بازدید 4707
گزارش

15قهرمان برای کمیسیون ورزشکاران ایران انتخاب شدند/فوتبال بدون نماینده!

رای قاطع حمید سوریان و اختلاف فاحش او نسبت به هادی ساعی که پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران است، نشان دهنده محبوبیت او بین ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان رشته های مختلف است. رشته های کشتی و تکواندو با سه نماینده بیشترین سهم را میان منتخبین دارد ولی وزنه برداری تنها کیانوش رستمی را به این لیست داده است.رشته فوتبال اما نماینده ای ندارد!
کد خبر: ۷۴۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 03 November 2017
نخستین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران صبح امروز برگزار شد و اعضای این کمیسیون مشخص شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده بود، در ساعت 13 به پایان رسید.در این انتخابات که 50 نفر نامزد شده بودند، 125 نفر از مجموع 432 نفر، رای دادند. 15 نفر نهایی از کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، شمشیربازی، کاراته، بسکتبال، تیراندازی، جودو و اسکی انتخاب شدند.

رشته ورزشی فوتبال که 70درصد بودجه ورزش قهرمانی کشور را از طریق صرف مخارج سنگین تیمداری و جذب ستاره ها به تنهایی مصرف می کند، در این انتخابات هیچ نماینده ای را میان پانزده چهره منتخب ندارد.

15قهرمان برای کمیسیون ورزشکاران ایران انتخاب شدند

 بر اساس اساسنامه کمیسیون ورزشکاران، در بین 15 نفر نخست باید 3 نفر از بانوان و یک ورزشکار از ورزشهای زمستانی المپیکی حضور داشته باشد که علیداد ساوه شمشکی با وجود آرای کمتر نسبت به برخی ورزشکاران در جایگاه 15 قرار گرفت. کیمیا علیزاده در کنار زهرا نعمتی و الهه احمدی به عنوان سه زن حاضر در این فهرست برگزیده شدند. 

رای قاطع حمید سوریان و اختلاف فاحش او نسبت به هادی ساعی که پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران است، نشان دهنده محبوبیت او بین ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان رشته های مختلف است. رشته های کشتی و تکواندو با سه نماینده بیشترین سهم را میان منتخبین دارد ولی وزنه برداری تنها کیانوش رستمی را به این لیست داده است. همچنین از والیبال کسی در فهرست دیده نمی شود ولی مهدی کامرانی بسکتبالیست پیروز این انتخابات است.

اسامی منتخبین به شرح زیر است:

١. حمید سوریان با 97 رأی

٢. هادی ساعی با 73 رأی

٣. کمیل قاسمی با 71 رأی

٤. مجتبی عابدینی با 70 رأی

٥. کیانوش رستمی با 68 رأی

٦. سعید حسنی پور با 67 رأی

٧. قاسم رضایی با 61 رأی

٨. کیمیا علیزاده با 60 رأی

٩. حمیدرضا قلی پور با 58 رأی

١� . یوسف کرمی با 57 رأی

١١. مهدی کامرانی با 57 رأی

١٢. زهرا نعمتی با 48 رأی

١٣. الهه احمدی با 48 رأی

١٤. آرش میراسماعیلی با 42 رأی

١٥. علیداد ساوه شمشکی با 19 رأی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار