این رقم نشان داده شد. همسو با رشد دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز با ۳ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسید. با افزایش روز آخر، میزان بازدهی سکه در اولین هفته زمستان به ۶/ ۱ درصد رسید. این روند دلار در حالی به ثبت رسید که دلار در آخرین هفته پاییز بازدهی منفی را تجربه کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، تغییر مسیر دلار در اولین هفته زمستان بیشتر ناشی از افزایش تقاضا در روزهای انتهایی هفته بود. به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از بازیگران باتجربه بازار اعتقاد داشت، رشد نرخ حواله درهم در رشد دلار اثر زیادی داشت. در این میان، عده زیادی از بازیگران ارزی باور دارند، افزایش قیمت دلار در روز ابتدایی هفته ادامه نخواهد یافت. به گفته این دسته از فعالان، مداخله بازیگران بازارساز در روز پنج‌شنبه کمی کمتر از روزهای دیگر هفته بوده است. به گفته آنها، روز پنج‌شنبه عرضه ارز معمولا تا ساعت ۲ بعدازظهر ادامه دارد، حال آنکه در روزهای دیگر هفته مدت زمان بیشتری عرضه ارز از سوی صرافی‌های منتخب صورت می‌گیرد. به باور آنها، با افزایش عرضه ارز در روز شنبه به احتمال زیاد قیمت نیز کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که گروه دیگری باور دارند، هفته جاری با قدرت‌نمایی تقاضا همراه خواهد بود. این گروه باور دارند، میزان خرید ارز در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی افزایش پیدا می‌کند. به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از بازیگران باتجربه بازار اعتقاد داشت، رشد نرخ حواله درهم در رشد دلار اثر زیادی داشت. در این میان، عده زیادی از بازیگران ارزی باور دارند، افزایش قیمت دلار در روز ابتدایی هفته ادامه نخواهد یافت. به گفته این دسته از فعالان، مداخله بازیگران بازارساز در روز پنج‌شنبه کمی کمتر از روزهای دیگر هفته بوده است. به گفته آنها، روز پنج‌شنبه عرضه ارز معمولا تا ساعت ۲ بعدازظهر ادامه دارد، حال آنکه در روزهای دیگر هفته مدت زمان بیشتری عرضه ارز از سوی صرافی‌های منتخب صورت می‌گیرد. به باور آنها، با افزایش عرضه ارز در روز شنبه به احتمال زیاد قیمت نیز کاهش خواهد یافت. این در حالی است که گروه دیگری باور دارند، هفته جاری با قدرت‌نمایی تقاضا همراه خواهد بود. این گروه باور دارند، میزان خرید ارز در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی افزایش پیدا می‌کند.

در این میان، عده‌ای از معامله‌گران بازار نیز باور دارند، اگر اونس روز جمعه، بالای مرز هزار و ۳۰۰ دلار به کار خود پایان دهد، روز شنبه با هجوم تقاضا به‌سوی بازار سکه مواجه خواهیم بود و بازار دلار روز آرامی را پشت‌سر خواهد گذاشت. هفته گذشته نیز سکه روزهای پرنوسان‌تری نسبت به دلار داشت. در این میان، ربع سکه با افزایش۲/ ۳ درصدی برنده اصلی بازار بود و دلار و سکه تمام رشد بسیار پایین‌تری را نسبت به فلز کوچک بازار سکه تجربه کردند.

 گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

گزارش هفتگی بازار آزاد ارز؛

شنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز شنبه دوم دی ماه، هر دلار آمریکا با افت 75 ریال نسبت به پایان هفته قبل، به طور میانگین به قیمت  41 هزار و 772 ریال رسید. هر یورو نیز با افزایش 13 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 840 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد ابتدای هفته، 11 هزار و 466 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، 10 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین در بانک مرکزی شاهد افزایش نرخ مبادله‌ای دلار در اولین روز کاری زمستان بودیم. به طوریکه نرخ هر دلار آمریکا برای روز شنبه دوم با ۵۰ ریال افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۵ هزار و ۹۰۹ ریال قیمت خورد.

یکشنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه سوم دی ماه، هر دلار آمریکا با رشد 18 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 790 ریال رسید. هر یورو نیز با کاهش قیمت 117 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 723 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز از زمستان، 11 هزار و 475 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، 9 ریال گران تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز یکشنبه بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۳۵ هزار و ۹۰۹ ریال قیمت خورد.

دوشنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز دوشنبه چهارم دی ماه، هر دلار آمریکا با افت 72 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 718 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 61 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 755 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد سومین روز هفته، 11 هزار و 469 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز یکشنبه، 6 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز دوشنبه با ۴۹ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۵ هزار و ۹۵۸ ریال قیمت خورد.

سه شنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه پنجم دی ماه، هر دلار آمریکا بدون تغییر قیمت نسبت به میانگین روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 718 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد 60 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 844 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد چهارمین روز کاری در هفته جاری، 11 هزار و 459 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 10 ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز سه شنبه با ۴۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۵ هزار و ۹۹۸ ریال قیمت خورد.

چهارشنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز چهارشنبه ششم دی ماه، هر دلار آمریکا با رشد 38 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 756 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش قیمت 154 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 998 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پنجمین روز کاری هفته جاری، 11 هزار و 477 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه، 18 ریال گران تر فروخته شد. همچنین رخ هر دلار آمریکا در بانک مرکزی برای روز چهارشنبه با ۴۱ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۳۹ ریال قیمت خورد. 

پنج شنبه؛ در پایان معاملات بازار آزاد روز پنج شنبه هفتم دی ماه، هر دلار آمریکا با رشد 126 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 41 هزار و 882 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش قیمت 218 ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش 49 هزار و 780 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد پایان هفته، 11 هزار و 496 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز چهارشنبه، 19 ریال گران تر فروخته شد. همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز پنجشنبه با ۳۵ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۳۶ هزار و ۷۴ ریال قیمت خورد.

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست