بازدید 5243

۲۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد/ پیش‌بینی بانک فرانسوی از روند قیمت طلا

روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۶۳ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۳۹۱ قرارداد به فروش رفت. همچنین بانک بی ان پی پاریباس فرانسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا اواسط سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 12 November 2017
روز گذشته در بورس کالای ایران ۲۵ هزار و ۵۴۲ قرارداد آتی سکه به ارزش ۳ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین حال در بازار نقدی سکه، قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار تهران در حالی ۸ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافت که نرخ دلار، یورو و پوند نیز با رشد همراه بود.

به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته با ۸ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان فروخته شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۴۰۰ تومان افت نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته، یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با ۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته ۶۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با یک هزار تومان افت، ۳۸۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. 

قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز مذکور ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۵۰ تومان رشد، ۱۲۵ هزار تومان تعیین شد.  

همچنین روز گذشته هر ۵ سررسید آتی سکه افزایشی بودند، به طوری که در جریان معاملات روز گذشته سکه طلا تحویل آبان ماه ۰.۶۳ درصد رشد کرد و با رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان داد و ستد شد. در این سررسید بیش از ۳۹۱ قرارداد به فروش رفت.

در همین حال قرارداد آتی سکه طلا سررسید دی ماه نیز در حالی با داد و ستد ۲۸۴ قرارداد مواجه شد که با رقم یک میلیون و ۳۹۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد ۰.۵۷ درصد را تجربه کرد. از سوی دیگر سکه طلا تحویل اسفند ماه ۹۶ نیز با رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزارتومان داد و ستد شد که ۰.۴۶ درصد رشد داشت. در این سررسید نیز ۳۷۷ قرارداد معامله شد. 

قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۵۳۲ قرارداد را تجربه کرد که با  رشد ۰.۵۱ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۴۶۵ هزارتومان به کار خود پایان داد. 

قرارداد آتی سکه تحویل تیر ماه سال ۹۷ در حالی معامله ۱۰ هزار و ۴۶۷ قرارداد را تجربه کرد که با  رشد ۰.۵ درصدی قیمت و قرار گرفتن در عدد یک میلیون و ۵۰۸ هزارتومان به کار خود پایان داد. به نقل از بورس کالای ایران، در آخر سکه در سررسید شهریور ماه سال ۹۷ که با بیشترین تعداد قرارداد مواجه شد و ۱۳ هزار و ۴۹۱ قرارداد را ثبت کرد، با ۰.۷۵ درصد رشد با رقم یک میلیون و ۵۵۸ هزارتومان مورد داد و ستد قرار گرفت. 

۲۵ هزار قرارداد آتی سکه منعقد شد/ پیش‌بینی بانک فرانسوی از روند قیمت طلا


پیش‌بینی بانک فرانسوی از روند قیمت طلا

بانک بی ان پی پاریباس فرانسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا اواسط سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد. به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک بی ان پی پاریباس اعلام کرده است که قیمت جهانی طلا در آغاز سال 2018 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد ولی تا اواسط سال آینده تحت تاثیر پایین بودن نرخ بهره واقعی با افزایش نسبی مواجه می شود.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده بار دیگر روندی نزولی داشته باشد.

بانک بی ان پی در این گزارش پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی به 1255 دلار خواهد رسید. البته قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست سال آینده به کمتر از 1210 دلار می رسد و این رقم در سه ماه دوم 2018 میلادی به بیش از 1325 دلار خواهد رسید.

این گزارش افزود: میانگین قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم سال آینده به 1265 دلار و در سه ماه پایانی نیز به کمتر از 1220 دلار خواهد رسید که علت اصلی این کاهش قیمت، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

این بانک در ادامه پیش بینی کرده است که فدرال رزرو به احتمال خیلی زیاد نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش خواهد داد و در سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد. این مساله می تواند تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

البته نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا سپتامبر 2018 میلادی حدود 50 درصد بوده است.

انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند افزایش نرخ بهره داشته باشد. برنامه فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری نیز به زودی آغاز خواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بانک بی ان پی، عامل اصلی تعیین کننده قیمت طلا در سال آینده نرخ بهره واقعی در آمریکا خواهد بود. به نقل از سایت طلا، به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند، نوسانات ارزش دلار و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عوامل مهمی هستند که بر قیمت جهانی طلا تاثیرگذار خواهند بود.تنش های سیاسی در عرصه بین المللی عامل تعیین کننده ای برای قیمت طلا خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر