بازدید 8873

خانواده بنیتا برای قصاص باید تفاضل دیه پرداخت کنند

کد خبر: ۷۴۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 12 November 2017
رئیس کل دادگستری استان تهران درخصوص اجرای حکم قصاص قاتل بنیتا گفت: در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بنیتا اظهار داشت: دادگاه بخشی از پرونده را ناقص دانسته و به دادسرا فرستاده که هنوز از دادسرا برنگشته است.

وی افزود: در بخش دیگری از پرونده که رأی به محکومیت داده شد حکم ابلاغ شده و محکومان به رأی صادره اعتراض کرده‌اند، به همین جهت پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده و ما منتظر رأی دیوان هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت تأیید دیوان حکم اجرا می‌شود یا نه،‌ گفت: با توجه به اینکه حکم جنبه حق‌الناس دارد، باید فرآیندی طی شود و اولیاء دم تقاضای اجرا بدهند تا حکم اجرا شود.

اسماعیلی در خصوص فرآیند اجرای حکم گفت: به موجب قانون اگر اولیاء دم بخواهند حکم قصاص را اجرا کنند باید این موضوع با موافقت ولی‌امر صورت گیرد که این اختیار از سوی ولی امر به رئیس قوه قضائیه تفویض شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: پس از اینکه حکم تأیید شد و اولیای دم تقاضای اجرا دادند برابر دستورالعمل‌های مربوطه ما مستندات لازم در خصوص تکمیل بودن پرونده را ارائه می‌دهیم، برای مثال در این پرونده کسی که کشته شده دختر است و قاتل یک مرد و در این میان تفاوت دیه‌ای وجود دارد که باید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: مستندات پس از تکمیل جهت استیذان اجرای حکم به یکی از معاونان قضایی رئیس قوه قضائیه ارسال می‌شود و آنها مستندات را بررسی می‌کنند که آیا برای اجرا کافی است یا نه.

اسماعیلی ادامه داد:‌ اگر مستندات کافی بود و اشکالی به رأی ندیدند با اجرا موافقت می‌شود اما در صورتی که اشکال وجود داشت آن را منعکس می‌کنند تا از ناحیه مرجع قضایی نسبت به رفع ایراد و اشکال اقدام شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۰
یه شماره حساب اعلام کنین مردم کمک کنن.
ارزش زن در ایران
اصلا تو این مملکت باید نه ازدواج کرد نه بچه به دنیا اورد
یه کمپین بزنیم هر کس یه مقدار پول از ۱۰ هزار بگیر تا بالا برای اعدامش بدیم نزاریم به خاطر مونث بودن خونش پایمال بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
به جای آن کمپین برابری حقوقی زن و مرد را بگذاریم
من نوعی در حد توانم کمک می کنم...
یک فراخوان کافی است
خب الان اگر خانواده بنیتا پول نداشتن تفاضل دیه را پرداخت کنن حکم اجرا نمیشه؟؟؟
چی شد پس زن و مرد برابر بودند؟
هم آدم کشته هم باید پول بگیره!!
آفرین به این قوانین
مگه دیه مرد و زن با هم مساوی نیست ؟؟؟؟
جسارتاً اگه خانواده بنیتا از لحاظ مادی مشکل دارن و نمی تونن دیه رو جور کنن و مایل باشند، شماره حساب اعلام کنن.
مگر قرار نشده بود که این تفاضل دیه از بیت المال پرداخت شود ؟؟؟؟؟ اگر خانواده اش برای این کار پولی نداشته باشند بعد از چند سال قاتل آزاد می شود و دوباره به اجتماع برمی گردد و زندگی کثیفش را ادامه می دهد ؟؟؟؟
بسیار عالی !
طرف زده بچه مردم رو کشته و یک جامعه رو تو شوک فرو برده و اونوقت خانواده این طفل معصوم باید پولی رو پرداخت بکنن تا قاتل رو اعدام کنند !!
به نظرم این قانون عادلانه نیست
یعنی چی قاتل مرد است و مقتول دختر و به این خاطر تفاوت دیه باید پرداخت شود؟!!!!!!!! مسخره بازی تا این حد؟ اگر اون طفل معصوم پسر بود چی میشد؟ اصلا تفاوت پسر و دختر در این قانون چه مفهومی داره؟
یعنی دخترش رو کشتن بالای صد میلیون هم باید بده . چرا دختر نصفه پسره ؟ یعنی اون آدم جانی ارزش جونش از اون دختر بچه بی گناه بیشتره 2 برار ؟
لطفا پیگیری کنیدتاشماره حسابی اعلام کنند ومردم مابه التفاوت دیه رو واریز کنن تا هر چه سریعتر شاهد اجرای عدالت باشیم.هر چند این مابه التفاوت هم ناعادلانه هست.
راست گفته خوب قانون شرع و قانون اساسی درست میگه اما ما ملت میتونیم کمکشون بکنیم تا هم قانون پا بر جا باشه هم اون به سزای عملش برسه پول در حد توانمون میدیم مشکلی نیست
در جواب دوستان چون قاتل زن و بچه داره اونا گناهی ندارن اگر زن و بچه نداشت تفضل دیه هم نداشت ولی با این پول باید زندگیشون را بچرخونند
چون پول برای مرده ارزشی نداره
اگر شماره حساب اعلام کنن حداقل 5 میلیونش رو خودم میدم
این حیوان وحشی نباید آزاد بشه
اميدوارم كه نظرات بيان شده به سمع مسئولان قوه قضاييه برسه.
در ضمن اين طفل معصوم هيچ گناهي نداشت و درد زيادي تحمل كرد كه فكرش انسان را ديوانه مي كند.ارزش اين طفل صدها و هزاران بار بيشتر از آن معتادان بي خاصيت و مخل اجتماع بوده كه روزي هزارتاي آنها بميرد هيچ جاي تاسفي نيست.
فکرش رو بکنید اگه یه مرد معتاد که بیخود داره اکسیژن هوا رو مصرف میکنه بزنه یه خانم دکتر با کلی سوابق علمی رو بکشه ، خانواده اون خانم دکتر برای اجرای قصاص باید نصف دیه بدن تا حکم اجرا بشه . من نمی دونم یا عقل من ناقصه و این چیزا رو درک نمی کنه یا قانون یه مشکلی داره .
يه عمل وحشيانه و حيواني در مورد يك انسان صرف نظر از زن بودن يا مرد بودن اتفاق افتاده اين چه قانونن مسخره ايه
فقط متاسفم
برای این قانون
این کار افرادی مثل این شخص رو اگر تشویق به کشتن دختران نکنه حداقل براشون یک راه برای انجام جنایت نشون میده که اگر میخواهن جنایتی مرتکب بشن اون رو سر دختران بیچاره عملی کنن.
به نظر من قانون گذار مقصر است و باید در این حصوص تبصره بگذاره و به لیل بزه خاص حق پرداخت دیه صلب و اعدام لحاظ بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست