بازدید 10582

خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

کد خبر: ۷۵۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 05 December 2017

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده است فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است.

مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حل جدی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که این سازمان هنوز نتوانسته راه‌حلی برای فاصله قابل توجه قیمتی پیدا کند، این بار رییس سازمان راهداری به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشتند.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌کند کمترین ایمنی را بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی کشور هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها نه‌تنها به سلامت مردم که به کاهش هزینه شرکت‌های بیمه نیز اختصاص پیدا می‌کند، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که صنعت خودروی ایران که برای چند دهه در ایران هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی بدهد.

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دارندگان و مسافران خودروهای ایرانی بوده است، اما قطعا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور نمی‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکاء برای این معضل باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۴
تعرفه خودرو رو صفر کنین به خودروسازای خارجی معتبر ژاپنی المانی اجازه بدین اینجا کارخونه تاسیس کنن تمامی تعرفه‌های اینا رو هم بردارین بتونن راحت بسازن از کارگر ایرانی استفاده کنن و ...
مدیران دو خودروساز وطنی رو هم بفرستین توی معدن، معدنکاری کنن
اتفاقا حرف خوبی زده دست بردارید از این حمایت 50 ساله با این فرقانها برای جان مردم اهمیت قائل شوید
ما صنعت خودرو نداریم ما مونتاژ خودرو داریم تولید کننده اصلی شرکت های چینی و هندی هستند سلامت مردم مهمتره یا منفعت یک مشت دلال و شرکتهای خارجی؟!!!!
فرقی نداره هر خودروئی بیاد تا قطعات داخلی سازی بشه هزاران میلیارد رانتی و اختلاسی باید به مافیای قطعه سازان و خودرونسازان برسه تا یه خودرو جایگزین بشه.
خدایا شکرت ، یک نفر حرف دل مردم را زد
تو را خدا طوری وارد کنید که مردم عادی هم بتوانند خرید کنند نه اینکه مجبور بشن دوباره این لگن های ایرانی را بخرند
قضیه را صفر و یک می بینید شم... واردات را تسهیل کنید، نه آزاد. این که جمله درستی هست. آیا همه کشورها با این ابعاد خودرو ساز دارند؟؟ حالا که ما داریم و تو انجامش موفق نبودیم باید بپذیریم و بیشتر از این سرمایه این کشور را بیهوده مصرف نکنیم. یعنی به فکر گسترش نباشیم (که البته الان هستیم) به فکر حفظ و ارتقا باشیم. این امر هم تا رقابت نباشد اتفاق نخواهد افتاد
حالا یکی هم از اید دولتیها پیدا شده حرف دل مردومو میزنه به مزاق شما خوش نیومده...
استرلیا وقتی دید نمیتونه رقابت کنه با کشورهای خارجی خودرو سازیشو به کل تعطیل کرد.
به اندازه کافی فرصت داده شده به این شرکت های خودروساز داخلی.دیگه وقت به اتمام رسیده براشون.
تعرفه واردات باید صفر بشه ببینیم اینا چند تا ماشین میتونن بفروشن
متاسفانه افت کیفیت یک ماشین ژاپنی مثل مزدا بعد از 14 سال از افت کیفیت یک ماشین داخلی 2 ساله کمتر است. چرا ؟
اینکه معلومه که خودروهای داخل ایمن نیستند و به قیمت حمایت از تولید داخل سالانه چندین هزار کشته و معلول میدیم.
نکنه شما تابناک عزیز دستت با این خودروسازها تو یه کاسه است.
این تحقق شعار ما می توانیم است که می توانند هر جنس بنجل و بی ارزشی را به ملت ایران تحمیل کنند
چرا تیتر با علامت تعجب میزنید؟!!!!یعنی نمیدونید که توان خودرو سازی درست رو نداریم؟!!!چندتا کشور خودروسازند حتما ما به زور باید خودروساز بشیم !!!!!؟؟؟؟ترکیه با مونتاژ و صادرات بالای 10 میلیارد صادرات خودرو داره بعد ما که میگیم خودروسازیم یک صدم این مبلغ رو هم درآمد صادراتی نداریم خوب باید وارد کنیم جون مردم و حفظ محیط زیست و کم کردن مصرف سوخت از هر چیزی مهمتره ولی برای دولتها فقط سود مهمه نه مردم!!!
حقیقتو گفته . حرف حق تلخه ؟
صنعتی که پس از پنجاه سال به جای نرسیده همان بهتر که نباشد اگر رقابت واقعی باشد شاید خودروسازان بفکر حفظ خود و اصلاحات واقعی باشند و الا صد سال دیگه هم همین که همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
با این سرعت رشد تکنولوژی در دنیا و سرعت تغییر و تحولات خودروسازی ایران، این فاصله نه سال به سال که روز به روز در حال بیشتر شدن است.
حرف کاملا صحیح و منطقی.
حق با ايشان است.
خودروسازهاي داخلي هم مامني شده اند براي تامين هزينه هاي پنهاني بعضي ها.
مشکل خودروسازي و صنايع وابسته را بايد در رانت هاي خورده شده جستجو کرد.
بعبارتي موضوع را از اين ديدگاه مي نگريم: چرا بعد از اين همه هزينه که صرف صنعت خودروسازي شده بازهم دچار مشکل ، عدم پيشرفت ، گران فروشي، ناايمني و ... است؟
پس با ورود خودروهاي برتري که جان مردم و هوا را نجات مي دهند ، خودروسازها و صنايع وابسته هم به فکر بهسازي مي افتند که اتفاقي است بسيار خوب .
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

تصادفات اتومبیل در ایران وحشتناک است . در واقع یک آدم کشی به تمام معنی است . کسانی که در راس امور مملکت هستند و فکری به حال این ملت بدبخت نمی کنند . هیچ خانواده ای در ایران نیست که دوستان و فامیلشان را در تصادفات صدمه و یا از دست نداده باشد . چون در ایران آدم ارزش ندارد . اما در کشور فرانسه و حتی اروپا و آمریکا هر شهروند ارزش دارد . این واقعا" وحشتناک است . با دستان خودمان، خودمان را به هلاکت میرسانیم . باید دادستان کل کشور نسبت به ایران خودرو و یا شرکت سایپا اعلام جرم نماید و تفهیم اتهام نماید به جرم تولید ماشینهای نا ایمن و نا امن و بدون کیفیت نسبت به رقبای اروپایی و آنها را دادگاهی نماید . یا اینکه تولید داخل خودرو را تعطیل نماید . ................
سلام

اتفاقا کاهش تعرفه خودرو باعث میشه یا خودروسازان حذف بشوند، یا یه تکونی به خودشون بدن
پولی که در صنایع خودروسازی سرمایه گذاری شده در مقابل هزینه تلفات انسانی که در اثر ناایمن بودن به مردم و کشور تحمیل می شود هیچ است. واقعا باید فکری شود.
این صنعت خودرو به این زودی ها درست نمیشه... پس بهتره تبدیل به قطعه ساز بشه.... ماشین هم به عنوان محصول نهایی وارد کنیم خیلی بهتره....
خدا پدرش رو بیامرزه، یک مرد پیدا شد که راه حلی برای نجات مردم از دو شرکت به جان و مال مردم دفاع کنه، مردم به خاطر وجود این دو شرکت مجبور هستند آشغال های بی کیفیت تولید این دو شرکت رو سوار بشن و جان و مالشون به مخاطره بیفته تا این دو شرکت سود کلان به جیب بزنن آخه کدوم کشور و مملکتی جان و مال کل ملتشو فدای منافع دو شرکتی میکنه که برای جان و مال مردمش ارزشی قائل نیست، این دو شرکت بجز منفعت طلبی چه گلی به سر این مردم زدند؟
راه حل شما چیه نگارنده عزیز؟؟؟
خب راست گفته دیگه تعرفه رو بردارن قیمت میاد پایین مردم حق دارن سوار ماشین ایمن بشن وقتی دارن همون پولو واسه قوطی حلبی ایرانی میدن. این کارخونه ها رو هم جمع کنن از فضای خالیش برای مدیریت بحران استفاده کنن چون اینجوری شاید بتونن یه جوری جون این همه آدمو به کشتن دادن جبران کنن.
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

اینجانب از سایت محترم تابناک انتظار داریم که در این رابطه تصادفات اتومبیل در ایران کاملا" اعلام موضع نمایند . و همه مسئولین کشور را مورد سوال و بازخواست نمایند ............واقعا" اعلام جنگ نمائید البته با قلم و نقد و نظریه کارشناسی متقن ..........آنها باید در دادگاه جوابگو باشند به جرم کشتن مردم بطور غیر مستقیم . و خودشان از بهترین ماشینهای اروپایی استفاده نمایند ..............با ایمنی کامل اگر یک بنز آلمان با سرعت 60 کیلومتر به یک مانع بتنی اصابت نماید سرنشین آن صدمه نمی بیند ........در تلویزیون نمایش داده شده است . .............
دولت باجزیمه کردن مردم از افزایش آمار تلفات جلوگیری خواهدشدنیازی به خودرو های خارجی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
اینم حرفیه
احسنت!
آفرین!
حالا فهمیدم چرا دخترها فقط ماشین های خارجی رو قبول می کنند سوار بشن
چون امنیت بیشتری داره....
جواب سوال مطرح شده در متن را مردم سالهاست دارند با جان و مال خودشان میدهند...اگر هنوز پاسخی گرفته نشده لطفا مسئولین و سازندگان این خودروها به استفاده از انها ادامه دهند تا به پاسخ یا سرای باقی برسند..دست از سر مردم بردارند..( ای وای یادم رفته بود انها از این ماشینها سوار نمیشوند)
کاملا درست گفته ایشون .چند نفر دیگه باید کشته بشن تا دست از سودجویی بردارند و در این کارخانه های آدمکش ساز را ببندند.
به نظر من که کاملا حرف حساب زده. یه عمره ملت دارن همیون میگن.
اگه جان مردم تو این کشورارزش داشت ومسولین اهمیت میدادن حرف ایشون صحیح وقابل تقدیره
آقا حساب دو دو تا چهارتا هشتس
اولا اکثر خودرو ها داخلی مونتاژ هستن که در بهترین حالت 50 درصد تولید داخله
دوما وقتی خسارت بی کیفیتی خودرو از درامد آن برای دولت بیشتره چه لزومی داره تولید بشه
سوما اگه دولتی ها دست از سر خودرو بردارن و تولید خصوصی بشه در نتیجه تولید کننده هم مجبوره کیفیت رو ببره بالا
تمام سازنده های قطعات بایستی دارای واحد کنترل کیفی باشند و این واحد ها باید کلیه متریالها را چک کنند حتی در مورد ساخت قطر فلزات و نوع جوشکاری باید در نظر گرفته شود . با توجه به خرابی بیش از حد خود رو ها میشود گفت هیچ کنترل کیفی و آزمایشی بر روی هیچ گونه قطعات انجام نمیشود.
خودروهای ما با استانداردهای بین المللی فاصله داره قبول.ولی نباید انتظار داشت تو برخورد شاخ به شاخ با کامیونی که سپری مقاوم تر از تیر آهن داره خودرو دووم بیاره!بهتره کمی هم به فکر ارتقاء فرهنگ رانندگی باشیم.نه اینکه به هر بهانه ای سیاست اقتصاد مقاومتی رو تضعیف کنیم.
واردات خودرو باعث افزایش شدید نرخ ارز و فشار بیشتر به قشر متوسط و فقیر خواهد شد ... باید با خودرو سازها برخورد بشه و اونارو مجبور کرد که خودروهای امن تری بسازن .. همین سمند و پراید رو اگه از مواد اولیه مناسب بسازن و در مونتاژشون دقت بیشتری بشه ، خودروهای امن تری خواهند شد .. اگه قوانین سخت تری برای برخورد با رانندگان متخلف وضع بشه ، تصادفات کمتر میشه .. مثل همه ی کشورها که این کار رو میکنن .. بطور مثال رانندگی با سرعت ۸۰ کیلومتر در شهر در آلمان ممکنه به ابطال گواهینامه و زندان ختم بشه ولی در ایران یه چیز عادیه !!! نتیجه ش میشه کشته و معلول شدن دهها هزار عابر بی گناه

متاسفانه مشکل اصلی کشور ما ، ضعف قانون و مجری قانونه ... نه با خودروساز برخورد میشه نه با پیمانکار متقلب راه ساز نه با رانندگان متخلف
مشکل خودرو نیست مدیر است.در واقع باید بگین." مدیران داخلی ایمن نیستن مدیر وارد کنید"
البته خودروسازی در ایران فقط نقش انتقال پول رو از نقطه ای به نقطه دیگرو داره و تمام کارخانجات و کارگر نمایشی بیش نیست . خوب ما خریدارها حاضریم خودرو رو از خارج وارد کنین اون سهم رو هم از جیبمون بدیم .
کمپین نخریدن خودروی داخلی مجددا باید احیا بشه . و مردم هم باید برای حفظ شان و جایگاه خودشون مقاومت کنن و نگذارن هر جریان سیاست بازی وحدت اونها رو بشکنه .
خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!
جانا سخن از دل ما میگویی
2
تولید خودرو از شروع کار اشتباهی نبود. افق خوبی ترسیم شده بود. ولی بعدها مسیر را اشتباه رفت.
بايد اجازه داد كمپاني هاي معتبر اروپايي، ژاپني و كره اي در ايران اقدام به تاسيس كارخانه بكنند. مديريت اين كارخانه ها در اختيار شركت خارجي باشد ولي نيروي كار آن از داخل ايران تامين شود. هم كارگر به اين ترتيب بيكار نمي شود و هم امكان استفاده از تاسيسات زيربنايي ما به اين شركتها داده مي شود. به اين ترتيب هم امكان صادرات فراهم مي شود و هم مردم خودروي خوب سوار مي شوند. ...
هر چند وقت به چند وقت فقط حرفش رو میزنین هیچ اتفاقی نمی‌افته جز افزایش قیمت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان