بازدید 8356

آغاز تحقیقات وسیع و بی‌سابقه علیه داماد ترامپ

کد خبر: ۷۵۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 26 November 2017

بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، تحقیقات گسترده‌ای را درباره ارتباط «جرد کوشنر» با مقامات خارجی آغاز کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ «رابرت مولر»، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، به سراغ «جرد کوشنر»، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رفته است.

مولر پیش از این نیز اعلام کرده بود برای به نتیجه رساندن پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، روابط هریک از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و در این راه هیچ استثنایی قائل نمی‌شود.

کوشنر یکی از مظنونان پرونده مولر است؛ زیرا پیش از این، ارتباط وی با برخی مقامات خارجی به اثبات رسید و حالا مولر به دنبال کشف ابعاد جدیدی از این ارتباط‌های مخفی است.

بازپرسی جدید از کوشنر، بخشی از یک تحقیقات گسترده درباره ارتباط داماد ترامپ با مقامات خارجی از جمله سران رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود. به موجب این تحقیقات، کوشنر پس از ارتباط‌های مخفی با برخی مقامات صهیونیست، مانع از تصویب قطعنامه‌ای الزام آور از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل شده است.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ قطعنامه ۲۳۳۴ را برای پایان دادن به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی تصویب کرد که به دلیل رای ممتنع آمریکا، این قطعنامه غیرالزام آور شد.

رابرت مولر قصد دارد ارتباط‌های مخفی کوشنر در بازه زمانی دو ماهه انتقال ترامپ به کاخ سفید (نوامبر تا ژانویه) را مورد بررسی قرار دهد.

زمانی که رای گیری برای تصویب قطعنامه انجام شد، هنوز «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، اختیار دولت را در واشنگتن در دست داشت. اما در آن زمان کاخ سفید تصمیم گرفت از حق وتوی آمریکا علیه این قطعنامه استفاده نکند؛ بلکه نماینده آمریکا فقط به ارائه رای ممتنع کفایت کرد. آمریکا پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ سابقه وتو کردن قطعنامه تنظیم شده سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل را داشته است.

در حالی که پیش نویس قطعنامه ۲۳۳۴ را مصر تهیه کرده بود، دونالد ترامپ از «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور مصر، خواست از این طرح عقب نشینی کند. پس از آن سفیر مصر در سازمان ملل اعلام کرد کشورش به دلیل فشار‌های شدید، از ارائه قطعنامه علیه اسرائیل صرف نظر کرده است. البته سرانجام مالزی، نیوزلند، ونزوئلا و سنگال پیش نویس را تهیه کرده و به شورای امنیت ارائه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار