بازدید 6500

چرا به مستاجران کرمانشاه کانکس داده نمی‌شود؟

کد خبر: ۷۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 19 December 2017

مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن گفت: اگر به مستاجرانی که خانه‌شان در زلزله کرمانشاه آسیب دیده کانکس بدهیم با توجه به این‌که مالک نیستند قطعا در فضاهای عمومی شهر مستقر می‌شوند و سیمای شهر پس از مدتی تبدیل به نوعی حلبی‌آباد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجید جودی اظهار کرد: در روستاهای زلزله زده کرمانشاه هم‌اکنون بیش از ۴۵۰۰ کانکس نصب کرده‌ایم. در شهرها نیز معضل اصلی ما سرپل ذهاب بود که بیش از ۵۰۰ کانکس علاوه بر تعدادی که مردم اهدا کرده‌اند مستقر شده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰۰ کانکس در شهر نیاز داریم. طبق برنامه در روستاها و شهرهای استان کرمانشاه بحث اسکان موقت تا پایان دی ماه به طور کامل محقق می‌شود.

وی درباره این‌که چرا به مستاجران کانکس داده نمی‌شود گفت: طبق چیزی که در شورای مدیریت بحران تصویب شده، مستاجرانی که خانه‌شان صد در صد تخریب شده پنج میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند. اگر به آنها کانکس بدهیم قطعا در فضاهای عمومی شهر مستقر می‌شوند و سیمای شهر پس از مدتی تبدیل به نوعی حلبی‌آباد می‌شود. اما مالکان کانکس را در محل خانه خود نصب می‌کنند که بعد از اتمام بازسازی منازل، جمع می‌شود. اما اگر به مستاجران کانکس بدهیم ممکن است ۱۰ سال دیگر هم در کانکس‌ها و در فضاهای عمومی بمانند. بنابراین عدم ارایه کانکس به مستاجران یک کار کاملا علمی و منطقی است.

مدیرکل دفتر نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن هم‌چنین درباره روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: حدود ۵۰ هزار واحد تعمیری روستایی، ۲۲ هزار واحد تخریبی روستایی و ۶۵۰۰ واحد تخریبی شهری داریم. هم اکنون در روستاها ۶۰۰ خانه پی‌کنی شده و در حال ریختن فوندانسیون هستند. ۱۰ هزار نفر هم به بانک معرفی شدهاند و بانک‌ها مرحله به مرحله دارند تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

جودی با بیان این‌که واحدهای تعمیری و احداثی هردو در اولویت هستند افزود: از کل ۵۰ هزار واحد تعمیری ۱۰ هزار واحد به بانک معرفی شده‌اند و کمک بلاعوض بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر هم به حسابشان ریخته شده است. اگر در دو ماه آینده تعمیری‌ها را سر و سامان بدهیم به موجودی مسکن منطقه ۵۰ هزار واحد اضافه می‌شود. بنابراین کسانی که در چادر مستقر هستند ظرف هفته‌های آینده خانه‌شان تعمیر می‌شود و اسکان می یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۵
نظرتون منطقی ولی مستاجرا چکار کنن. یه راه حل بدین
این چه توجیح بیخودی هست که می کنید الان طرف خونه وزندگیش رو از دست داده و هیچی نداره یعنی باید تو خیابون بخوابه؟
این اقدام خوبی است و تجربه ای است که در هنگام زلزله بم کسب شد.
حالا شما دلایلی را به درست یا غلط آورده اید که به مستاجران کانکس ندهید!ولی خب می شود بفرمایید نهایتا این بندگان خدا باید چکار کنند و کجا زندگی نمایند؟!!
چه استدلال باحالی،
حالا نمیشد ایشان به صورت موقت به مستاجران کانکس بدهند تا آنها هم بتوانند زندگی کنند؟
صورت مساله رو پاک نکنید.. بشینید فکر کنید!!! که جایی برای استقرار مستاجران در نظر بگیرید.
نظر آقایان بنیاد مسکن اینه که در سر پل ذهاب جایی برای نصب کانکس جهت مستاجران وجود نداره و ما مشکل زمین داریم!!!
حال یک سوال از این آقایان : چطور جا برای نصب چادر جهت مستاجران وجود داره ولی برای نصب کانکس وجود نداره؟؟!!
خوب همون جایی که قراره این بندگان خدا چادر بزنند، براشون کانکس بزنید. آنجه برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید.....
كل شهر يا خاك يكسان شده شما نگران چهره شهر هستيد؟زن و بچه ملت كه توخيابونن چيكار كنن؟اصلا مستاجرا همون جايي كه اجاره كرده بودن كانكس ميزنن ديگه.اين چيزا يعني به ذهن مسئولين نميرسه؟
راه حل اینه که به موجرین کانکس 2 تکه بدهند که بتوانند به مستجرین اجاره بدهند .
نخند ، باید به حال خودمون گریه کنیم
دریغ؛ و دردا وطن من . وطن من
آن مستاجر قبل از زلزله که در خیابان زندگی نمیکرده. در یک خانه ای مستاجر بوده که حالا خراب شده.صاحبخانه را پیدا کنید و کانکس را تحویلش بدید و از خودش تحویل بگیرید.
بله منطقی است ، البته به شرطی که ودیعه پرداختی مستاجران توسط صاحبخانه عودت داده شود
عذر بدتر از گناه - یعنی انسان از شنیدن این دلایل شرم داره تا چه رسد به دیدن
اگر یک مدیر با کفایت وجود داشت مناطقی رو برای اینکار اختصاص میداد که از پراکندگی جلوگیری شود حتی میتوان به شکل طبقاتی کانکس نصب کرد
سوال آخر اینکه مالکان یک آپارتمان مثلا 8 واحده چطور میخوان کانکس ها رو در حیاط شخصی اشون جا بدن که مستاجرین نمیتونن
از سرمای زمستان بمیرند مشکلی ندارد ولی اگر در فضای عمومی حلبی اباد درست کنند مشکل دارد
با مطالعه و بررسي دقيق به بعضي مستاجري كه خانه و شغلي در ان شهر ويران شده نداره بهتر است وجه نقد رهن يك واحد مسكوني در شهر ديگر كه امكان اشتغال وتحصيل كودكانش باشد پرداخت شود از شلوغي و بار كمك رساني به منطقه اي كه زيرساختهايش هم از بين رفته كاسته ميشود
به هرحال جای ساکن بودن، همون مکان رو به عنوان محل سکونت معرفی میکنن، و همچنان مستاجر اون واحد به حساب میان، دولت هم کانکس رو به محل سکونت سابق و مالک قبلی لینک میکنه و به این شکل میتونه مستاجر رو تحت فشار بزاره، البته بعد از اتمام واحد تخریب و یا تعمیر شده، اون وقت دولت میتونه با بازپس گرفتن کانکس از مالک مشکل احتمالی رو حل کنه، اگرچه اگر ایرانی به همون کانکس نیازمند باشه و با همون کانکس مشکلش حل بشه دولت باید در اختیارش بزاره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار