بازدید 5124

صالحی: نیروگاه بوشهر ۱۰۰ سال توان تولید برق دارد

کد خبر: ۷۴۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 31 October 2017
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: طبق طراحی‌های انجام شده نیروگاه یک‌هزار مگاواتی بوشهر ظرفیت و توان فعالیت ۱۰۰ سال تولید برق را دارد.

به گزارش تسنیم از بوشهر، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از همراهی و همکاری روسیه با صنعت هسته‌‌ای ایران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی توصیه کرده که ظرفیت تولید برق هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران به 20 هزار مگاوات برسد.

وی با بیان اینکه تولید 20 هزار مگاوات برق از صنعت هسته‌ای مستلزم هزینه بالا و هنگفتی است،‌ افزود: هزینه ساخت نیروگاه هسته‌ای یک‌هزار مگاواتی 5 هزار میلیارد دلار است. برای ساخت نیروگاه هسته‌ای 20 هزار مگاواتی به 100 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

صالحی با اشاره به مزیت‌های نیروگاه هسته‌ای تاکید کرد: هرچند هزینه ساخت نیروگاه هسته‌ای بالاست ولی نیروگاه یک‌هزار مگاواتی اتمی در سال معادل 11 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی دارد.

وی با اشاره به صرفه جویی ارزی در ساخت نیروگاه هسته‌ای گفت: اگر هر بشکه نفت 50 دلار در نظر گرفته شود سالانه در تولید برق از نیروگاه 1000 مگاواتی هسته‌ای معادل 550 میلیون دلار در صدور نفت خام صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده را از دیگر مزیت‌های نیروگاه هسته‌ای دانست و تصریح کرد: نیروگاه یک‌هزار مگاواتی سالانه از انتشار 7 میلیون تن گازهای آلاینده جلوگیری می‌کند که در شرایط خشکسالی و خسارات از این دست بسیار مقرون به‌صرفه در ساخت نیروگاه هسته‌ای است.

صالحی با اشاره به قدمت تولید برق از نیروگاه هسته‌ای بوشهر خاطر‌نشان کرد: طبق طراحی‌های انجام شده نیروگاه یک‌هزار مگاواتی بوشهر ظرفیت و توان فعالیت 100 سال تولید برق را دارد.

وی با تاکید بر حرکت کردن به سمت نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک و متوسط گفت: با توجه به اینکه ساخت نیروگاه‌‌های بزرگ باید در کنار ساحل خلیج‌فارس و دریای خزر ساخته شود و هزینه‌ای هنگفتی برای انتقال برق آن به هزاران کیلومتر در سراسر کشور دارد ساخت نیروگاه هسته‌ای کوچک و متوسط در سایر نقاط کشور مقرون به‌صرفه است.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: با توجه به توانمندی روسیه و ظرفیت این کشور در ساخت نیروگاه هسته‌ای با قدرت کم و متوسط مذاکرات این مهم در دستور کار ایران و روسیه قرار می‌گیرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل