بازدید 5295

پیوستن به بریکس درصورت اجماع اعضای گروه

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه پیش از درخواست بریکس برای عضویت کشورمان اشتیاقی از خود نشان نمی‌دهیم، گفت: سیاست جمهوری اسلامی عضویت در مجامع بین‌المللی است و درصورت اجماع اعضا به آن می‌پیوندیم.
کد خبر: ۷۴۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 04 November 2017
حسین جابری انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اجلاس سه جانبه اخیر رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان به میزبانی کشورمان، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حداکثرسازی همکاری ها با کشورها و قدرت های منطقه ای و بین المللی است که اجلاس سه جانبه با رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان نمادی از سیاست ثابت جمهوری اسلامی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه در این اجلاس بر ظرفیت دوجانبه کشورها تأکید شد و ظرفیت های چندجانبه سه طرف نیز در مسیر فعال سازی قرار گرفت، عنوان کرد: در گفت و گوهای سطح بالا که بین مقام معظم رهبری و رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان صورت گرفت، همکاری های بین المللی و منطقه ای در دستور کار قرار گرفت و بر ادامه این روند تأکید شد.

وی در ادامه با اشاره به احتمال عضویت کشورمان در گروه بریکس اظهار داشت: برخی اعضای بریکس موضوع عضویت ایران را مطرح کردند ولی تحول جدی در این زمینه هنوز اتفاق نیفتاده و طبیعی است که اعضای این گروه باید برای ورود عضو جدید اجماع داشته باشند.

جابری انصاری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به طور کلی برای عضویت در این مجامع سیاست مثبتی دارد اما اشتیاق بی جهت نیز نشان نمی دهد لذا اگر اجماع در درون این مجموعه ائتلافی ایجاد شود و از ایران دعوت صورت بگیرد استقبال می کنیم.

معاون وزیر امور خارجه در پایان با تأکید بر اینکه طبیعی است که پیش از اجماع اعضای بریکس اشتیاقی از سوی ایران نشان داده نخواهد شد، خاطرنشان ساخت: برخی اعضای مجموعه بریکس در گفتگوهای دوجانبه ای که با ایران داشتند این موضوع را مطرح کرده و مورد استقبال ما واقع شد از این رو اگر اجماع صورت بگیرد به بریکس می پیوندیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار