بازدید 5349

پوتین: تقریباً تمام خاک سوریه آزاد شده است

کد خبر: ۷۵۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸ 05 December 2017

حمله جنگنده‌ها به کاخ ریاست جمهوری در «صنعاء»رئیس جمهور روسیه با اعلام آزادسازی تقریباً تمام خاک سوریه از جمله مناطق مسیحی نشین از سلطه تروریستها، بر اهمیت اعاده صلح جهت بازگشت پناهجویانِ تمامی ادیان به موطن خود تأکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» روز دوشنبه در دیدار با رؤسای انجمنهای مسیحی ارتدوکس اعلام کرد که «تقریباً تمامی خاک سوریه از جمله مناطق تاریخی مسیحی نشین در این کشور از سلطه تروریستها آزاد شد».

وی بر اهمیت اعاده صلح جهت بازگشت پناهجویانِ تمام ادیان به موطن خود تأکید کرد.

پوتین در این دیدار گفت: «موقعیت کنونی در این کشور [سوریه] به تدریج در حال تغییر است. نیروهای مسلح سوریه تحت حمایت ارتش روسیه تقریباً تمام خاک این کشور از جمله مناطق تاریخی و مسیحی نشین را از سلطه تروریستها آزاد کرده اند».

رهبر روسیه اظهار داشت که «مسکو به احیای مکانهای مقدس متعلق به مسیحیان سوریه و همچنین مسلمانان و یهودیان این کشور کمک خواهد کرد».

وی در اینباره گفت: «ما به اعضای سایر ادیان از جمله مسلمانان که به خوبی به رنج و محنت آنان در زمان سیطره تروریستها، افراط گرایان و سارقان مسلح آگاه هستیم، کمک خواهیم کرد. ما همچنین به یهودیان و شماری از سازمانهایی که خواستار کمک از ما برای احیاء و بازسازی مکانهای مقدس آیین یهود شدند، کمک خواهیم کرد».

پوتین در ادامه اظهارات خود تأکید کرد که بازگشت جمعیت مسیحی و پناهجویان سایر ادیان به موطن خود در برقراری مجدد یک زندگی صلح آمیز در این کشور جنگ زده [سوریه] نقشی حیاتی ایفاء خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به کمکهای بشردوستانه مسکو، کلیسای ارتدوکس روسیه و سایر سازمانهای مذهبی به سوریه ظرف چند سال گذشته گفت که «برپایی یک زندگی صلح آمیز در کوتاه ترین زمان ممکن بسیار مهم است و اینکه افراد بتوانند به خانه های خود بازگردند و بازسازی معابد و کلیساهای خود را آغاز کنند».

گفتنی است که ماه میلادی گذشته، «والری گراسیمف» رئیس ستاد ارتش روسیه اعلام کرد که فاز فعال عملیات ضد تروریسم روسیه در سوریه رو به پایان است. گراسیمف همچنین گفت که تلاشهای مشترک سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به حفظ حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی در سوریه، توقف جنگ داخلی و خلق موقعیتهایی برای اعاده صلح در این کشور کمک کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر