بازدید 4115

کشف 1.5 تن سیر قاچاق چینی

معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران گفت: دیشب در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران حدود 1.5 تن سیر قاچاق کشف شد.
کد خبر: ۷۴۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶ 23 November 2017
معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران گفت: دیشب در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران حدود 1.5 تن سیر قاچاق کشف شد.

کوهستانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و­ سیما، گفت: با همکاری بازرسی اصناف مستقر در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران روز گذشته محموله ای­ در یکی از حجره های میدان مرکزی­ میوه و تره بار 1.5 تن سیر چینی کشف و ضبط شد که به­ ­مرکز اسازمان اموال تملیکی می بریم تا بر اساس قانون­ اقدام می شود.

وی تاکید کرد: وزارت جهادکشاورزی­ و اتاق اصناف نظارت های مستمری را به صورت شبانه روز انجام می دهند و­ همه بارفروشان می توانند واحدهای متخلف را­ معرفی کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه قاچاق محصولات کشاورزی ­بی هویت تولیدات داخل و امنیت مردم را تهدید و بازار را آشفته می کند.

معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران تصریح کرد:بیشتر­ محصولات قاچاق داخل حجره هایی است که به اشخاص اجاره داده شده و صاحب حجره حضور ندارد و مستاجر برای سودجویی بیشتر اقدام به نگهداری و توزیع کالای قاچاق می کند.

وی افزود: قانون با صاحب حجره برخورد می کند اما صاحب حجره چون تعهدی نگرفته است زیر بار این قضیه نمی رود و متاسفانه محموله های زیادی وجود دارد.

وی افزود : از اتاق اصناف­ انتظارداریم بازرسی ها را فعال و متخلفان رابه ما معرفی کنند.

فاضلی گفت : امسال آمار قاچاق بسیار کمتر از گذشته است­ و با افزایش 3 برابری بازرسی ها میزان کشفیات 50 درصد کاهش یافته است.


سلامت محصولات قاچاق قابل تایید نیست
 
بازرس میدان­ مرکزی میوه و تره بار گفت:مردم کالا های خود را از واحدهای صنفی دارای مجوز خریداری کنند.

علیرضا سبزعلی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ­، گفت: طی فرایند گشت شبانه که کارشناسان جهاد کشاورزی و بازرسان اصناف­ داشتند محموله سیر خشک چینی بالغ بر 1500 کیلو گرم توقیف و شناسایی و کشف شد و پرنده تخلف فرد خاطی بالغ بر 80 میلیون ریال ­­تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد .

این کالاها در اختیار سازمان اموال تملیکی استان تهران قرار می گیرد.

وی ادامه داد:­ مردم هر گونه تخلف صنفی را به سامانه 124 سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران گزارش و اعلام کنند تا رسیدگی شود.

سبزعلی تصریح کرد: مردم از محصولات قاچاق بدلیل اینکه نحوه کاشت و برداشت آن مشخص نیست استفاده نکنند از سلامت و بهداشت کالاها اطلاعی نداریم و ممکن است باعث بیماری شود.

وی ادامه داد: مردم­ کالای­ قاچاق خریداری نکنند­ تا کمتر شاهد ورود این کالاها باشیم.

وی­ با اشاره به اینکه مردم باید از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و کار خریداری کنند­، افزود:­ سیر ایرانی قیمت بالاتری دارد و در حال حاضر کیلویی 18 تا 20 هزار تومان فروخته می شود­ اما سیر چینی حداکثر 15 هزار تومان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان