بازدید 5452
مهم ترین مشکلات تهران از نگاه نمایندگان مردم پایتخت در مجلس؛

ترافیک و آلودگی مهم ترین مشکل تهران است/ بودجه شهرداری تهران چندین برابر برخی از وزارت خانه هاست!

مدیریت شهر، هم نگاه اجتماعی می‌خواهد، هم رویکرد زیباشناسانه. هم معماران باید در آن نقش داشته باشند، هم شهرسازان و هم مهندسان. همه اینها در کنار هم شهر را شکل می‌دهند و اگر مدیریت شهر را با این رویکرد ببینیم، به نگاهی منجر می‌شود که با زندگی ارتباط دارد.
کد خبر: ۷۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 11 November 2017
ترافیک و آلودگی مهم ترین مشکل تهران است/ بودجه شهرداری تهران چندین برابر برخی از وزارت خانه هاست!   شهر با کیفیت برای زندگی، شهری است که در آن نگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد و به همان اندازه که به طرح‌های عمرانی توجه می‌شود، به محیط‌زیست، فرهنگ و هنر هم اهمیت داده شود.

به گزارش «تابناک»؛ مدیریت شهر، هم نگاه اجتماعی می‌خواهد، هم رویکرد زیباشناسانه و هم معماران و شهرسازان و مهندسان باید در آن نقش داشته باشند. همه اینها در کنار هم شهر را شکل می‌دهند و اگر مدیریت شهر را با این رویکرد ببینیم، به نگاهی منجر می‌شود که با زندگی ارتباط دارد.

اکنون تهران به یک کارگاه ساخت و ساز تبدیل و تأمین هزینه‌ها و نگهداشت این فعالیت‌ها نیز باعث نگرانی شده است. تهران با وجود آنکه تا حدی مهندسی شده، نیاز به جراحی جدی در چند بخش دارد که انتظار می‌رود این اتفاقات بیفتد.

اکنون چند ماهی است که مدیریت این کلان شهر عوض شده و می توان گفت، بیشتر جابجایی های مدیریتی نیز در رده های مختلف از سوی شهردار جدید تهران به پایان رسیده و دیگر زمان عمل فرا رسیده باشد؛ اما مشکلات تهران آنقدر زیاد است که  نمی توان به راحتی گفت، ادامه این بخش در اولویت باشد.

نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نظریات مختلفی در خصوص اولویت های تهران دارند؛ اما می توان گفت که بیشتر آنها، معضل ترافیک و آلودگی هوا را از مهم ترین اولویت های تهران می دانند و به نظر اکثریت این افراد، مبارزه با تکدی گری و مشکلات کودکان کار در اولویت های بعدی قرار دارند.

پروانه سلحشوری در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شهر تهران با مشکلات بسیار عدیده ای روبه روست و نمی توان به این سادگی گفت، کدام مشکل در حال حاضر اولویت اصلی آن است؛ اما گویا باید مشکلات را دسته بندی کرد و در چند راستا از جمله فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی تقسیم بندی شده و در این راستا اقدام شود.

این نماینده مجلس گفت: یکی از مهم ترین مشکلات پایتخت، بحث ترافیک است، باید برای ترافیک کلان شهرها و بخصوص تهران فکری کرد؛ اما متأسفانه کسی کاری نمی کند و هر کسی هم که مسئولیت می گیرد، یا به نفر بعد از خود وامی گذارد یا دیگران را مسئول این بی نظمی می داند و به عبارتی مسئولان شهری مسئولیت گریزی می کنند.

وی افزود: با سرد شدن هوا و بروز پدیده وارونگی، شاهد آلودگی خواهیم بود که یکی از عمده ترین دلایل آن، مربوط به ترافیک است. اگر ترافیک شهر روان باشد، قطعا از میزان آلودگی هوا نیز کاسته می شود.

یکی دیگر از معضلات شهر تهران که به عبارت دیگر، قلب ایران است، وجود کودکان کار است؛ بنابراین، زیبنده نیست که کودکان کشور ما بر سر چهارراه ها بایستند و گدایی کنند. این وضعیت، آسیب بسیاری به این کودکان وارد کرده است، باید شهرداری فکری برای این مشکلات داشته باشد و این وضعیت را به نوعی ساماندهی کند.

وی همچنین ادامه داد: این گونه نیست که نشود این کار را هم انجام داد. اکنون در تبریز این مشکل حل و بیشتر ثروت کشور در تهران متمرکز شده است. از سویی، بودجه شهرداری تهران، شاید چندین برابر بسیاری از وزارت خانه ها باشد، بنابراین خیلی از کارها را می توانند انجام دهند.
در کنار این خدمات، باید بحث های مربوط به تفریح مردم نیز جدی گرفته شود. علاوه بر اینها، باید مشکلات دیگری از جمله موضوع برخی از ایستگاه های مترو یا برخی بیمارستان های شهر تهران و نمایشگاه تهران از دیگر مشکلات این شهر است، البته قرار بود نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل شود؛ اما آقدر بد ساخته شده که فعالان اقتصادی تمایلی به حضور در آنجا ندارند.

همچنین محمود صادقی درباره این موضوع اظهار داشت: گویا یک آشفتگی مدیریتی در شهر تهران وجود دارد و باید یک بهره برداری اساسی در این خصوص صورت گیرد و پس از آن به بحث توسعه پایدار پرداخته شود و باید با دقت و سخت گیری این کارها را پیگیری کرد.

وی گفت: به نظر من مهم ترین مشکلات تهران آلودگی هوا، بافت های فرسوده، ترافیک سنگین و مشکلات اجتماعی از قبیل حاشیه نشینی و اعتیاد و تکدی گری و معتادان متجاهر است که باید حل شود. البته برخی از این معضلات از حیطه وظایف شهرداری خارج است و نیاز است، نهادهای دیگری نیز کمک کند.

این نماینده یادآور شد: باید برای حل مشکلات شهرداری از سوی دولت نیز قدری هماهنگی بیشتری صورت گیرد و بدهی های دولت به شهرداری هر چه زودتر پرداخت شود تا بتوان بحث توسعه مترو و مواردی از این دست را با جدیت بیشتری پیگیری کرد.

وی در ادامه گفت:  به نظر می رسد، اگر لایحه جامع مدیریت شهری به نتیجه برسد، بتواند بسیاری از این مسائل را در بر عهده گیرد و باعث بهبود وضعیت شود؛ بنابراین اگر موضوع این لایحه در اولویت دولت باشد، به بهبود وضعیت کمک خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار