بازدید 1946

ترامپ از افتخار سخنرانی در پارلمان انگلیس محروم شد!

رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که به رئیس جمهور آمریکا اجازه ایراد سخنرانی در پارلمان انگلیس داده نشده است.
کد خبر: ۷۴۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸ 11 November 2017
رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که به رئیس جمهور آمریکا اجازه ایراد سخنرانی در پارلمان انگلیس داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جان برکو» رئیس مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اجازه ایراد سخنرانی در مجالس عوام و اعیان پارلمان انگلیس داده نشده است؛ افتخاری که «باراک اوباما» سلف ترامپ از آن بهره مند شده بود.

در پی دعوت نخست وزیر انگلیس از دونالد ترامپ برای دیدار از این کشور اروپایی و دیدار با مقامات عالی انگلیس، بسیاری از مقامات بلندپایه این کشور از جمله شخص ملکه به صراحت این پیشنهاد دیدار را رد کردند و اخیراً پارلمان انگلیس نیز به جمع مخالفانِ دیدار احتمالی رئیس جمهور نامحبوب آمریکا پیوسته است.

بنا به گزارش روزنامه ایندپندنت، جان بارکو تأکید کرد که ترامپ شایسته دریافت افتخار سخنرانی برای اعضای مجالس عوام و اعیان در پارلمان تاریخی وست مینستر نیست.

بارکو در اینباره گفت: «ایراد سخنرانی در برابر اعضای پارلمان انگلیس یک حق خودبخودی نیست؛ بلکه یک افتخار است».

این سیاستمدار برجسته انگلیسی در ادامه گفت: «به نظر من، او [ترامپ] به کسب این افتخار نائل نشده است».

این قانونگذار محافظه کار پارلمان انگلیس ضمن اشاره تلویحی به دعوت ترزا می از رئیس جمهور نامحبوب آمریکا گفت که دعوت برای ایراد سخنرانی در مجالس عوام و اعیان پارلمان انگلیس یک شیء تزئینی نیست که از سوی نخست وزیر وقت به افراد اعطاء شود.

ایندپندنت به نقل از بارکو نوشت که دعوت از افراد برای ایراد سخنرانی در پارلمان «حق ویژه ای برای دولت نیست- بلکه موضوعی مرتبط به رؤسای دو مجلس عوام و اعیان است».

با آنکه هنوز تاریخ دقیق دیدار ترامپ از انگلیس اعلام نشده است، کاخ سفید به طور مکرر تأکید می کند که این سفر انجام خواهد شد؛ هرچند که امکان دیدار رئیس جمهور آمریکا با ملکه انگلیس همچنان منشأ گمانه زنی هاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر