جنگ قدرت جناح های سیاسی در مناطق زلزله زده با دو «اسم رمز متفاوت»!

تیتر این گزارش را اگر یکی از رسانه های داخلی، کار کرده بود، چندان جای تعجبی نداشت. در ایران به دلیل فقدان خیلی چیزها و عدم اجازه برای فعالیت خیلی چیزهای دیگر، هر پدیده ای خیلی زود سیاست زده می شود؛ حتی خرابی، حتی بی خانمانی، حتی غم و درد و رنج! نکته رنج آور اینکه این تیتر گزارش خبرگزاری رویترز درباره نزاع قدرت جناح های سیاسی ایران در مناطق زلزله زده است.
کد خبر: ۷۴۸۳۲۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 18 November 2017
|
15246 بازدید
|
اگر تیتر این گزارش را یکی از رسانه های داخلی کار کرده بود، چندان جای تعجبی نداشت. در ایران به دلیل فقدان خیلی چیزها و عدم اجازه برای فعالیت خیلی چیزهای دیگر، هر پدیده ای خیلی زود سیاست زده می شود؛ حتی خرابی، حتی بی خانمانی، حتی غم و درد و رنج! نکته رنج آور اینکه این تیتر گزارش خبرگزاری رویترز درباره نزاع قدرت جناح های سیاسی ایران در مناطق زلزله زده است.

به گزارش «تابناک», البته می توان در نگاه اول خود را راحت کنیم و چون همیشه بگوییم، این خبرگزاری انگلیسی به دنبال تز معروف انگلیسی ها نزد ایرانیان یعنی «تفرقه بینداز و حکومت کن» هستند و دست ایادی استکبار در میان است، ولی چه می شود کرد با این همه واقعیت که در روی زمین زلزله زدگان از این نزاع قدرت مشاهده می کنیم؟!

از همان روز اول زلزله، دست فرمان و خط آتش رسانه های دولتی و اصلاح طلب، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی با اسم رمز «مسکن مهر» رونمایی شد. در اولین ساعات پس از زمین لرزه، هنگامی که مردم ایران چشم خود را از خواب گشودند و با خبر زلزله در نواحی غربی کشور، روبه رو شدند، به همان میزان که از زلزله شنیدند، از مسکن مهر هم شنیدند که مقصر این همه خرابی و ویرانی مسکن مهر بوده است. البته بعدها برخی دیگر گفتند که کمترین کشته ها مربوط به مسکن مهر بوده و در مقابل در بافت های فرسوده و بیمارستان نوسازی که در دولت کنونی ساخته و ظاهرا هم با خاک یکسان شده بود، کشته ها بیشتر بوده است؛ هر چند برای بررسی بیشتر، باید بعدا کار تحقیقی بیشتری در این باره صورت بگیرد و درصد خرابی های مسکن مهر و بیمارستان نوساز شهر و مقصران احتمالی آن معرفی شوند؛ اما به هر حال، کلید واژه مسکن مهر، اسم رمز یک جناح برای حمله جناح دیگر بود، در همان آغازین روزهای زمین لرزه!

جناح مقابل اما با نام رمز «سوء مدیریت»، به مقابله با دولتی ها در سرزمین های زلزله دیده رفت و دولت را متهم کرد که در زمینه کمک رسانی و توزیع مناسب کمک ها به مردم، مدیریت قابل توجهی ندارد و با اینکه کمک های زیادی به مناطق اعزام شده، برخی همچنان بدون امکانات اولیه روزان و شبان سرد و پاییزی خود را سپری می کنند. حتی عده ای در این میان خبری را منتشر کردند که استاندار در شب زلزله با معاون اول تماس گرفته و او در جواب گفته است که امشب تولد رئیس جمهور است و فردا به این مسأله رسیدگی می کند؛ خبری که البته قویا از سوی استاندار کرمانشاه تکذیب شد. عده ای حتی تصاویر حضور رئیس جمهور در مناطق زلزله زده سوار بر ماشین ضد گلوله را با حضور صمیمانه و مردمی رئیس جمهور سابق آمریکا در میان حادثه دیدگان حوادث آمریکا را مقایسه و حسن روحانی را از این بابت شماتت کردند!

وضعیت به تدریج به گونه ای پیش رفت که هر فرد یا صاحب رسانه یا تریبونی، وظیفه ملی و امداد رسانی جمعی را به گونه ای که مطلوب خود و گروه های ذینفع شان بود، روایت کردند. طرفداران سپاه از سپاه گفتند، دوستداران ارتشی ها از ارتشی ها گفتند، دولتی ها از دولت گفتند، مردم از مردمی ها گفتند. در حالی که همه این نهادها و مردم برای تسکین بخشی از درد هموطنان غرب کشور دور هم گرد شده اند، همه باید مکمل هم باشند، تا عملا دردی از جان این مردم برداشته شود. خط افتراق و تفرقه حتی در کمک رسانی به هموطن، شاید تنها در جایی شبیه ایران دیده شود.

هرچند همه این اتفاقات افتاده است، هنوز هم دیر نیست. داوطلبان و خیرین مردمی، خود را در تقابل با نهادهای حاکمیتی نمی بینند. اگر اعتمادی به آنان شده و مردم مبالغی را به حساب آنان برای کمک به هموطنان واریز کرده اند، وقت و پول حاصله را صرف تقابل نکنند. نهادهای حاکمیتی، در کمک رسانی خوب است که گوی سبقت را از هم بربایند، اما این سبقت فقط در کمک رسانی و کاستن از دردها و آلام مصیبت زدگان باشد، نه مسابقه دادن در تخریب تلاش های یکدیگر! نه مسابقه دادن در حضور در مقابل تلویزیون ها و ژست های تبلیغاتی گرفتن.

زلزله غرب کشور نشان داد حس عمیق وطن خواهی ایرانیان، همچنان با قدرت و صلابت در خونشان جریان دارد. مردم نشان دادند برای دستگیری از هموطنانشان در هر کجای این وطن پر افتخار باشد در حد توان ایستاده و پای کار هستند. نهادهای حاکمیتی و دولتی هم اگر در کمک به همدیگر و نه تخریب کوشا باشند، ثمره همه تلاش ها بدون اینکه دغدغه اسم ها باشد، خیلی زود به ثمر خواهد رسید.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
مدتهاست دیگه کسی سنگ ملتو به سینه نمیزنه و مدتهاست هرکسی دنبال اینه که از هر نمدی واسه خودش و گروهش کلاهی درست کنه
بدبخت ملت !!!!!
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
اتفاقا محور و شعار نخ نمای همه جریان های سیاسی از اصولی اش تا اصلاحی اش همین مردم نگون بخت بودنه ومطمئن باش در آینده هم باز از این کلمه مردم استفاد و عوامفریبی صورت میگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
جناح های سیاسی در حد بجه های مهد کودک از عقل و شعور برخوردارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
يكي از همين رسانه ها خبرگزاري تابناك بوده است كه فقط سعي داره از قلم خود براي تخريب دولت قبل استفاده كند . چون نميخواهد واقعيت ها را ببيند و فكر ميكند اگر طرف مقابل را بكوبد مشكلات كشور خود به خود حل ميشود . جاي تاسف است كه براي موقعيت كاري خودتان همه چيز را زير پا ميگذاريد . به راحتي برچسب ميزنيد . به راحتي تهمت ميزنيد و به راحتي مينويسد . الان پنج ساله كه فقط تخريب كرده ايد چه چيزي نصيب كشور و مردم شده . ايا خبرهايتان كمكي به مردم و كشور كرده است . بايد به خدا پاسخگو باشيد چون فقط خدا از نيتهايتان و دلهايتان خبر دارد . كمي مصف باشيم و خبرهاي همدلي و روحيه پخش انتشار دهيم . نه بذر دودسته گي در كشور بپاشيم /
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
آنانی که در خدمت با یکدیگر رقابت نمودند، حتی اگر جناحی هم بوده است، بهترین شیوه رقابت را انتخاب نموده اند.
و آنانی که فقط راه تخریب آن هم مبتنی بر بی وجدانی را انتخاب نموده اند بیشتر خود را رسوا نموده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
عزیزم شما خودت وسط دعواهای سیاسی بودی چرا الکی خودتو بی گناه جلوه می دهی بعد هم موضوع را گردن کسی ننداز انقدر آش این دولت شور است که رسانه های طرفدار دولت هم از بابت بازدید رییس جمهور از این مناطق حالشان بهم خورده و به مشاورینش ایراد می گیرند.شما خودت سردمدار انتقادات بدون کارشناسی و مغرضانه از مسکن مهر بودید.استاندار خودش دیر به مردم سر زده است.این نوع کار کردن را هم ثروتمندان آمریکا هم انجام نمی دهند.البته مردم ما هم دیگر فهمیدند چه کسی برایشان کار می کرده است.انقدر دروغ گفته اید که ادم مجبور است از یکی مثله احمدی نزاد حمایت کند و اخرش بگوید خدا پدر و مادرش را بیامرزد.این دولت چادر هم در اختیار مردم نمی گذارد.در مورد چی حرف می زنید.انقدر الکی از دولت حمایت نکنید.مردم در سرما در حال تلفن شدن هستند سر پناه ندارند خانه ندارند فرزند و همسر و خواهر و برادر و ... از دست داده اند رییس جمهور حال ندارد از ماشین پیاده شود ؛این چه مصیبتی است بر سر این کشور آمده است.مرحوم هاشمی خودش یک دقیقه اینطوری نبود، با چه دیدگاهی از این اقا حمایت کرد و شد رییس جمهور این مملکت.جواب این مردم مظلوم و بیگناه را چه کسی می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
قدري ارام تر مرد مومن مقاله از گرو گو كشي مي گويد وشما هم كه همين رويه را دنبال مي كني . سياست زدگي بلاي خانمانسوز كشور ماست كه بذر بي اعتمادي را در دل ملت نشانده . قدري ارام تر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
چیزی که در این بین خیلی واضح است عدم اعتماد مردم به تمام جناح های سیاسی و خود دولت است. این خیلی بد است.
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
توی این حادثه زلزله یک موضوع به روشنی و صراحت آشکار شد و آن هم این است که مردم از دلتمردان و مدعیان اموربطور کامل قطع امید کردنه وخودشون برای خودشون آستین بالا زدند.
نه اصولی اش و نه اصلاحی اش. هیچکدام .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
این دو حزب کشور را به نابودی خواهند کشاند مردم از هر دو گروه خسته شده اند کی این ملت بر علیه این دو گروه بپاخیزد بزودی انشاء الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
همیشه تخریب از سمت اصلاح طلبان شروع میشه
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States of America
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
جای تاسفه
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات