بازدید 3424

خطری که زلزله‌زدگان چادرنشین را تهدید می‌کند

کد خبر: ۷۴۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 23 November 2017
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در چادرهای زلزله زدگان هشدار داد.

امیر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در شرایطی که برخی از هم استانی‌ها به دلیل وقوع زلزله در چادر اسکان دارند، خطر گازگرفتگی ناشی از وسایل گرمایشی غیراستاندارد آنها را تهدید می‌کند.

وی بهترین وسیله که در چادرها قابل استفاده است را بخاری برقی عنوان کرد و ادامه داد: این وسیله گرمایشی خطری از نظر تولید گاز منوکسیدکربن ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه تاکید کرد: برخی از چادرها که ممکن است برق نداشته باشند به ناچار از چراغ والور یا گاز پیک نیکی استفاده می‌کنند که امکان تولید گاز منوکسید کربن دارد.

مرادی با بیان اینکه این وسایل تمام اکسیژن محیط را مصرف کرده و گاز منوکسیدکربن به فضا وارد می‌کند، اظهار کرد: در این شرایط حتما باید منفذی برای ورود و خروج هوا وجود داشته باشد و افراد از مسدود کردن چادرها به طور کامل خودداری کنند.

وی با بیان اینکه گازمنوکسید کربن گازی بی رنگ و بدون بو است که در مدت کوتاهی باعث آسیب جدی به مغز و حتی مرگ خواهد شد، افزود: متاسفانه در همین مدت یک مورد فوت بر اثرگاز گرفتگی در چادرها داشتیم.

به گفته مرادی، مشکل دیگر این است که گاهی برخی افراد اتصال بین وسیله گرمایشی و منبع تامین سوخت را به خوبی برقرار نمی‌کنند و گاز وارد فضا می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وجود گاز در فضا با کمترین جرقه منجر به آتش خواهد شد، به افراد توصیه کرد: از اتصالات درست وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: به علاوه وسیله گرمایشی نباید خیلی به دیواره چادر نزدیک باشد، زیرا ممکن است باعث آتش گرفتن چادر شود که تا کنون مواردی هم از آتش گرفتن چادرها داشته ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان