بازدید 5357

هوای تهران سالم شد

بازهم باد و باران، تهران را نجات داد
کد خبر: ۷۵۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 22 December 2017

پس از چند روز متوالی آلودگی شدید هوا در تهران، آرام آرام بارندگی و باد در بخش هایی از پایتخت باعث تخلیه تدریجى دود تهران از غرب به شرق آغاز شده است.

به گزارش انتخاب، از عصر روز گذشته وزش باد ملایم در تهران و و کوچ آلاینده ها از آسمان پایتخت آغاز شد و پیش بینی می شود، تا آخر امشب وضعیت آسمان تهران تا حد زیادی بهبود یابد! تا تهران در شب یلدا، اندکی نفس بکشد!
با این حال، با وجود تشکیل دهها کمیته و جلسه اضطراری در شهر تهران بدون حتی یک خروجی قابل توجه برای مردم، این مدیریت بحرانی و از دیگر سو، باد و باران تهران نشان داد که باز هم باد و آسمان، تهران را نجات می دهد، نه راهکارهای دم دستی مسئولین!

البته با آغاز بارندگی، شاخص آلایندگی مناطق مختلف تهران در وضعیت نامناسبی است و تدائم باد و باران، باعث بهبود شرایط خواهد شد

هوای تهران سالم شد

وضعیت هوای تهران پس از بارندگی

چرا تعطیل نمی کنید؟!

از سوی دیگر، تکذیب فوری برخی مسئولین در مورد عدم تعطیلی مدارس در روز شنبه، بار دیگر نشان از عدم توجه جدی مسئولین به شرایط وخیم تنفسی شهر تهران دارد. هفته گذشته، «اتتخاب» با انتقاد از «درک سطحی کمیته اضطرار از تاثیر تعطیلی در آلودگی تهران» از مسئولین پرسیده بود: چرا دو روز اینده را از همین حالا تعطیل نمیکنید تا مسافرت های مردم به کاهش الودگی منجر شود؟!

در آن گزارش آمده بود: از آنجا که متاسفانه مدیران کشور راهی جز "تعطیلی" برای مقابله با آلودگی هوا بلد نیستند و از این "گزینه ی آخر"، در هر شرایطی استفاده میکنند، مشخص نیست چرا به طور قطره ای ، آن هم تنها ساعاتی مانده به نیمه شب به مردم اطلاع رسانی کرده و از اعلام تعطیلی روزهای آینده جلوگیری می کنند!

«انتخاب» در گزارش هفته پیشین خود تاکید کرده بود: «حالا که تعطیلی تنها راه چاره آقایان است و گریزی از این همه استعداد منحصربفرد مدیران نیست، با توجه به پیش بینی ساده از آلودگی روزهای آتی هفته، چرا از همین حالا روزهای سه شنبه و ٤ شنبه را تعطیل نمی کنید تا به مدد این تعطیلی، لااقل مسافرت بخشی از مردم به خارج از تهران، دوای درد تهران آلوده شود؟ این مدل تعطیلی، چه تاثیری در کاهش آلودگی شهر دارد؟»

با این حال، عدم تعطیلی یکباره روزهای آلوده ی هفته ی قبل و اعلام قطره ای و یک روزه ی تعطیلی ها (انهم ساعاتی مانده به نیمه شب) باعث شد نه تنها آلودگی افزایش یابد، بلکه حادثه زلزله ی تهران، باعث تشدید بحران در شهر شد!
از سوی دیگر، تکذیب مجدد عدم تعطیلی تهران در شنبه یا اوایل هفته آتی، بار دیگر این سوال را در ذهن ایجاد می کند که «چرا برای هفته آتی،ادارات و مدارس راازهمین حالا تعطیل نمی کنید؟مگر راهکار دیگری درمیان گزینه های دم دستی تان مانده؟!»

شوخی با جان مردم نداشته باشیم!

در ساعات اخیر با وزش باد و همچنین بارش باران غلظت ذرات معلق به شدت، مخصوصا در ایستگاه‌های غربی تهران کاهش یافت.

احمد طاهری، مدیر شبکه سنجش کیفیت هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه توضیحاتی ارائه داد.

*بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، در اثر وزش باد و بارش باران در ایستگاه‌هایی مانند دانشگاه شریف و دانشگاه تربیت مدرس که در روزهای اخیر دارای غلظت های بالایی از ذرات معلق کوچکتر از ۲/۵ میکرون بودند، از حدود ۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب به کمتر از ۳۰ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

*همچنین غلظت ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرون نیز کاهش محسوسی را نشان می‌دهد، به طوری غلطت این ذرات در ایستگاه های مذکور از ۳۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب به کمتر از ۱۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است. بنابراین انتظار می روند شاخص آنلاین کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم