بازدید 26170
دریافت کارمزد از برخی تراکنش های کارتی، به زودی

بانک ملی افزایش کارمزد خدمات بانکی را کلید زد

کد خبر: ۷۵۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 07 December 2017


بانک ملی ایران اعلام کرد که به زودی دریافت کارمزد 25 تومانی از برخی تراکنش های مبتنی بر کارت های بانکی این بانک (ملی کارت) را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی، این بانک اعلام کرد که مطابق بخشنامه های صادر شده از سوی بانک مرکزی، دریافت سیستمی کارمزد را در تعدادی از خدمات خود عملیاتی خواهد کرد.

کارمزد 25 تومانی برای برخی تراکنش های مبتنی بر کارت

طبق این گزارش و در مرحله اول این طرح، این کارمزد در تراکنش های مبتنی بر کارت، با کارمزد 25 تومان به زودی اعمال خواهد شد. بر این اساس، تراکنش های منتخب مبتنی بر کارت (ملی کارت) که از طریق خودپرداز، سامانه سبا، همراه بانک، کیوسک، تلفن بانک و سامانه بام انجام شود، مشمول دریافت این کارمزد خواهند بود.

بام، سبا، تلفن بانک و همراه بانک ملی مشمول کارمزد می شود

طبق این اعلامیه ، قرار است تراکنش های کارت به کارت (ملی به ملی)، کارت به حساب، پرداخت قبض، خرید شارژ و اعلام مانده از طریق درگاه خودپرداز مشمول کارمزد شود. در خصوص درگاه های سبا، همراه بانک ملی، تلفن بانک و سامانه بام نیز، کارمزد یادشده به پرداخت قبض کارتی و خرید شارژ، تعلق می گیرد. خدمات کارت به کارت (ملی به ملی)، پرداخت قبض، خرید شارژ و اعلام مانده از طریق کیوسک نیز مشمول کارمزد 25 تومانی خواهد شد.

اتکا به درآمد کارمزد خدمات به جای نرخ سود بالا

بروز رقابت های ناسالم بین برخی بانک ها در سال های اخیر، موجب شده است برخی از آن ها برای جلب رضایت مشتریان، از دریافت هزینه برخی خدمات بانکی خودداری و در عوض، هزینه های خود را از طریق نرخ های سود بالای تسهیلات جبران کنند. این موضوع به گونه ای بود که بهمن سال گذشته، اعتراض ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی را نیز در پی داشت.

به گزارش ایسنا، وی به صراحت اعلام کرد که بانک‌های ایرانی اکنون به سمت درآمدزایی از محل سود تسهیلات رفته اند و در رقابتی مخرب با یکدیگر درآمد ناشی از کارمزد را حذف کردند. در این زمینه، برخی از گزارش ها حاکی از آن است که در کشورهای پیشرفته، بیش از 40 درصد مجموع درآمد بانک ها به دریافت کارمزد اختصاص دارد. این در حالی است که این رقم در ایران کمتر از 10 درصد است. چند روز قبل نیز حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران، با اشاره به این که سهم درآمدهای کارمزدی در بانک ملی ایران بسیار پایین است، گفت: این درآمدها در سال های 94 و 95 تنها دو و نیم درصد از کل هزینه های بانک را پوشش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۳
نرخ خدمات رو میگیرن، سود تسهیلات رو کم میکنن؟!؟!؟
عجب
پرداخت قبض ها چه ربطی به مردم دارد؟؟؟ سازمان مربوطه می خواهد پول دریافت کند مردم باید کارمزد بدهند؟؟؟!!!
وقتی این تصمیم درسته که نرخ سود بیار پایین نه که بهونه بشه برای سود و کارمزد برای درامد بیشتر
یعنی چه ؟؟؟ اگر بانک ملی می خواهد به جای سود بانکی از طریق خدمات درآمد داشته باشد باید همزمان با افزایش هزینه خدمات سود وام هایش را هم پایین بیاورد ....
خوب مسئله حل شد دیگه معلوم شد این کارتها دیگر هیچ ارزشی ندارنند بازگشت به گذشته و استفاده از پول نقد و فیزیکی در دستور کار مردم قرار گرفت .... واقعا که ... تصور کنید یک بازنشسته با حقوق ماهیانه اش برای خرده خریدهایش چقدر بایستی 25 تومان به بانک بدهد . مثلا یک شیر می خریم 25 تومان کسر می شود بعدش میخواهم مجددا از کارت استفاده کنم و کالای دیگر بخرم مجددا 25 تومان دیگر و همینطور ....
در همه جای دنیا برای خدماتی چون پرداخت قبض، انتقال وجه کارمزد مختصری دریافت می شود اما کیفیت خدمات ارائه شده با کارمزد باید یک هماهنگی داشته باشد یا خیر؟ خدائی این کیفیت خدمات دهی شایسته هیچ گونه کارمزدی نیست.
در مورد سود بانکی فقط یک سوال اساسی مطرح است. چرا بانک های دولتی نرخ سود سپرده خود را پایین تر از بانک های خصوصی نگه می دارند ؟در حالی که نرخ سود پرداختی برای وام های بانک های دولتی تقریبا برابر با بانک های خصوصی هست.
خب چرا یک ادم منصفی پیدا نمیشود که به بانک ها بگویید بجای افزایش کارمزدها ی خدمات ؛ هزینه های بانک را کاهش دهید و از این همه اسراف و ریخت و پاش جلوگیری کنید
فواره چو بالا رود ، سرنگون شود
عجب
باز شروع شد
این خدمات تو تمام دنیا رایگان وجزعی از وظایف بانکهاست فقط جهت اطلاع که مردم اینو میدونن
خیلی وقت هست که کارمزد 25تومانی را می گیرن حداقل برای حسابهای ملی به ملی
به نظر میرسد 25 تومن خیلی کم باشد .واقعیت این است که یک عده ازخودپردازبه عنوان اسباب بازی استفاده میکنند.
۲۵تومن؟۵۹ هزارتومن الان کم شده بخاطراستفاده ازبرنامه بام ملی.مامردم ایران همیشه ساده لوح هستیم.برنامه بام حذف میکنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار