بازدید 4155

ماکرون: اسلام از تروریسم دور است

کد خبر: ۷۴۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 09 November 2017
رئیس‌جمهور فرانسه که برای افتتاح موزه لوور ابوظبی به امارات رفته بر تداوم جنگ کشورش با «اسلام‌ افراطی» و تروریسم تاکید کرد. او دین اسلام را به دور از خشونت و تندروی دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه لومند، موزه لوور ابوظبی که در 8 نوامبر توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شد به گفته وی یک موزه "جهانی" است.

 
 
ماکرون در حضور 400 مهمان که شاهزاده بحرین، پادشاه مراکش و رئیس‌جمهور افغانستان در بین آنها حضور داشتند اظهار کرد این موزه توسط مهندس فرانسوی ژان نوول طراحی شده است. ماکرون گفت: این موزه "لوور صحرا و نور است".

وی همچنین با اشاره به جمله‌ای از داستایوسکی تاکید کرد که "زیبایی جهان را نجات خواهد داد و مانعی در برابر تاریک اندیشی خواهد بود".

ماکرون همچنین گفت: در اینجا جهانی شدن تسریع داده شده است. اینجا نقطه‌ای است که جهان غربی و شرقی با یکدیگر برخورد می‌کنند و همچنین نقطه تعادل میان اروپا، آسیا و آفریقاست. آنهایی که می‌خواهند این باور را در جهان گسترش دهند که اسلام با تخریب دیگر اعتقادات به خداوند خود را می‌سازد دروغگو هستند و به شما خیانت می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه افتتاح این موزه در گفت‌وگویی با شبکه فرانسوی فرانس 2 به وضعیت خانواده‌های فرانسوی که عضو گروه‌های تروریستی شده‌ و در سوریه و عراق دستگیر شده‌اند، نیز اشاره کرد. به گفته ماکرون جنگ علیه تروریسم افراط‌گرا هنوز تمام نشده است.

ماکرون گفت: می‌بایست به پروژه‌های تروریست‌ها در شاخ آفریقا، لیبی و در منقه صحرا بسیار دقت کرد. امروز داعش در تمامی جوامع رخنه کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: من در برابر عاملان تروریسم رام نشدنی هستم. ما باید تبلیغات مثبت خود را داشته باشیم.

وی همچنین درباره بازگشت تروریست‌ها و خانواده‌های آنها پس از بازپس‌گیری مناطقی در سوریه و عراق از داعش به فرانسه صحبت کرد. به گفته امانوئل ماکرون تبادلات با مراجع قضائی عراقی مداوم خواهد بود و برای زنان و کودکان با توجه به شرایط فرد به فرد اقدام خواهد شد.

وی گفت: زمانی که آنها به فرانسه بازمی‌گردند افراد جوان تحویل مراجع قضائی فرانسه داده خواهند شد و آنها در بازداشت خواهند بود، محاکمه خواهند شد. کودکان نیز در یک روند خاص قرار خواهند گرفت و شرایط آنها در یک طرح پزشکی و روانشناسی دنبال خواهند شد.

ماکرون همچنین درباره تروریست‌های جوان فرانسوی که عضو داعش هستند بیان کرد: برخی از آنها می‌توانند به کشور بازگردند و در برخی شرایط بعضی از آنها با خانواده‌هایشان در کشورهایی که حضور دارند به خصوص عراق محاکمه خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار