بازدید 4652

استعفای سیاستمدار اتریشی به اتهام آزار جنسی

یکی از سیاستمداران قدیمی اتریش روز شنبه در پی متهم شدن به آزار جنسی، پس از 30 سال حضور در پارلمان این کشور از نمایندگی آن، استعفا کرد.
کد خبر: ۷۴۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 05 November 2017
یکی از سیاستمداران قدیمی اتریش روز شنبه در پی متهم شدن به آزار جنسی، پس از 30 سال حضور در پارلمان این کشور از نمایندگی آن، استعفا کرد.

به گزارش ایرنا، 'پیتر پیلتز' رهبر سابق حزب سبزها و رهبر کنونی حزب نوپای 'لیست پیلتز' که در انتخابات 23 مهر ماه امسال موفق شد به پارلمان راه یابد، بنا بر یک گزارش مطبوعاتی به آزار جنسی متهم شده است. هفته نامه اتریشی 'فالتر' روز شنبه نوشت که پیلتز 63 ساله در کنفرانسی در سال 2013 با یکی از کارکنان زن حزب مردم اروپا، رفتار زننده ای داشته است.

پیلتز در واکنش به نشریه مزبور گفت که در آن زمان مست بوده است و افزود: متاسفم و نمی توانم درباره این مساله اظهار نظر کنم، اما اگر دو نفر شاهد باشند، استعفا می دهم. من معیارهای خودم را دارم که شامل خودم نیز می شود.

پیلتز همچنین در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هر چند چیزی به یاد نمی آورد، اما این اتهام را جدی می گیرد و استعفا می کند. وی در عین حال خواستار تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی مطرح شدن این اتهام در این زمان و ارتباط آن با شکست حزب سبزها در انتخابات شده است.

بنا به گزارش رسانه های اتریش، پیلتز همچنین در واکنش به ادعای یکی از زنان همکار سابق خود در حزب سبزها که او را به آزار بدنی و کلامی متهم کرده بود، آن را دارای انگیزه سیاسی دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس